- 2183 Okunma
- 29 Yorum
- 36 Beğeni
Bu Dünyada Her Şey Yarımdır....
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yer ve gök arası her şey 6 Şubat sabahında derinden gelen sarsıntı ile uluyarak bir dakikanın hacmine sığmayacak kadar kısa sürede büyük yıkımla nice can ve mal kaybına sebep oldu.
Sabah ezanı okunmadan evden çıkıp işime doğru seyir halindeyken radyodan yükselen İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun üzgün sesini duyuyorum.
- Büyük bir afetle karşı karşıyayız. Uluslararası yardım istedik. Depremin derecesi 7.7
Hafızamdan bir türlü silemediğim 1999 yılı Marmara Depremi, yeniden korkularımla birlikte yarım kalan hikâyeler gözümün önünde şerit olup uzadıkça uzuyor. Önümdeki yol istikametinde bulunan bütün trafik lambaları sanki sönmüş, karanlıkta kalmıştım. Yüreğim acıyordu. Anı yaşıyordum yeniden. Her şey başa sarıyordu.
Beni yoran bunca işin ve zorlukların altından kalkarken içimin titrekliğine aldırmadan her defasında hayata direnerek ayağa kalktım. Kendimde taşıdığım suretten öte surette güçlü olmayı aslında hiç istemedim. Fakat güçlü olmak zorundaydım. Hayatın omuzlarıma yüklediği yük, göğsümdeki yara izi beni hep görmemezlikten geldi.
Ardıma koyduğum yıllarda tamamlayabildiğim anılarım var mı diye bir yandan da düşünüyordum. Radyodan mı kimden duyduğumu hatırlayamadığım bir söz aklıma geliyor...
"Bu dünyada tamamlamak diye bir şey yoktur"
Telefonda Anneme, "Bu kış babamla birlikte yanımıza gelirsiniz. İstanbul’un tarihi mekanlarını camilerini gezeriz." Bütün bir kış benimle birlikte olacaklar düşüncesiyle gönül rahatlığıyla mutlulukla telefonu kapattığım an aklıma geldi... Hayal ettiklerimin hiç birisi olmadı. O kış babamı, babamdan dört ay sonra bir bahar akşam üstü annemi kaybettim.
Cama vuran yağmur, yüreğime dolan onca hüzünle, aklıma hücum eden kelimelerle başa çıkmayacağımı anladığım an, aracımı Sarıyer-Emirgân sahiline doğru çevirdim. Boğazın görkemine mukabil insanoğlunun gelip geçiciliği karşısında bu dünyada hıçkıra hıçkıra ağlamak için, kendime uygun yer arıyordum. Sabahın erken saatinde soğuğa aldırmadan balık tutmaya gelen insanların duygusal yanımı görmemesi için de gözlerimi sıkarak yumdum.
Kirpiklerim sükûnetin örtüsünü üzerinden atarak sıcak tuzlu gözyaşlarına mağlup oluyordu. İnsanın canının bir yarısı öbür yarısını ne kadar teskin etse de öyle bir can alıcı nokta gelip yakalıyordu ki, hadi tut tutabilirsen kendini.
Yağmurun bile kesemediği boğazın ışıkları sanki heyecanını dizginleyemeyecek kadar dirençle karşımda durmaktaydı. Bense bir yandan elimle yüzümü silerken, beynimin içinde suyun üzerinde olmayacak hayaller çiziyordum. Her çizdiğim hayalimi dalgalar alıp yükseltirken, arkadan gelen daha küçük bir dalganın haince saldırısına engel olamıyor, derinden sessizce söyleniyordum.
Sen ne kadar hayallerini güzel çizersen çiz, karşındakinin kusurları ayırır güzellikleri. Çünkü güzellik bütünlükle tamamlanandır.
Dünya âleminde hangi inşaatı yaparsan yap, temeli sağlam olmayınca yıkılmaya mahkumdur.
Ve, dünyada insanoğlu yarına yeni hayallerini kurarken dünün üzerinden bugünün gerçeğini unutup kalp kırılmalarını, kırgınlıkları, travmaları yaşamaktadır.
Aslında bu dünyada her şey yarımdır...
YORUMLAR
" Herkesin bir hikayesi var fani hayatta bu yüzden her yaşantı bizlere acıları ve sevinçleri öğretecektir. 6 şubat depremini yaşayan biri olarak o günü unutmak mümkün değildir. Allah'ım sevdiklerinizin mekanını cennet eylesin. Sabır versin fazla diyecek bir söz bulamıyorum kim bilir nasıl bir sızı var içinizde Allah ferahlık versin. Amin
Ümmühan Yıldız
"Burası Darı Dünya
Nereye Varsan Varamadığın Yerdesin...!" derler.
