- 525 Okunma
- 6 Yorum
- 13 Beğeni
SUSTURMAYIN ÇOCUKLARINIZI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Susturmayın çocuklarınızı
Her zaman hepiniz yapmışsınızdır, ANNELİK iç güdüsü ile çocuklarınızı koruyup kolluyorsunuz ya ama bilmeden onları hep suçladınız, evet yanlış okumadınız SUÇLADINIZ ..Yalan konuşmaya teşvik ettiniz !. Nereden ,kimden òğrendi yalan konuşmayı , yetişkin oluncada sizinle dertlerini paylaşmamayı ?.Çünkü siz iyi bir ebeveyndiniz.Siz hep korudunuz, Kolladınız ama bilmeden çocuğunuzu duygu yoksunu, korkak, yalancı, öz güveni olmayan bir birey olarak yetiştirdiniz ...Sonrada dövünüp durdunuz "Ben artık çocuğumu tanıyamıyorum "...
Düştü "ne kadar dikkatsizsin !" dediniz.Üşüdü ,"bak ben sana demedim mi sıkı giyin diye" dediniz.
Okulda kalemini aldılar, kitabını çaldılar, "eşyalarına sahip çıkmasını bilmiyorsun" dediniz. Arkadaşları ile kavga etti "ben sana böyle mi öğrettim "dediniz..
Her hareketini eleştirip hep SUÇLADINIZ ..
Şimdi çocuklarınızdan sizinle konuşmasını sıkıntılarını sizinle paylaşmasını istiyorsunuz." Benimle konuşmuyor,.."..!! "Yalan söylüyor " diyerek halen suçluyorsunuz...SUSTURDUNUZ ONLARI suçlu hep onlar oldu ..
Nasrettin hocanın fıkrasında olduğu gibi hırsızın hiç mi kabahati yoktu ..?
ASLINDA BU CÜMLELER COCUKLARINIZIN ŞİMDİ VEDE YETİŞKİNLİĞİNDE SİZE YALAN SÖYLEMESİNE, SIZDEN UZAKLAŞMASINA, DUYGU YOKSUNU OLMASINA VE KENDİLERİ GİBİ BİR ÇOCUK,KENDİLERİ GİBİ BİR NESİL YETİŞTİRMESİNE NEDEN OLUYOR.
Sevgili anne ve babalar çocuk Anneden SEVGİ,babadan sevgi ve GÜVEN ister..GÜVEN ve SEVGİYE aç sürekli suçlanılan,sürekli eleştirien çocuktan , kendisi için iyi bir gelecek sağlamasını ,toplum için faydalı bireyler yetiştirmesini beklemeyin...!.
Aile danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Çocuk yetiştirmek için önce anne ve babalar kendilerini yetiştirmeliler. Doğallıkla uygulanabilecek kurallar dışında çocukların yaratıcı özelliklerine ket vuracak baskıcı ortamlardan uzak kalmaya çalışmak sabır işi. Başarılı eğitimin, mutlu yuva olmanın gerek şartı, sürekli bilgilenip azimle, sabırla, özveriyle, hoş görüyle yol almak...
Akıcı ve öğretici yazınız, defalarca okunası güzellikteydi.
Kutlarım.
Sevgiler, saygılar.