- 492 Okunma
- 18 Yorum
- 4 Beğeni
Artık, iyi kalbim enkaz altında
Evet, depremde ölmedik. Ama artık eskisi gibi değiliz.
Ben, depremin ilk günlerinde beni merak edip yanıma gelen bana ve eşime sarılan üniversite arkadaşımı unutmayacağım.
Ben, polis olan ilkokul arkadaşımın beni, çocuklarımı merak edip yanıma gelişini unutmayacağım.
Ben, depremin ilk günü Mersin’den arabasına atlayıp sizi almaya geliyorum diyen kuzenimin eşini unutmayacağım.
Ben; Denizli, İzmir, Ankara, Eskişehir, Adana dan arayan hemen bize gel diyen meslek arkadaşlarımı unutmayacağım. "Gemideyim ama eşim evde sizi bekliyor" diyen süvari Beyi unutmayacağım.
Ben, bizim için gerçekten üzülen daha doğrusu üzüldüğünü hissettiğim hiç kimseyi unutmayacağım.
Teşekkür ederim, ama İskenderunu
bir saniye bile terk etmedik. Başından beri buradayız.
Öte yandan,
Ben, yurtdışından gelip bir geçmiş olsun bile demeyen, kendi ayağına çağırtan kişileri de unutmayacağım.
Ben, aman aramayalım yoksa bize gelirler hissini veren kişileri de unutmayacağım.
Ben, stok yapan elimden yardımı alan kişileri de unutmayacağım.
Ben, evini işini canını kaybetmiş kişilere nasıl davrandığını gördüğüm tuzu kuruları da unutmayacağım.
Ben, sizin ev yıkıldı mı sanki diyen geçmiş olsun denmesine gerek duymayan duyarsız kişileri de unutmayacağım. Evet enkaz altında kalmadık umduğunuz gibi, ama evin duvarları yok. Umduğunuzu yaşatmadığımız için biz özür dileriz.
Ben özellikle, eşim gittikten sonra çekilen eli ayağı da unutmayacağım. Her şey menfaatmiş onu öğrendik.
Ne ben eski ben’im. Ne de bu afet bölgesinde yaşayanlar. Hiç kimse bu acıyı birebir yaşamadıkça bizleri anlayamaz.
Ama şu bir gerçek
BEN ASLA ESKİSİ GİBİ OLMAYACAĞIM.
Olanlar hayatımda neyi mi değiştirdi?
Her şeyi...
YORUMLAR
Rab'im bir daha yaşatmasın.Tehlikelerden korusun.Kırgınsınız olanlara.Zira yüreği güzel olanlar daha çabuk kırılır.Duyarsız insanlardan daha çok duyarlı insanların olması sevindirici.İnsanlık yakınlık ve uzaklık ile sınırlı değil ne yazık ki..Çoğumuzun kalbi deprem bölgelerinde attı.Sorumsuzlar her platform da olduğu gibi kendini sorumlu hissedenler de azımsanmayacak kadar çoktu.Asıl zoruma giden şey rant için görevini ihmal edenlerin cezalandırılmayışı idi.Dilerim her yer tez zamanda yeniden imar olur.Gönüller alınır.Rab'im afatından korusun.Sağlıcakla.Saygıyla.
Ne ben eski ben’im. Ne de bu afet bölgesinde yaşayanlar. Hiç kimse bu acıyı birebir yaşamadıkça bizleri anlayamaz. Kesinlikle katılıyorum bunun eşi benzeri tarifi yok . Yaklaşık yüz kişiye yardım eli uzattım , unutamam bir annenin bebeği için şehrin altını üstüne getirip süt aradığımı , unutamam su için yalvaran insanlara , unutamam elimle ayakkabı giydirdiğim cocukların gözlerindeki korkuyu , unutamam o gecenin soğugunda arkadaşlarla yakacak odun bulamadığımızı , bir binada üç kişi arama kurtarma ekibi ile kaldığımızı ve hiç unutamam arama kurtarma köpeği tangoyu altı kişiyi kurtarmıştı unutamam kurt köpeğine sımsıkı sarılıp gözyaşı döktüğümü nasıl unuturum ki aylar nasıl gecti çeken bilir
Allah bir daha yaşatmasın , Milletimiz var olsun her an yurdumuzun dört bir yanından arayan soran yardım eli uzatan insanlarımız vardı hepsine canı gönülden tesekkür ederim