- 267 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ulu olan ekmel olan ne yapsa aşkındandır...
Ulu olan ekmel olan ne yapsa aşkındandır...
Ulu olana baskı mümkün değil...ama Allah aşıktır yarattıklarına farklı derecede aşkı Hz İbrahime halilim dedi...
Ulu olan ekmel olan ne yapsa aşkındandır...Şeytan yaratayım Adem yaratayım onlar bana aşık olsunlar ululuğumu görsünler der...aşk ...bu...Allahta aşk var onu harekete geçirmiş eylem hal fikir bu duygu bu amaç ile harekete geçmiş...Ulu tek olur...şirket kuran eksiktir...Şeytan ortak olmak istedi başına gelmedik kalmadı Kabil de...Ulu var ilaha izin yok.şeytana izin de sınırlı.Sınırsız tektir...
Ulu olanın şirket oluşturmaya ihtiyacı olmaz aşkındandır her eylemi...sevmek istedi yarattı...her hali her fikri görüşü ilmi lütfu Kahrı da aşka hadimdir...aşka kulluk amaçlıdır onun her esması ve zatı...
Aşk ne mi...Allah’a muhabbet anlamında kullanılır. (Nursî, Mektubat, s. 450) Allah’ın zatı, sıfatları ve isimleri mahlukatına benzemediği gibi, ona olan sevgi de asla mahlukata olan sevgiye benzemez ve benzememelidir.
Seven ulular...Ben "demez... benliğinden geçer...73.fırkanın sevgisi paganın sevgisinden farklıdır...örtüşmek ister 73.fırka .Ben sana ortağım demez...denkim demez...şirketiz demez...sınırsızlık verir...adar kendini...feda eder kendini değilse aşk oluşmaz...Baba oğul ilişkisinde de menfaat çıkar sevgisi var...Karşılıksız sev...
Uluya aşık olunur...fıtratımız böyle çünkü...
Allah kendi yaptığı işleri sever ve yarattıkları da Onun işi olduğu için yarattıklarını da sever...Allah sevgi bağıyla ilişki kurar yarattıklarıyla...insanın ise kendisiyle örtüşmesini ister...Ulu üremekten münezzeh olmalıdır...Bağımsız çünkü...üremek kurala boyun eğmektir aşk kaynaklıdır Allahın işleri halleri fikirleri iradesi aşk kaynaklı ve Ulu olan ...yarattıklarının seviyesine inmez ululuğunu izhar etmesi sevilmesi için yeterlidir...esması sudur etti...zatının suduru esmasının sudurudur...zatını göstermesi gerekmez ona aşık olmak amaçlanmış ve aşık olunumuş hz İbrahim ateşe razı olmuş ona aşk uğruna...
Allah ilahları yok eder.İlah yok barınamaz Allah var çünkü.Mantık böyle der.Kibirliler mantıkları bozuk insanlardır."Ben "derler.Ben desen de bağımlısın muhtaçsın acizsin hiçsin der mantık...Ulu varsa o varlıkta kesret hiçtir acizdir yok hükmündedir varlığı bile...
Pagan ilaha inanır ama ortağıyım der.der de der Ululuğunu sınırlar...onların ilahı tek ulu değil.ululuk şirketin elindedir...
İlah bizi görevlendirdi der paganlar da... bu yetmez ki Yaratıldık da demeliyiz.Zatından zatım diyorlar ama Allahın zatı vücudu uludur.ortağı dengi yok demeliyiz...
Hamile ölürse neden şehittir.esmaya hadimlik şehitlik kazandırır ilke bu.Ölçü bu yani esma.Halık sıfatına kul hamile.ölürse şehit
Evet...Hiç şüphesiz Allah sevendir, fakat Allah’ın sevmesiyle biz insanların sevmesi çok farklıdır.yaratılanın işitmesi görmesi konuşması uludur...esması uludur zatı ulu olanın esması da uludur...göze ihtiyacı yok görmesi için yani...görmesi de her eylemi hali fikri duygusu uludur...İradesi uludur...ve aşk kaynaklıdır ... aşk hedeflidir...Allah seviyor dediğimiz zaman bizim sevdiğimiz gibi algılamamalıyız, zira insan sevgisi bir takım duygusal hareketlenmeler ve değişimler sonucu oluşmaktadır ve Allah bu tür değişimlerden münezzehtir.
“Muhabbetten Muhammed oldu hâsıl, “Muhammed’siz muhabbetten ne hâsıl?
O olmasaydı olmazdık...onu böyle tanı böyle ulula...hiçim de yani...Allah’ın sevgisine ulaşan gerçek hazineye ulaşmıştır, bu sevgi onun için her şeyden daha değerlidir. Ululuğunu idrak ettikçe aşık olacağın bir ulu varlıktır ekmel sıfatlıdır Allah...
Allah sevgisinin ne kadar değerli olduğunu bilmek, insanın Allah’ı tanımasıyla alakalıdır...Baba demek yetmez baba sınırlıdır...Ulu de ...sınırsız de marifetullah budur...
Sevgi varlıksal bir bağlılıktır ve sevginin en önemli etkenlerinin başında "hubbu zat/ kendini sevmek" gelmektedir. Allah kendi zatını ve kendisinde bulunanları bilmektedir, onda güzellikten başka hiçbir şey bulunmamaktadır.
Hz Muhammet örtüştüğü için ekmel ayna olduğu için en sevdiği varlıktır Allah için çünkü Allah en çok kendini sever...ve ayna olanı..."oğul" olmak yetmez.oğulluğun üzerinde bir örtüşmedir ayna olmak...
"…Allah sabredenleri sever."esmasını sever çünkü...esmasına aşıklara aşık olur...hz İbrahime halilim dedi...Hz Musaya kelimullah denildi...Allah esmasını sevdiği için sevimli olmak isteyen esmasına aşık olmalı...tevbesini yeterli görmesin...her bir esmaya aşık olsun hz Ömer adl sıfatına aşkıyla iki imparatorluk yıktı...Tevbe lazım bize...
Ulu olan ekmel olan ne yapsa aşkındandır...esmasına aşkındandır...sende sevimli olursun esması uğruna candan canandan maldan geç...Tahtan da geç...
Evet Allah kendine aşık esmasına aşık...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.