Deprem günlerini unutmam mümkün değil. Bugün Gazze'de yaşananları da unutmam mümkün değil. Bir köşeye oturmuş çocukların öldürülmediği günlerin gelmesini bekliyorum.
Sevgi dolu akşamlarınız olsun.
Taha Bilal Mustafa Kekeç
Güne layık Duygularımızı tercüme eden bir yazı . Tebrikler ve saygılarımla Ümmühan hnm
Ümmühan Yıldız
İçten teşekkürlerimle,
saygıla sevgilerimle selamlar.
Evet doğru , çok güzeldi yüreğinize sağlık.
Anne ve babanıza Allahtan rahmet diliyorum
Ümmühan Yıldız
çok teşekkür ederim,
saygılarımla selamlar.
Beni ağlattınız, can evimden vuruldum.
Depremden dört gün sonra yoğun bakımdaki annemi kaybettim, bizimle beraber yaşıyordu.
Uzak olsaydı keşke dedirtiyor bu acı. Eve giremez oldum, hep dışarı kaçıyorum, deprem haberleri de çok etkiledi. Destek almaya çalışıyorum.
Allah hepimize kolaylıklar versin, böyle deprem gibi afetleri ülkemiz bir daha yaşamasın inşallah.
Ümmühan Yıldız
Âmin.
Anenize Allah rahmet eylesin, mekânı cennet olsun.
Rabbim sabırlar versin.
Zordur anneyi uğurlamak. Genç yasta aynı duyguyu yaşayan biri olarak ne söylesem içinizdeki acıyı dindiremem...
Benim annem, güzel annem
Beni al kollarına
Kucağında okşa beni
Ninniler söyle bana
Bugün hâlâ kulağımda
Çınlıyor tatlı sesin
Benim annem, kalbimin sen
En büyük neşesisin
Benim annem, güzel annem
Selam ve dua ile,
huzurlu geceler dilerim.
Ülkemiz olarak çok büyük bir sınav veriyoruz. İnşallah el ele bu büyük afetin yaralarını bir an önce sarmayı başarırız. Depremde vefat eden insanlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum. Rabbim yaralılarımıza acil şifalar versin. Rabbim beterinden saklasın.
Milletimizin başı sağ olsun.
Ümmühan Yıldız
"Bölüşürsek tok oluruz, bölünürsek yok oluruz."
Âmin,
Dünyanın en büyük ve en merhametli milletiyiz.
İnşallah hep birlikte zorluğun üstesinden geleceğiz
Kalbi teşekkürlerimle
Saygılarımla sevgilerimle iyi akşamlar diliyorum
Ümmühan Yıldız
Zafer abim,
Kalbi teşekkürlerimle,
saygılarımla selamlar
Her insan başlı başına bir evren...
Çöz çöze bildiğin kadar.
Dal dalabildiğin kadar.
O kadar derin, engin, zengin ve manidar.
Naçizane, gücünün yettiği kadar yarımları bir tarafta tutan; elde varlarından azim, güç biriktiren ; huzurlu , üretken, erdemli kalabilme savaşına baş koyan bir kul olma inancı da var...
İçli yazınız, derinden içlenen içimde...
Takdir, tebrik, beğeni ve sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
Gönül müşfik olunca da duygusallık böyle hat safhaya çıkıyor.
Duygularıma eşlik eden gönlünüze selam olsun
Kalbi teşekkürlerimle,
sevgilerimle mutlu akşamlar diliyorum.
Ümmühan Yıldız
Kalbi teşekkürlerimle,
saygılarımla sevgilerimle selamlar.
Ümmühan Yıldız
Seni-sizi görmekten, naif duygularını okumaktan kocaman mutlu oldum.
Sevgilerimle
Gidiyor ki heyhat, zamanı gelen
Bir acı bırakıp, yüreği delen
Bu Dünya gerçekte, bir görümlüktür
Dolup boşalıyor, çevrim içinden
Rabb'im bizi ve sizi muhafaza etsin.
Akibetimizi hayreylesin.
Çok saygımla Şairim.
Ümmühan Yıldız
bizlerden önce Rabbim vatanımızı korursun.
Vatanımız güvende olursa hepimiz daha mutlu oluruz.
