- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2023 Seçi,mleri
Ülkemiz bir seçim atmosferinde durum ilginç bir boyutta.Birdefa bilmek durumundayızki bu seçimler sıradışı bir seçim olacaktır.Ülke ya çagdaş demikratik laik sosyal hukuk kavramıyla eşitcil insanca yaşamın mümkün olacagı bir devinime girecek yada açık ve net üçüncü sınıf bir arap ülkesi gibi reis padişah sultan üçgeninde bataklıga yapışacaktır ! Problem kişiler degil sistemdir..! ’Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir’ gerçekligi yerini bir zümreye hatta tek bir şahsa bırakacaktır . Bunun böyle olmaması ülkenin hukuk ve eşitlik kavramıyla dogmatık yanılgıların degil bilimin ışıgında ilerlemesinin tercihi bu seçimlerde ortaya çıkacaktır.Ülkemizdeki dinci siyasal yapıların ülkeyi kapitalizm batagına sürükledigini insanların barınma yeme içime egitim kültür ihtiyaçlarının karşılanmasının yetmezligine düştügünü .Büyük maraş merkezli depremde devletin yuttaşına ulaşmada zaafa ugradıgını hiçbirşeyden ders almaya kimsenin niyetli olmadıgını görerek yaşıyoruz.Yaşam sekülerdir dünyavidir bu gerçegi bilmek zorndayız dünyanın şartlarına göre hareket etmeliyiz.Ölümlü varlıgımızla ruhani rüzgarları gönlümüzde misafir etsekte gerçekçligi öncül kılabilmeliyiz.Örnegin kansere yakalanmış bir hastayı duayla tedavi edemezsiniz.Öyler olsa hastaneleri kapatmak icab ederdi gerek olmazdı. ! İnanç bizim özselimizdir onu siz devlet mekanizmasına alet ederseniz orda imandan ve inançtan söz edilemez. Birileri son günlerde yönetimde cumhur başkanı adaylıgına soyunuyor ! Sanki ülkede demikratik bir düzen varmışta gelip yüzde ikilik üçlük oy oranıyla düzelteceklermiş.Ülkenin içinde bulundugu durumun farkında olmayan siyasi aktörler.Bir toplum gerçekleri göremedikçe ilerleyemez.Dipte kalır .Bunun önüne geçmek için tüm demikratik yapılar ortak hareket etmeli ülkenin önünün açmanın yolarını bulmalıdırlar. Altılı masa bunu yapmaya çalışıyor ..!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.