YORUMLARIN YORUMU
Burada dört kişi var,birincisi: şiir yada yazı, öykü yazıyor.okunası yazıyor,okunuyor okuyucular,bu güzelliklerin degerlerine karşılk övgüler yagdırıp o şiirin yada yazının altına yorum yazıyolar,dolayısıyla çok yorum alıyor birinci kişinin yazdıkları.çünkü o bu işin ustası....
ikincisi: sivrilik yapıyor muhtelif konularda,sürekli birilerini eleştiriyor kavga ediyor,kendine şiar edinmiş dikkat çekmeyi,dolayısıyla insanlar yine ne demiş,ne yazmış merakından bakıyor,hadi geldik madem bende bişeyler yazayım şuraya diyor,oda karalıyor geçerken bişeyler . ikinci sahsında yazı yada şiirlerinin yorumu çogalıyor...oda bu işin ustası
üçüncü kişi: bunun yöntemide farklı,bişeyler yazıyor,sonrada alıyor eline fareyi.belkide hiç okumadan bütün yazılanların altına yorum yazıyor.isdisnasız yapıyor bunu.e ne yapsın benim insanım kadirşinaz dönüp bakacak ya kim bu diye,bu kez üçüde birlikde yani usta da dahil ona yazıyor nezaketen bir yorum,tabiki önemli degil yazının kalitesi,anlamı ,şiirsel degeri varmı yokmu,zaten bunu sırf kibarlık olsun gıyak olsun diye yapıyor ya.bahşiş atın dişine kim bakar.dolayısıyla üçüncü kişinin de yorumları çarşaf oluyor.. hakkı degilmi adamın.emek veriyor her şiire yorum yazmak çokmu kolay, olacak o kadar.oda onun ustası.
garibim birde dördüncü kişi varki oda benim.ne şiirden anlarım nede edebiyattan teknik anlamda,tek gücüm onları sevmek.yani silahım sevgi,içimden ne gilyosa birkaç dakika içinde,uyumuna imlasına noktasına virgülüne bakmadan yazıveririm öylece saf ve yalın,konuşma dilimle.hoş pek bilmem latince,osmanlıca terim falan ya.okunur okunmaz,yorum yapılır yapılmaz,kaygım yokdur sadece yazarım yüregimden geleni ve hissetdiklerimi.öyle her yazılana yorum falanda yapmam begenmiyosam,çogu kezde eleştiririm hoş görmediklerimi,benim yazdıklarımı övmüş bile olsa,öyle çok özgürümki burda.gayretimde yok ihdirasımda , beni begensinler diye,bunca ustanın içinde ben bir zerre onlara ulaşıp şair olmaya zaten yetmez ömrüm bunu biliyorum.o yüzden özgürüm işte.yoksa sorunum ciddiye almamak falan degil.aynayı dogru yerlere tutup manzarayı güzel aktarabildiysem ne mutlu bana.hepinize en derin saygı ve sevgilerimi sunuyorum,gece saat 01.40 karanlık gecenin aydınlık yüreginden.....
04.03.2007
Arixar
YORUMLAR
sevgili HACI ne benim yazımın içinde,nede altına imza koydugunuz hanı ve ayyıldız hocamın yorumlarının içinde (yalakalık)kelimesi yok.ben sizi hangi kelimeler yada cümlelerle kırdıysam lütfen sizde aynı uslüpla beni kırın,sakın bu kelimeyi kendime alındıgımı falanda düşünmeyin.hem burda yakıştıramadım,hemde size yakıştıramadım.ben bu yazıyı neden yazdıgımı bu akşam yazmak istedim ancak sayfadan düşmedigi için malüm yazamadım.vesilenizle kırılan arkadaşlardan özür diliyor sahsınıza saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum..
gecenin karanlığından aydınlık yürk.. güzel bir sonuç idi. işte ben hep finalleri okuyan biriyim.. onca satırın sonunda bir kaç kelimelik final baha daha etkileyici gelir.. evet edebi paylaşım adına bir kaygısı olmayar bir kalem.. hani birilerinin diline takılan (BAZİ DETONE'LER VAR AMAAA ÖNEMLİ DEĞİL) işte öyle benem için önemli olan maruzatın sanlatımı... yolunuza devam diyorum ... selamlar..
Merhaba,
Yazınızı çok beğendim.Aramızda okumadan hatır için yorum yazabilecek kalitesizlikte kişilerin var olduğuna inanasım gelmiyor.Kişiler yorum ile eleştiriyi karıştırmışlar kanaatimce.Yorum serbesttir,okuyan kişinin ne anladığı,ne hissettiği ile ilgilidir.Bu konuda hemfikiriz sanıyorum.Eleştiri ise teknik yönler ile ilgili yapılır sözcüklerin yazımı,imla,noktalama,kullanılan sanat vb...Dolayısıyla eleştiri yapabilmek için bu işin uzmanı olmanız gerekir ki neyin doğru neyin yanlış olduğunu gösterebilesiniz.Çünkü eleştiri daima yapıcı olmak adına yapılır yıkıcı olmak için değil...
Yazınızın son derece doğru noktalara temas ettiği kanısındayım.
Biraz sivrilik de olsa kesinlikle katılıyorum.