Yorumlarınızı okumaktan sayfamda olmanızda mutluluk duyuyorum
Her daim saygımdasınız
Huzurlu akşamlar diliyorum
deniz_tayanç1
Aynen öyledir.
Çok saygımla.
Her zaman olduğu gibi muhteşem bir konu , muhteşem bir dil , muhteşem bir çalışma okudum yürekten kutluyorum saygılar sunuyorum
Ümmühan Yıldız
Her zamanki gibi yüreklendiren yorumlarınızı okumaktan mutluluk duyuyorum.
Toprağım saygılarımla kocaman seviliyorsunuz...
Teşekkür ederim.
Ümmühan şairem,yazını sabah okudum camide uyandım vakit erken sabah ezanı okundu. Çıkıp eve geldim ... yine korkulu yine tedirgin bir geceydi.
Artık kafamda tek bir şeye cevap veriyordum : deprem deprem diyen sese...
Olacak varsa kaçış yok , Allah'a sığınmışım zaten.
Her an okuyup bakamadığımdan ama bazen yatağa uzanmış hayır oturmuş halde , çünkü burada yatak yok battaniyelerin birisi altımızda diğeri yorgan içinde hep oturur uyumaya çalışırken bakıyorum telefondan sayfaya , bir an da olsa unutmaya çalışıyorum olayları.
Bu sabah senin yazını okuyunca ben de deprem günlerini yazdım . İlham verdi beni hüzünlendiren ağlatan yazın Ümmühan şairem.
Dilerim biter artık bu adına ne diyeceğimi bilmediğim kabuslar.
Babacığının ve annenin mekanı cennet olsun .
Hangi tutunduğumuz tam ki bu dünyada
Her şey yarım,yarım benim dünyam da da..
Sevgilerimle çokca
Ümmühan Yıldız
Aradan ay geçti devletimiz sizlere ulaşmadı mı? Ulaşmadıysa çok üzülürüm.
Ben inançlı bir insanım yaşadığımız bu küçük kıyametten hala ders çıkarmayan insanlar var. Duyduğum okuduğum bazı cümleler var ki telaffuz dahi etmek istemiyorum. Bunun yanında o kadar güzel birleştirici cümleler var ki ben o cümlelere sığınarak mutlulukla yol alıyorum.
Korkma! zaten amaç insanları korkuya sürükleyerek kargaşalar yaratmak. Bunlara izin vermeyecek güçlü karakterde insansın. Sen etrafındakilere sarıl ve korkmamanız gerektiğini söyle…
Her şey ruhun güçlü olmasıyla başlar…. Ruhunu güçlü tut düzelecektir.
Sevgilerimle selamlar...
Aygün Deniz
Yanıma kitap alıyorum, okuyorum yazıyorum, dua ediyorum böylece atlatmaya çalışıyorum.
Çok teşekkür ederim verdiğin güzel sözler desteğin için.
Selamlar sevgiler.
Tebrik etmek adına yeniden geldim.
Bu gün astığım yazımı sana ithaf ediyorum güzel arkadaşım aslında annelerimize aslında sevgiye.
Hayat bir kırbaç.
Şahlanansa yürek ve dem tutam hüzün.
İçten sevgimle
Ümmühan Yıldız
Yazma aşkından asla yılma.
Sevgilerimle
Ümmühan kardeşim
Yakın zaman da Asrın felaketini yaşadık, binlerce canımız gitti ve binlerce insanımız yaralı ve binlerce insan evsiz, yurtsuz kaldı. Ülkece yaraları sarmak, acıyı bir nebze olsun dindirebilmek için maddi manevi milletçe insanımız yanlarında olmaya çalışıyoruz. Bugün bana yarın sana anlayışıyla üç beş gün değil uzun yıllar yanlarında olmalıyız.
İnsancıl ve merhamet duygularını yakinen biliyorum. Böylesi bir ortam da bu yazıyı kaleme alman her insanın hissetmesi gereken duyguları duygularınla harmanlayıp dile getirmen çok güzel. İnanıyorum ki her şey beraberlikte paylaştıkça çoğalır ve güzelleşir
Emeğine yüreğine sağlık...
Ümmühan Yıldız
Çok değerlesin canın abim...
Ben sevgi sözcüklerini sadece göstermek yerine hem gösterip hem de söylemeyi tercih eden insanım.
