- 371 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
VATANSIZ MİLLET
Vatansız millet, köksüz ağaç gibidir. Siz hiç köksüz ağaç gördünüz mü? Ya da böyle bir ağaç hayal edebilir misiniz? Kökü olmayan nesne zaten ağaç değildir. Ağaç meyve verir, oksijen verir, hayat verir doğaya. Ağaç aşk verir, sevgi verir, dostluk verir, kardeşlik verir. Köksüz insanlarsa kuru odun gibidir. Odun ise yanar, yakar ve yok eder. İşte vatan bu yüzden çok önemlidir. Köksüz, şahsiyetsiz ve kişiliksiz insanlar hem kendilerini yakarlar hem de etrafındakileri.
Emperyalist güçler, her gün bir devleti işgal etmektedir. Fakir ya da az gelişmiş ülkelerin yer altı ve yer üstü zenginliklerine sömürerek bu memleketlerin insanlarını köleleştirirler. Günümüzde bazı milletler emperyalizm tarafından göç ve hicrete zorlanmaktadırlar. Vatanları acımasızca işgal edilen halk; ölümle, yoksullukla, açlıkla baş başa bırakılmakta ve ölüme terkedilmektedir. Çocuklar ise mamasız ve susuz bırakılmaktadır. İnsanlığın üzerine yağan bombalarla insanlar başta olmak üzere bütün canlılar yok edilmektedir. Bütün bu hayâsızlıkları yapan sömürü güçleri, insan hakları ve demokrasi laflarının arkasına sığınmaktadırlar. Özgürlük yalanına sarılarak yılan gibi sokmaktadırlar.
Vatan edinmek insanların tabiatlarında var olan bir olgudur. Çaresiz insanlara kucak açmak ve onları yüzüstü bırakmamak bizim insanlık görevimizdir. Hele Müslümansanız bu görev daha da bir önem arz etmektedir. Ensar ve muhacir kardeşliği bünyemizi sarmaldır. Bu gün o mazlum insanların başına gelenler bir gün bizim de başımıza gelebilir.
Vatansız milletler, kurak çöllerde dolaşır, dururlar ve su bulamazlar. Gördükleri her serabı su zannedip ona koştukça koşarlar. Çöl, vatan olmak ister fakat bağrındakilere yaşama hakkı vermeden vatan olmak ister. Oysa çölün kurak vadilerinde insanlık ölür ve yok olur. Vatansız milletler ne kendilerini mutlu ederler ne de etrafındakilerini.
Bir ülkede doğup büyüyen bir vatandaş kendi ülkesinin lehine mücadele vermiyorsa vatansızdır. İllaki orada doğup büyümek insanı vatan sahibi yapmaz. Şöyle etrafınıza bir bakın, ne kadar vatan düşmanı insanların var olduğunu göreceksiniz. Etrafınızda yaşadığı vatanın yıkılması ve yok edilmesi için çalışan vatan hainleri yok mu? Köleleşme mücadelesi veren insanlar vatansız değil midir? Ekmeğini yediği ve suyunu içtiği yurdunu dış güçlere peşkeş çekenler vatansız değil midir? Her dakika, her saat ve her gün vatanını dış güçlere şikâyet etmiyorlar mı?
Vatan yuva ile başlar. Kuşlar çeşitli yerlere yuva yaparlar. Yavrularını çıkararak ailenin temellerini orada atarlar. Aile olurlar ve bulundukları yerleri vatan edinirler. Ağaçları, evlerin çatılarını ve kayalıkları vatan edinirler. Nasıl ki yuvasız kuş olmaz ise vatansız da millet olmaz.
Kâfirler, Münafıklar ve Müşrikler; Müslümanları ve masum insanları devletsiz bırakmak için çeşitli entrikalar kurarlar. Müslümanlar arasında fitne çıkararak onları birbirine düşürürler. Kardeşi kardeşe kıydırırlar ve anarşi çıkarırlar. Anarşinin sonu da devletsizliktir. Devletsiz olan halk köle gibidir ya da rüzgârın önünde uçuşan yaprak gibidir. Rüzgâr nerden eserse o tarafa doğru yönelirler ve o tarafa yönelmek zorundadırlar. Bunu istese de istemese de yapmak zorundadır.
Vatan, yurt edinmek insanın doğasında ve içgüdüsünde var olan bir olgudur. Vatan sahibi olmak sapasağlam basmaktır toprağa, topluma, dünyaya ve denizlere. Vatan sahibi olmak evlat sahibi olmak gibidir. Ana, baba, eş dost ve sevdiklerinize sahip olmak demektir. Yoksa sürgün hayatı başlar yaşamanızın her parçasında. Damdan dama atlayıp durursunuz. Burası benim vatanım dersiniz ancak boş serap görmekten başka bir şey yapamazsınız. Gördüğünüz serabın peşinden koştukça koşarsınız. Sonunda hedefinize asla ulaşamazsınız ve ölüp gidersiniz. Ne siz mutlu olursunuz ne de sevdikleriniz. Vatanınız olduğunda; ölünüz de değerlidir, diriniz de. Hastanız da değerlidir, sağlamınız da. Kadınlarınız da değerlidir, erkeleriniz de. Çocuklarınız da değerlidir, yaşlılarınız da…
Orman gülümser vatanına oksijen solur, çiğdemler sevinçle açar, ırmaklar neşelerine neşe katarak akar vadilerden. Toprak burcu burcu kokar ve cemrelerini çıkarır. Vatanın her karışında; solucanlar, fareler, yılanlar, akrepler, kurtlar, kuzular özgürce dolaşır. Bütün canlılar mutludur vatan toprağında... Vatan toprağının her karışında dostluk ve kardeşlik vardır.
Allah cc bu milleti; vatansız, ezansız, bayraksız, Kur’an ve sünnetsiz bırakmasın. Vatan eğer uğrunda şehit olan varsa vatandır. Kısacık ömrümüzde cennet vatanımıza sahip çakıp Allah’ın rızasına uygun bir şekilde yaşayarak bu dünyadan ebedi âleme göçmektir amacımız. Ne mutlu iman edip Allah’ın rızasına uygun olarak yaşayıp da iki dünyasını kazananlara…
21.03.2023
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.