Sevgimle
BU KONUDA BEN DE BİR MAKALE YAZMAK İSTİYORUM.ŞU ANDA SİTENİN YENİSİ SAYILIRIM.SİTEYE TESADÜFEN ŞİİR SANDIĞINDA RASTLADIM;TEVAFUK O Kİ ARADIĞIM ŞİİR DOSTLARINI BURADA BULDUM VE NE YAZIK Kİ BU SİTENİN TİRYAKİSİ OLDUM.ÇÜNKÜ YOĞUN MESAİ PROGRAMIMDA FAZLASIYLA ZAMANIMI ALIYOR.
***********
Sadede gelelim.Bilmemis gereken en önemli şey yazılan şiirlere eleştiri değil yorum yazılmasıdır.Eleştiri bir tahlil kültürü ve tahammül kültürü gerektirir.Burada yapılan yorumdur.Şiiri okuduğunda aynada beyin ve gönül duvarlarına çarpan ve klavyeden satırlara dökülen sözcükler.Bunların edebi değeri olması beklenemez.Dolayısıyla sosyal hayattaki geyik muhabbeti denilen nice zaman öldürmeden bin kere iyi bir uğraştır.
Herkese ayna gibi baktığında durum biraz daha kolaylaşır.
Aslında buradaki herkes senin dört ana dala ayırdığın grupların ortak yanı şiirsever olmalarıdır.Şahsen insanlar sadece şiiri sevdikleri için hayatı da severler ümidiyle bu bahçede bahçıvanlığı meslek yapmış birisi olarak .başarılı-başarısız.sevgi dolu insanların arasında bulunmaktan çok büyük keyif alıyorum.
EDEBİYATDEFTERİ isimli akrostiş şirimden sonra belki siz de okumuşsunuzdur sizin hemşehriniz sevgili şairimiz 2EDEBİYAKDEFTERİ ŞAİRLERİNE" İisimli çok güzel bir şiir yazmış.Bunun edebi değerinie değil gönül değerine bakmamız gerekir.Birgün bu sitede eleştiri bölümü de açılıdrsa o zaman şiirlerin tahlilini edebi gözlükle yaparız
İÇİNİZİ RAHAT TUTUNUZ...OLUMSUZLUKLARI UNUTUNUZ...
dün de okumuştum bu yazıyı
düşündüm ne yazayım diye
yazarsam acaba hangi kategoriye girecem bilmem.Aslında umrumda da değil biliyor musun dostum.
Niye başkaları adına karar vermek
niye birşeyler illa ki de eleştirmek
heryiğidin bir yoğurt yiyişivardır
Saygı rafda mı kaldı?
Bu sitede güzel arkadaşlıklar kuruldu
gönül dnilen yoldan
tanımadığınız çehreler
kendinizden de yakın oldu.
Kim bilebilir kimin okumadığını
Hiç düşündük mü
Ya değilse
Bu suçlamalarımız niye?
Yaptığı iş kişinin aynasıdır.
Güzel kardeşim sevgim sonsuz
saygım herkese ve sınırsız
sevgipınarı tarafından 3/4/2007 9:56:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
haksızmıyım ??? azcık hemde çok azcık sivrilik yaptım,tabiki yaşadıgımız gerçeklere bakmak sivrilikse buda tartışılır ya,nasıl yazıldı yorumlar,geçerken de olsa,anlattıgım ikincı kişideki örnege ne güzel uydum demi.neden inkar ederizki iç dünyamızı,belki bendede var anlattıklarımdan biraz.ben çok mükemmel başkaları başka falanda demedim,ama bunlar da bir gerçek.neden insanlar başkalarını savunuyomuş gibi yaparda,kendilerini savunur,buda anlaşılır degil,çerçi bu bizim fıtfatımızda var bir parmagımızla karşıdakini işaret ederken,öbür parmagımızle kendimizi gösteririz.OKTAY hocam burda bir ekol.yorum yazan herkese en içten saygı ve sevgilerimi sunuyorum ..
Geçiyordum şöyle bir... yazının başlığı dikkatimi çekti... okudum... bir iki satır yazayım derken sevgili Hani ' ye takıldı gözüm... bu sanal alemde gerçekten de kimse kimseyi tanımaz... kimin kimden ne beklentisi olabilir ki...
sırf yorum alayım diye insan kendi kendini ve karşısındakini
kandırabilir mi gerçekten... sanmıyorum... önemli olan okunmaktır... okunmayan da birgün gelir okunur... ne demişler... " sen pekmezi iyi yap , sinek bağdattan gelir"...
Hani ' nin yazısının altındaki imza benim de imzamdır...
saygılarımla...
her şiirin tadı başka her kalemin tarzı başka bu site zaten tüm yüreklere açık amatörüyle ustasıyla herkes tek yürek kimsenin derdi kimseye üstünklük sağlamak ukalalık yapmak değil kanımca herkes dediğiniz gibi istediğini yazıyor yorumunu yapıyor okunmadan yorum yazıldığı kanısına nereden vardınız bunu çözmüş değilim
herkesin yüreği sevgi herkes doğal herkes istediği gibi yazıyor buna engel mi var
birbirini tanımayan insanların yürekleri konuşuyor burada
kimsenin kimseden bir çıkar sağlama gibi bir durum da sözkonusu değil
herkes vakti ölçüsünde istediğine yorum yazar istediğini yazar
evet şair bende gecenin bu vaktine yüreğimden geçenleri en yalın ve en doğal haliyle yazıyorum
bu yazılanlar benim düşüncem katılırsınız yada katılamassınız .
selamlarımla