SENİ KOCAMAN SEVİYORUM
''Dünya âleminde hangi inşaatı yaparsan yap, temeli sağlam olmayınca yıkılmaya mahkumdur.''
bu cümleyi dün okuyunca içimden ''İNSAN DA ÖYLEDİR'' Betondan önce gelir diye iç geçirmiştim
günün yazısına ve yazarına saygılarımla
tebrikler
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla sevgiyle selamlar
Pazar günü iskenderunda çok sevdiğim Bi aile gelecek. Uzun süre bana aile oldular. Beni aradıklarında dedim ki kalbimin üstünde yeriniz ebedidir. İnsan en çok kendiyle baş başa kaldığında düşünür. Tüm hayatı filmsel şeritlerinde nereye doğru savurulduğunu. İlk kalp krizim babamın ölümünden sonraydı.Ardından kanımla ilgili çok ağır sınavlar onların yanında gülücük kuşları. Hangi okula gitseydim mıknatıs gibi kendime çekiyordum ezilen dövülen cinsel istismar Vssss.
Bir saliselik dünyada hiç kimseyi üzmedim. Hiç kendim gibi olmaktan vazgeçmedim. Kimsenin hakkını yemedim. Tanıdığım tanımadığım herkese Bi tutam gülücük ikram ettim insanlığımla. Yalnız Türkiye hiç sandığım gibi çıkmadı. Yalanlar dolanlar en çokta Tanrının adını kullanarak yapılan her şeye dondum kaldım. Namaz hû deyip her şey yapılan bu ülkede neresiydi. Hiç Türkçe bilmeyen ben nereye düşmüştüm. Öğretmenlerin sağır kör olmaları, insanların kibirlerinin borsaları alt üst edecek seviyede tavan yapması. Tüm bunlara akıl sır erdiremedim. Bu ülke bana hiç iyi gelmedi ardından babamın ölümü ve yüzde yüz suçlu bulunması..........
... İlinden Bi başkomiserin evi arayıp babanız....... Yoluna öldü demesi tek bir şahidin tehdit ediliyorum şahitlik yapamayacağım demesi
Bu ülkede neresiydi neredeydi Adalet çuvalın içine mi girmişti buğday tanelerinin zenginliği için... Satışlar kibirle Hınça hınç satılıp kullanılıyordu.
Her neyse @ummuhanyildiz Bi sürü Bi sürü bişey bişey bişeyler
Önce insan kalbine namusu öğrecek Desturla...
Ve çocuklarına elbette.
Zira ondan sonrası mis gibi çocuklar
❣️🌹👣🧚♀️🐋🎈🌳🌍💖
☕🌹👣
Ne dün var nede bir salise sonrası var
İşte bu yüzden hiçbir şey ertelenmemeli
Zira Sevgili Baş Melek Azrailimde bekleme putonu yok.
Herkese gülümseyerek nice su güzelliğinde yaşam göçler diliyorum.
Sevenden sevilene Bi sürü Bi sürü sevgilerrrrr
Taze bahar çiçeklerimmmm var 👣🌹💖🌍🌳🎈🐋🧚♀️❣️
Mutluluğa hep hep.
💖🌹👣
-Belıeve- tarafından 10.3.2023 08:34:20 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Adaletsizliğin en tepeden başlamadığını en alttan aileden başladığını inanıyorum.
Onlar a-b-c-d tepeye çıktıklarında devasa oluyorlar.
Babamla annem bize şu öğüdü öğretirdiler
‘‘Karnınızın doymayacağı yerde açlığınızı belli etmeyeceksiniz ,mideniz sizden aşağıdadır yukarıda değil’’
Babam, anneme sen kadınsın sus demedi, aksine fikirlerine önem vererek dinledi. Toplum içinde onara etti. Tarlaya, bağa, bahçeye her işe birlikte koştular erkek çocuk, kız çocuk demediler her işe bizi birlikte koşturttular...
Büyütürken bir tek şeyi öğütlediler Rabbimiz karışamayacağı tek af kul hakkıdır.
Asla ve asla kul hakkı yemeyin.
Kul hakkı sadece maddiyat değildir. Şereftir namustur, inançtır dediğin gibi kalbin namusudur…
Anneler- babalar çocuklarını yetiştirirken nelere eğilimleri olduğunu çok iyi biliyorlar. İlgilenmeyip çocuklarına adap-edep-terbiye vermeyip sokağa salıyorsa bireyin yaptığı hareketler sadece kendini değil anne ve babasını da ilgilendiriyor.
Kapalı veya açık olsun ALLAHA inanan insan kötü insan olamaz.
