- 196 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yanlızlık
Yanlızlık insanın kendisiyle buluşarak, kendi iç dünyasında edindiği en büyük zenginliğidir, bilgeliğidir.
Yanlızlık, insanın kendini tanımasında, kendisiyle yüzleşmesinde, kendisiyle hesaplaşmasında, hatalarını görerek onları düzeltmesinde, olgunlaşmasında, hayata bakış açısını genişletmesinde edinebileceği sınırsız bir zenginlik kaynağıdır.
Bu kaynak insanın en büyük manevi zenginlik kaynağıdır. Ben, edindiğim bütün iç zenginliklerimi yanlızlığın bana vermiş olduğu o yüce duygulardan aldım. Kendime verdiğim en büyük mutluluk yanlızlığımla başbaşa kaldığım zamanlar edindiğim yaratcılık olmuştur.
Ynlızlık, kendi içimize yaptığımız ve yapacağımız en uzun ve en derin seyhattir. Bu seyhatte insan kendini bulur, yaratıcı noktalarını, içinde ki yaraları ve bu yaralara tedavi metotlarını geliştirme sanatı olduğu için, insanın kendine karşı kazanmış olduğu onurlu ve en karekterli davranış şeklidir. İnsan, başkalarında aradığı samimiyeti, bu kendi içine yaptığı seyhatler de keşfederek yoluna devam eder ve başarılı seyhatlerini de bu esnada edindiği izlenimlerinden, tecrübelerinden kazanarak en güzel güzergahı bulma çabası olarak elde eder, ben kendi yanlızlığımı bu seyhatlerde keşfetme onuruna sahip olduğum için çok mutluyum. Beni ben eden en büyük erdemli davranışım yanlızlığımdan edindigim zenginliklerim olmuştur.
Ayrıca yanlızlık gereksiz nefes ve enerji tüketimine karşı yürekli bir duruş sergileme ve bu tavırla gereksiz çöpleri hayatımızdan temizleme sanatıdır.
Hepinize iyi akşmlar can dostlarım ve yüreği güzel insanlar.
Saygılar!
Sosyolog Hasan Hüseyin Arslan, Frankfurt am Main’den
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.