- 390 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Hatay- Maraş depremi 6 Şubat
6 Şubat 2023 Hatay- Maraş depremi bin yıllık bir birikimin harekete geçmesiydi.
Yıktı geçti, döktü geçti, Tam 10 ili ve onbeş milyon insanı fiilen etkiledi. Ve bir o kadar hısım akrabayı bu bölgenin dışında. Tüm ülkemi etkiledi. Hatay, İskenderun.Maraş,Malatya,Adıyaman, Adana,Diyarbakır,Kilis, Maraş, Osmaniye,
Urfa,Sivasın Gürün ilçesi. Acılar, ölümler , yıkımlar ,kitaplar dolusu yazılsa bitmez, Dinmez bu acı. Bazı aileler tümden yok oldu.Bazı aileler parçalandı. Kalaların hayatı sıfırlandı. Hala kayıp insanlrımız var
Deprem demek az olur buna. Bu bir afet, bir felaket. Toprak kaydı, yarıldı, kayalar parçalandı, dağlar ikiye ayrıldı,yeraltı suları yeryüzüne fışkırdı, toprak sıvılaşması oldu. Sanki tonlarca dinamit patlatıldı,sanki üç dört tane atom bombası atıldı o bölgeye.
Tüm ülke seferber oldu. Millet milletinin yardımına koştu hiç koşulsuz. Tüm ülkeler seferber oldu haklarını inkar etmeyelim. İstanbul depremini beklerken, Hatay- Maraş depremi büyük bir şiddetle geldi ve ülkemi yasa boğdu. Her yer enkaz, heryer toz toprak, acı keder .Koca koca apartmanlar saniyeler içinde kağıt evler gibi yıkıldı, çöktü, yan yattı, devrildi. Binlerce yaralı 45000 den fazla ölü. Yıkılan iş yerleri, hastahaneler, tarihi eserler, camiler, kiliseler bu depreme yenik düştü tüm şehirler.
.
Çünkü 7.7 ve 7.6 altılık iki deprem saniyelerle ard arda oldu. O gece bir film izlemiştik. Son sığınak diye çok üzülmüştük. Sadece seçilenler uçakla bilinmeyen bir yere sığınaklara taşınıyordu. Geri kalanlar feryad içinde uçaklara binmek için uğraşıyorlardı. Seçilenler sağlıklı, eğitimli, genel de askeri personel ve aileleri idi.
Film bittiğinde bir birimize bakıp, şu soruyu sorduk. Bizde böyle bir ayrım yapılsa ne yaparız? Ne acı bir olay. Ve o gece çok kar yağacaktı, Afad hazırlık yapmıştı. Kar kürüme araçları, tuz kamyonları, kurtarma ekipler hazır bekliyordu İzmitte. Kalkıp yatalım dedik. Damat Afad da mühendis. Ona takılmadan edemedik bu gece seni çağırırlar hazır ol, telefonun yanında olsun. Çünkü kar için hazırlıkları o planlamışdı. Ben ve eşim İzmitte torun bakıyorduk o yüzden oradaydık bu nedenle olaylardan çabuk haberdar olduk.
Saat beş gibi eşimle sabah namazına kalktık. Biraz sonra bir hareketlikik oldu. Eşim Fatihi çağrıyorlar galiba dedi. Kuran okuyordum, kalkıp camdan baktım. Çok kar yağmıştı. Biraz sonra televizyonun sesi geldi. Şaşırdık. Bu da neydi. Kalktım salona doğru gittim. Damat şaşkın perişan televizyona bakıyordu. Deprem haberleri çoktan başlamıştı. Ne oldu diye sordum damada. Maraşta deprem olmuş anne dedi. Abim beni aradı Maraştan 04.30 da
----- Gardaş biz iyiyiz korkma!
----- Ne oldu ki abi. Dedim
----- Çok kötü deprem oldu, her yer yıklıdı çok kötü. Biz evden sağlam çıktık. evimiz yıkılmadı ama artçılar devam ediyor.
arabadayız. Evet bir ayı geçti hala devam ediyor artçılar.
Ben gidiyim dedi damat şaşkınlığı geçince. Dur oğlum nereye, sabah olsun. Annen de gelmesin demiş. Hem afad niye seni aramadı diye sorduk. Aradılar anne ama geç aradılar. Çok deprem görmüştüm ama böylesini hiç, sabah aydınlanınca görüntüler birer birer ekranlara düştü. Ölü sayısı artı, arttı. Bir Adana bir Maraş, bir Adıyaman, Hatay, Malatya,farklı kanallardan izlemeye başladık. Damat göreve gitti, gidiş o gidiş.. Ve bir hafta neredeyse eve hiç gelemedi.
Her kurtulan can ,kurtarılan can bir umuttu. Fakat çok can gitti umutlar tükendi Soğuk kar ayaz. Çadırlar kuruluyor, yurtlar boşaltılyor. Üniversiteler tatil oluyor, okullar tatil oluyrdu. Depremzedelerin çoğu farklı şehirle uçakla taşındı. Yurtlara akaraba yanına yerleşti. Kurtarma çalışmaları günlerce sürdü. On milyondan fazla insan depremden etilendi. Bir ayı geçti. Hala çadır alamayanlar var, çıkarılamayan cesedler var. Köylere çok geç gidildi. En çok Hatay ve Maraş yıkıldı. O ilerde acı tarifsiz. Bir hafta yas ilanedildi. Bayraklarımız yarıya indi. Tüm dünya ve ülkeleri seferber oldu. yardım kapanyaları başladı. Yaralar sarılmaya çalışılıyor. Bu yıkım çok zor düzelecek. Ölenlere rahmet diliyorum. Kalanlara sabırlar. Yardımsever herekese sonsuz teşekkürler.
Bir ay sonra ancak yazabildim. Nerdeyse bin yılın felaketi ülkemi Yasa boğdu.
Perihan Pehlivan 10.32023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.