ALLAH’IMIZ doğruluğu, güzelliği, sadakatli, iyi insan olmayı emreder.
Kapalı veya açık olsun her insanın yaptığı kötülük kendini bağlar.
‘’Önce insan kalbine namusu öğretecek.’’
Annelere ve babalara büyük sorumluluk düşerken, tam tersi istikamette anneler ve babalar çocuklarından daha beter sosyal medyayı zevk-i sefa arıyorlar.
ANLADIM Kİ TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE HERKESİN ADI TÜRK OLABİLİR KANI DEĞİL.
ANLADIM Kİ TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE HERKESİN ADI KÜRT OLABİLİR KANI DEĞİL.
O kuşların güzelliğinde hür doğdum hür öleceğim. Zira yavan ekmekte olsa hiç kimseye gebe kalmadan nefesimi verene kul hakkı olmadan nefesimi teslim edeceğim. AMİN ve İNŞALLAH
Gülücük kuşları kadar çiçekli seviliyorsun…
Kalpten kalbe sevgiler...
"Aslında bu dünyada her şey yarımdır..."
ifadesi son derece doğru çünkü bu dünya âlemi er ya da geç bittiğinde inşallah Allah'ın rızasını kazanabilen bir kul olmayı başarabilirsek kalan yarımı tamamlanmış olarak ebedî âlemde yaşayabilmek daha da güzel olur diye düşünüyorum.
Yorumları da dahil bir kitap okumuşcasına değerli paylaşımınızın güne gelmesinden mutluluk duydum, kutluyorum tebrikler efendim.
İnşallah herkes okuyup kendi payına düşeni alır.
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Ümmühan Yıldız
Yarım somunun var mı?
Bir ufak da evin?
KimseIerin kuIu köIesi değiI misin?
Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya?
Tamam, güneşli günler içindesin.
Keyfine bak, en hoş dünyası oIan sensin...
İnsanoğlu ben de dahil bugün yaşanması, yapılması gerekeni yaşamadan yapmadan yarına planlarımızı yapıyoruz...
İnşallah ve âmin diyerek ebedi aleme kul hakkı üzerimizde olmadan gideriz... Gayemiz gayretimiz dileğimiz o yönde.
Kalbi teşekkürlerimle
saygılarımla selamlar.
Kaç kere geldim gittim yürek sesinize ve yaşlarımı zor tuttum.
Acının da acısı var:
Ölümden beter olan şeyler var ve gerçek manada sizi o kadar iyi anladım ki.
Son altı ay benim için kabustan da beter geçti ve annem sayısız kere gidip geldi ve son dört ay ek olarak eve geldiğinden beri geçen son iki ay.
Acı çeken sevdiklerimiz ise ve de insanın elinden bir şey gelmezken annem hastanede iken namaz kılmaya başladım ve adeta göz yaşlarımla aldım namaz abdestimi.
Yıkımlar eklendi akabinde ve yurdum nasıl derinden sarsıldı sallandı ve bu sefer acılarımıza yeni acılar eklendi.
Bu dünyada her şey gerçekten de yarımmış hele ki hayatıma dönüp baktığımda bana eşlik eden duygular ve ben hayalini kurduğum nerede ise her şeyi gerçekleştirmiş olsam da devamı asla gelmedi ve size yürekten katılıyorum dünyada her şeyin yarım olduğuna dair.
Bazen insan tıkanıyor yorum yapmakta aciz kaldım derken bir deneme kaleme aldım sizden aldığım cesaretle Allah izin verirse yarın asacağım ve yaşlarımla tüm sayfalar kırıştı.
Babam öldüğünde çok gençtim ve üniversite son sınıftaydım ve ben o süreci nasıl yaşadım hala inanamam kendime ve babamın acısını son zamanlarda daha çok yaşadım.
Hep derler:
''Allah iki çift gözden ayırmasın'' diye.
Ülkemin insanımın baş sağ olsun ne çok kayıplar verdik son bir ayda.
Beterin beteri buymuş demek ki.
Mekanı cennet olsun ebediyete intikal eden tüm sevdiklerimizin tüm vatandaşlarımızın.
İçten selam sevgim ve teşekkürümle çünkü anlamak kadar anlaşılmak da ayrı güzel bir duygu.
Ümmühan Yıldız
Murathan Mungan, kendisini doğuran kadını, yani öz annesini görmek üzere, uzun yıllar sonra onun evine gidecektir.
