- 199 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BİLGESU ERENUS.
BİLGESU ERENUS KİMDİR?
Bilgesu Erenus, 1943 yılında babasının kaymakam olarak görev yaptığı Bilecik Gölpazarı’nda doğmuştur. Kadıköy Kız Koleji sonrası, bir süre hukuk ve konservatuar eğitimi görüp, günümüzde Halkla İlişkiler Fakültesi olarak anılan, İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi.
1965-1973 yılları arasında metin yazarı-prodüktör olarak TRT‘de çalıştı. İlk oyunu Ankara Sanat Tiyatrosu’nda sahnelendiğinde, TRT’den ayrılsa da; TRT’yi, AST’la birlikte asıl okulları arasında sayar. Edebiyat dünyasına tiyatro oyunlarıyla girdi. İlk oyunu “El Kapısı” 1973 yılında Ankara Sanat Tiyatrosu’nda sahnelendi.
“Evli Evine Köylü Köyüne” adlı oyunu ile TRT Radyo Oyunları Başarı Ödülü’nü kazya yönelen Erenus, Ankara Sanat Tiyatrosu’nda 1973 yılında sahnelenen ilk yapıtı “El Kapısı” ile dikkati çekti. Öteki yapıtları “Ortak” Dostlar Tiyatrosu’nda, “Nereye Payidar” Ankara Sanat Tiyatrosu’nda, 1978 yılında Avni Dilligil Armağanı kazanan, “İkili Oyun” ve “Kelaynaklar” Dostlar Tiyatrosu’nda sergilendikleri yıllar ilgiyle izlendi. Erenus, Milliyet-Sanat dergisinin açtığı Çocuk Oyunları Yarışması’nda 1979 yılında birinci ödülü kazandı.
1977-1979’da Aziz Nesin Başkanlığındaki Türkiye Yazarlar Sendikası Yönetim Kurulu’nda görev aldı. 1984 yılında ise Kenan Evren idaresine karşı oluşturulan Aydınlar Bildirgesi’ni Çankaya’ya taşıyanlar arasındaydı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.