- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ NURDUR
SEVGİ NURDUR
Sevgi nedir deseler, bir çırpıda nurdur derim. Bu cevap en doğru ve en doyurucu cevap olur. Nasıl yaratıldığını niye yaratıldığını anlamlandıran hayatın gayesidir.
Hangi duygu ve düşünceyle konuşsam, ama sevgim olmasa, ses çıkaran herhangi bir varlıktan farkım kalmaz. bütün sırları bilsem, her bilgiye sahip olsam, dağları yerinden oynatacak kadar büyük imanım olsa, ama sevgim olmasa, bir hiçim. Varımı yoğumu sadaka olarak dağıtsam ama sevgim olmasa, bunun bana hiçbir yararı olmaz.
Sevgi sabırdır, sevgi şefkattir. Sevgi kıskanmaz, övünmez, böbürlenmez. Sevgi kaba davranmaz, kendi çıkarını aramaz, kolay kolay öfkelenmez, kötülüğün hesabını tutmaz. Hayırda ve şerde eksilmez, azalmaz ya da çoğalmaz hep sever. Tam anlamıyla insanın kendini bulmasıdır.
Habip kelimesinin manası tam anlamıyla sevgiyi tarif eder. Hatta ‘’Ya habibim seni sevgimden yarattım’’. ‘’Yaratmasaydım seni yatmazdım alemi’’ İfadeleri hak taalanın peygamberini ne kadar sevdiğinin birer ifadesidir. O halde sevgi bize haktan gelen onun bize verdiği bir hediye ve lütuftur. Sevgi gerçek olanla sevinir. Sevgi her şeye katlanır, her şeye inanır, her şeyi umut eder, her şeye dayanır.
Sevgi asla son bulmaz. Ne var ki, yetkin olan geldiğinde sınırlı olan ortadan kalkacaktır. Allah cüz’inden bir miktar verdiği sevgi bizi insan yapar. Sevgisiz insanın değeri yoktur. İnsanı insan yapanda o sevgidir. İnsan oğlunun tek gıdası sevgidir. Sevgi onu besler büyütür. Anne karnındayken bile bebeğin sevgiye ihtiyacı vardır. Yaratanın sevgisiyle başlayan serüven, evrendeki tüm yaratılmışların sevgisiyle tamamlanarak mutlulukla taçlanacaktır. Sevmek; hepimizin çok istediğimiz ve korkmadan açığa çıkarmak istediğimiz var oluş sebebimiz. Sevmeyi bilmek de sevmek kadar önemli bir unsurdur. Kalbimiz sevgi doludur muhakkak ama bu sevginin karşılık beklemeden olması ve karşımızdakine nasıl yansıdığı da çok önemlidir.
Sevgimizi sevdiklerimize hissttirmek mutluluğumuzu ve sevdiklerimizin mutluluğunu artıracaktır. Abartısız olmak gerekir. Hiçbir anne ve baba yoktur ki evlatlarını sevmesin. Âmâ bunu göstermenin şekli ve dozu vardır. Sevgimizi göstermenin bir şeklide mutlaka olmalı. Bazen bir gülüş, bazen güzel bakış, bir tatlı söz, bir başını okşama ile gösterebileceğimiz gibi sevgimizi, aile bireylerimiz başta olmak üzere, sevdiklerimize sık sık sevdiğimizi söylemek ruhlarını beslemek, karşılıklı güveni sağlamak ve varoluşun anlam kazanması açısından çok elzemdir ve gereklidir.
Koşullu sevgi, sevgi olmaktan çıkar. Eğitimde sevginin yeri büyüktür. Çocuklar anne babalarının koşulsuz bir sevgiyle sadece sevgiyle muamelesine ihtiyaç duyarlar ancak, genellikle koşullu sevmeyi görüp öğrendiklerinden, onlar da hayatları boyunca sevgiyi bir koşulla bağdaştırarak, hep bir şeylerin karşılığında sevme eğilimi göstermekteler.
Şu hayatta hepimizin mutluluğa giden yolda en önemli ihtiyacımız olan şey; Koşulsuz ve korkmadan sevmek ve sevilmek…Bizler dünyaya sevmek için gönderilmişken bizi temel amacımızdan uzaklaştıran ve sevmeyi unutturan nedir acaba? Bırakın arkadaş, eş dost sevgisini artık evlatlar ana babadan, ana babalar evlatların sevgisinden emin değiller. Bu kadar sevgisizlik içinde ne kadar da zordur yaşamak ne kadar da zor hayat. Çünkü sevgiden güven doğar, sevgiden saygı doğar, sevgiden neşe doğar, sevgiden sevgi ve mutluluk doğar en önemlisi. Sevgi yoksa hiçbirisi yoktur.
Ruh sevgiden yana açsa, yeteri kadar sevgiyle beslenememişse, o ruha dünyaları verseniz de doyuramazsınız Sevginin tek alternatifi yine sevgidir çünkü. Aslında o eksik parça sevgidir, kendi içindedir, ne zaman ki karşılıksız sevgiyi bulur o zaman o eksik parça tamamlanır, o zaman insanoğlu yaşamın anlamını bulur. Sevgi nurdur, Sevgiye ulaşmak, sevgiye doymak, sevgiyle dolmak insanı mutlu eden ve tüm arayışlarını sonlandıran sihirli bir değnek gibidir. Sevgi bulaşıcıdır, sevgi sevgiyi çoğaltır.
Sevgi; şu dünyada sonucu hep mutlulukla biten tek işlemdir ve insanlara bahşedilmiş en güzel duygudur. Sevmek ve sevilmek bildiğimizi sandığımız ama aslında çok az becerebildiğimiz bir duygudur. Çünkü karşılık beklemeden sevebilmektedir aslında bütün mesele. Koşulsuz sevdiğimiz ve sevildiğimiz, Sevgiyle kahırlarımızı erittiğimiz, bağışlaya bildiğimiz bir dünya dileğiyle mutlu yarınlarınız olsun efendim.
===================================AR===================================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.