Yıllar sonra, hiç hazırlıksız “bu senin oğlundur” diye karşısına çıkarmak istemez yakınları. Bahçeden eve doğru girerler.
Sahanlıktan oraya açılan kapı.
Murathan’ın ilk gördüğü şey, gelenlere telaşla terlik çıkarmak için öne eğilen bir kadındır.
Sonrasını anlatır:
“..Boğazımda, hayatımda hiç olmadığı kadar büyük bir düğüm.
Kendimi tutmak konusunda sıkı sıkıya tembihlenmişim.
Ne de olsa hastalık geçirmiş kadın. Her şey yavaş yavaş söylenecek ona.
Oturuyoruz.
Orada, karşımda oturan kadın benim annem. Ama bir yabancı.
Hiçbir hatıram yok.
Arada bir gözlerimiz değdiğinde ona fazla bakamıyor, gözlerimi kaçırıyorum..
Çocukluğumda ona ilişkin duyduğum üzücü hikayelerdeki kadınla hiçbir alakası yok.
“Eve bakacak kiracılar” diye tanıtılıyoruz. Çıkıyoruz.
Pencerede, tülün ardında, arkamızdan bakan kadının artık annem olduğunu biliyorum.
Dönüşte, minibüste cam kenarına oturup Mümtaz dayıların evine kadar yol boyu hiç durmadan ağladığımı hatırlıyorum.
Gözlerimin çok, ama çok acıdığını da hatırlıyorum o gün.
Bir süre sonra tıpkı bir çocuk gibi neden olduğunu unutarak ağlamayı sürdürüyor insan.
Tam on yedi yıl sonra beni doğuran kadını görmüştüm o gün.
O annemdi.
Asıl annem oydu; beni doğuran.
Çocukluğum boyunca seyrettiğim acıklı filmlerdeki, acıklı romanlardaki gibi bir hayatım olmuştu birdenbire. Kendimi bambaşka bir filmin içinde bulmuştum.
“Aldığı ilaçların tesiriyle öğlene kadar uyur” demişti teyzem, annem için.
Ertesi sabah, nedense erken kalkmış, kahvaltıdan sonra teyzem anneme, “Sana bir şey söyleyeceğim Muazzez, ama heyecanlanmaman gerek, biliyorsun” demiş. “Önce şu ilaçlarını al bakayım.”
Annem, emekli olan teyzemin o sıralar maaş artışı için intibaklarını beklediğini biliyormuş. Yüzündeki neşeli havaya bakarak o konuyla ilgili bir şey sanmış önce, “intibakların mı geldi yoksa?” demiş.
“Yok hayır, benimle ilgili değil, seninle ilgili bir şey söyleyeceğim…”
Bunun üzerine annem, bir an bile düşünmeden;
“Dün gelen benim oğlumdu, değil mi?” demiş.
Murathan Mungan
Bugün okuduğum ve beni derinden etkileyen kitaptan alıntıyı sana paylaşmak istedim.
Anneler umudu tazeleyen bahardır...
Kalbinizde çoğalan imanla, annenizle birlikte bahar tadında uzun yıllar geçirmeniz dilegimdir.
Kalbi teşekkürlerimle
sevgilerimle selamlar 🦋🪷🍀💞🥰🫂🌼🌸🌺☕️
Çok doğru bir tespit ile çok isabetli dil ile kaleme alınan hayat yarımdır dünya yalandır kutluyorum çalışmanızı ve siz saygılar
Ümmühan Yıldız
Acıyı ve mutluluğu taşıyabilecek kudret.
Gece yaşlanmadan ertesi günü gündüzüne kavuşur.
Kaç kuşak canlılar gelip geçti sırtından. Gelip gitmeye devam ediyor, edeceğiz…
İnsanlar savaşmaktan vazgeçti mi ya da kötülük etmekten en güzeli sevmekten sevilmekten vazgeçti mi. Vazgeçmedi sevdiğini uğurladı yaşamaya devem etti.
Tılsımlı kuvvet var içimizde
Toprağım saygılarımla sevgilerimle selamlar.
Sevgili Ümmühan Yıldız yazınızı okudum. Kalbin ve mantığın hayata tutunmaktaki ısrarı belki de Allah'ın biz insanoğluna -unutmayı- yaratmasıydı. Her zaman derim; unutmak şifadır, unutmak nimettir, unutmak çaredir. Ömrümüzde tattığımız nice acıları ve ölümün acısını dahi nasıl taşıyabilirdik omuzlarımızda... Unutmak olmasa...
