- 232 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAZAYA SANİYELER KALA
Korku,her canlının içinde yaşattığı bir duygudur.Korkuyu yaşamayan ve hissetmeyen hiç bir canlı yoktur.Korktuğumuz şeylerden kurtulmanın tek yolu,akıl ve bilim sahibi olmaktır.Bunlar denendikten sonra yine de başımıza korktuğumuz şeyler geliyorsa,gerisi kaderdir.Tedbir şart ama takdiri değiştirmiyorsa yapacak bir şey yok.
Tek şeritli yollardan bıkmıştık.Gün geçmiyor ki kaza olmasın!...Çok şükür çift yönlü yollara geçtiğimizden günlerden beri kazalar azaldı.Bazen asfalta yama çalışmaları yapıldığı zamanlarda tek yönden geçit veriyorlar.İşte böyle bir çalışmanın yapıldığı günlerde,eşimle Ankara’dan Alaca’ya dönüyorduk.Yol benim ve önümde boş olduğu için biraz süratlıydım.Aniden,önündeki arabaları sollayan bir araç karşıma çıkıverdi.Sağındaki arabaların arasına girmeye çalıştı ama yer bulamadı. O da çok süratlı olduğu için duramadı da.İkimiz de iyice şaşırmıştık.
O sağa büküyor ben de sağa büküyordum.
O sola büküyor ben de sola büküyordum.
Tabi bu olay saniyeler içinde oluyordu.İnsanın bu tür olaylar karşısında heyecanın arttığını,aklının çalışamaz duruma geldiğini bilmeyen yoktur.Ama birden aklıma bu olayı yaşayan ve anlatanın yazdığı bir yazı aklıma geldi.
O,yazısında şöyle diyordu:’Eğer birisiyle böyle bir durumda karşılaşırsanız,direksiyonu bir tarafa kırın ve sabitleyin.
Asla başka bir yöne çevirmeyin’.Korku ve heyecanla direksiyonu sağa büküp gözlerimi yumdum.Tabi bu arada bildiğim bütün duaları okumaya başlamıştım.Eşim de,ben de bir hayli korkmuştuk.Diğer arabanın yanımızdan hızlıca bize çarpmadan geçtiğini gördük.Büyük bir ohhh çekmiştik.Hem bizi hem de karşıdan geleni koruduğu için Allah’a şükretmiştik.Her ne kadar tedbir ve okuduğum yazı işe yaradıysa da yine de kim bilir,verilmiş bir sadakamız bizi korumuştu.Evet tedbir şart,aldığımız bu tedbirlerde yine bu takdirlerin içinde gerçekleşiyordu.
Duracağımız bir hızla gitmek,kurallara uymak,sadece kendimizi değil karşı tarafı da düşünerek hareket etmek,gerektiğine inanıyorum.Önce tedbirleri alalım sonra takdir neyse ona da boynumuz kıldan ince!...
Hepinize sağlıklı günler ve hayırlı ramazanlar dileğiyle mutlu kalın...
Abdurrahman KAHRAMAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.