- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ÇANAKKALE RUHU..*'
Çanakkale’de neferleri topun ağzında omuz omuza birleştiren duygu din birliği, kardeşlik hukuku ve bu aziz toprakları evlatları için vatan kılma ülküsüdür.
Çanakkale ruhu nezih bir ruhtur ve bu ruhta asla kavmiyetçilik yoktur. Şehitlerin mezar taşlarına bakıldığında görülür ki Türk, Kürt, Arap, Çerkez, Laz, Arnavut yan yana yatmaktadır.
Çanakkale ruhunun bugünün nesline mesajı şudur:
Vatan sevgisinin skalası, derecesi, tartısı, terazisi yoktur. Bu topraklarda yaşayan her ferdin hakkı bir, hukuku birdir. Birinin yek diğerinden farkı, üstünlüğü yoktur. Hiç kimse diğerinden daha az vatansever, daha az vatan evladı değildir.
En çirkin şey ötekileştirmektir. Hiç kimsenin kendisi dışındakini ötekileştirerek vatanı kendisinden daha az sevdiği, daha az hakka sahip olduğu ile itham etmeye hakkı yoktur.
Cephede omuz omuza saf tutanların caddede ihtilafa düşmesi hoş görülemez. Vatanın has evlatları ihtiyaç hasıl olduğunda gözünü budaktan sakınmayan, canını cephede bırakmayı göze alanlardır ancak cephede kazanılan zaferin insanı insanca yaşatacak değerlerle taçlandırmadıkça ehemmiyeti yoktur.
Vatanseverlik kendini adam sanmakla değil, kendini adamakla ölçülür.
Nutuk atmayın. Vatanınızı gerçekten sevin. Birleşin, bütünleşin, çalışın, üretin ve ancak hakkınız olan kadarını tüketin.
Fuat Oskay
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.