Rabbim sen kolaylaştır. Zorlaştırma. /Amin./
Güzel yüreğinize selam olsun.
Sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
Gülmek ve ağlamak ayrılmaz iki zıt kardeş. Zıt olsa da kim kardeşleri birbirinden ayırabilir ki, onları var eden tek tir.
Ağıtlarımız ve halaylarımızı hep var olacak.
Öğretmenim sizi-seni görmekten mutlu oldum hem de böyle.... böyle eee kocaman işte 🥰
Kalbi teşekkürlerimle sevgilerimi gönderiyorum🦋🐞🪷🌼🌸🌺🌱☕️🫂
Fani olan bir alemde tamamlamak ne mümkün?.Hayaller yarım,kazanımlar yarım,kayıplar yarım..Sevgi yarım,hayat yarım.Her karanlık gecenin bir sabahı,her şaşalı yaşamın bir sonu var.Yeter ki pişmanlıklarımız olmasın..Vicdanımız rahat olsun.Her şey biz insanlar için.Hastalık olmadan sağlığın kıymetini bilmek lazım.Donanımlarımızı elimizden geldiğince sağlamlaştırmalıyız.Paylaşımcı olmalı,beterin beteri olabileceğini düşünerek elde ettiklerimizin şükrünü eda edip sadakasını vermeliyiz.Zira ne kadar üst üste dizilse de haramın binası olmaz.Gönül hoşluğu içerisinde süren yaşam nasip etsin Yüce Rab'im.Mal da yalan ,mülk de yalan.Karun'un hazinelerinden eser yok şimdi.Fani dünya..Kefenin de cebi yok..İyi mal kötü kaza savar imiş diyelim.Hayatımıza çeki düzen verelim.Bir kapıyı kapatan Rab'im nice güzellikler gizleyen başka kapıları açmaya kadirdir.Ahirete intikal eden tüm anne ve babalarımıza kardeşlerimize Allah'tan rahmet diliyorum.Mekanları cennet olsun.Naif yüreğinizi selamlıyorum.Duyarlılık adına sağlıcakla.Saygıyla.
Ümmühan Yıldız
Dilin, gönlün, elin hep mi güzel düşünür güzel konuşur…
Eleştirirken, severken, onura ederken, kırmadan dökmeden, küsmeden hep güzelsin… 🤍🐞🦋
Öğretmenim kalbi seviliyorsun hem de kocaman🌺🌸🌼🪷🌱☕️🫂
Duyarlı yüreğine kalemine sağlık, Allah Annene babana rahmet eylesin, Mekanları cennet olsun, Yalan dünyada en güzeli şahşahalı yaşamak değil Yaradana kulluk görevi yerine getirerek yaşamaktır, Deprem bölgesinde ölen kardeşlerimize rahmet yaralılara acil şifa ailelerine sabırlar diliyorum. Selam ve dua ile
Ümmühan Yıldız
Mütevazi olmak ve şükretmeyi bilmek ne güzeldir
Kalbi teşekkür ederim,
saygılarımla selamlar
herkesin özeleştiri yapması lazım
eğer bunu yapamıyorsak her şey bize mubah.
bir alevi anne babanın çocuğu olarak dünyaya geldim, her türlü yakıştırmalara iftiralara ötekileştirmelere vs uzatmayayım muhatap oldum. LAKİN ASLA KİMSEYİ ÖTEKİ GÖRMEDİM.
TAKIM TUTAR GİBİ BİRİLERİNİN ARKASINA TAKILMADIM.
Babam haksız ise yanlışını savunamam
Ülke menfaatini kendi menfaatinden üstün görmeyen dünyanın en ahlaksız adamıdır.
şu sayfada dahi ne rezilliklere şahit olmaktayız.
adam birlik beraberlikten söz ederken dahi partizanca davranmakta
yuh olsun onlara.
ahlaksızlara hırsızlara katillere kadın düşmanlarına çetelere yağmacılara uyuşturucu ticareti yapanlara kim hesap soracak?
Tabi ki adalet. hukuk hak içinde liyakat ehli kişiler önünde herkes eşittir VE YARGILANMALIDIR.
Makam, mevki, üniformasının ne olduğuna bakılmaksızın suçu var ise yargılanıp hesap vermelidir.
nice musibetlerden ders çıkartmamaya devam edersek eğer gelecek çok daha KARANLIKTIR.
KENDİ ÖZELEŞTİRİMİ YAPTIĞIMDA BUNLARI YAZMASAM OLMAZDI DEĞERLİ KARDEŞİM
YAZINIZ ÇOK ÇOK DUYGUSAL VE DE GERÇEKÇİ İDİ.
TEBRİKLER NİCE SAYGILARIMI SUNUYORUM.
Ümmühan Yıldız
Konu politikaya gelinde herkes kendi doğrucuyuz görerek karşı tarafın yanlışlarını anlatmak için canavar kesiliyor. Doğru bildiğim birebir şahit olduğum olayı anlattığımda bana dönüp "sen yanlış biliyorsun’ diyerek medyadan okuduğu yalanları empoze etmeye çalışanlardan çok sıkıldığımı söylemeliyim.
Bana biri bir konu hakkında bir şey söylediğinde bilmiyorsam eğer susarım. Farklı düşünceleri okuyarak, hatta ve hatta ailemle konuyu anlatarak yorumlarını dinleyerek kendimi bilgilendiririm.
Şimdikiler hep ben, hep ben merkezli.
Onun için kendimi bilgisiz insanlarla mutsuz edene kadar. Bilgileri olan insanlarla politikayı tartışmalar olmadan bilgilerimi çoğaltarak yol alırım.
Depremden sonra hayat bana maddiyatı değil kendime daha çok değer vermem gerektirdiğini hissettirdi.
Ömür kısa, tartışmayla, çekişmeyle kararır kötü kokar.
Ben insan kokusunda kalmak istiyorum
Sevgilerimle selamlar.
MÜSLÜM BAYRAM
OLMASI GEREKENİ NETLEŞTİRDİM
LİYAKAT DEDİM HUKUK DEDİM HAK DEDİM ADALET DEDİM ÖZELEŞTİRİ DEDİM VS.
İNSAN OLMAK İNSAN KOKUSUNDA KALMAK İÇİN BUNLARSIZ OLMAZ DEĞERLİ ÜMMÜHAN
Ümmühan Yıldız
Bugün eğitimli -eğitimsiz kişilerin kurallara uymadıklarına birebir şehidiz.
Dünya Bill Gates gibi sivri akıllıların dünyası. Onlar ne derse o
Atların üstündeki yiğit kadınlarla erkeklerin değil..
sevgilerimle
"Sen ne kadar hayallerini güzel çizersen çiz, karşındakinin kusurları ayırır güzellikleri. Çünkü güzellik bütünlükle tamamlanandır.
Dünya âleminde hangi inşaatı yaparsan yap, temeli sağlam olmayınca yıkılmaya mahkumdur.
Ve;
dünyada insanoğlu yarına hayallerini kurarken
aslında
dünün üzerinden bugünün gerçeğini unutup
kırılmaları,
kırgınlıkları,
travmaları yaşamaktadır.
Aslında;
bu dünyada her şey yarımdır..."
...
"Hayal ettiklerimin hiç birisi olmadı;
O kış babamı,
babamdan dört ay sonra bir bahar akşam üstü
annemi kaybettim." 😣😭
...
Biliyorum ki;
ne yazsam
yarım
kalacak.
⚘
Mecit Aktürk tarafından 9.3.2023 09:11:05 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Sonra dedik ki " babam bizden daha çok seviyordu annemi, yanına aldı"
Abim varlığını seviyorum.
İşimin başına dönerken
Sevgilerimle saygılarımla selamlarımı gönderiyorum.
Hep bana neden hüzünlükent ismini seçtiğimi sormuşlardı.
Elbistandan acılı bir günde Kayseri ye gelmiştim
O günden sonra ne zaman memlekete gitmek istesem
Maraş tarafı karanlık gelir gitmek istemezdim
Kayseri'de gece uyandım sallanıyoruz
Dedim öleceğiz
Donup kaldım kalkamadım
Oğlum aradı o an anne uyan deprem oluyor diye ama nasıl ağlıyordu.
Tamam kuzum korkma dedim ama, ben maraştakiler Kayseri'yi hissediyor sanmıştım
Oğlan anne maraş dümdüz oldu evim uçtu
Beni arkadaşım çıkardı dışarı dediğin de
Ayıkabildim
İşe gittim sabah
Öğleden sonra MARAŞ'a giderim hem oğlumu alır gelirim
Hemde enkazda vefât edenlerimin cenazesine katılırım diyordum ki,
Az sonra
Ve vakit öğlen vakti...
Bir defâ daha kayseri de sallandık
O esnada
Kaldırım da yürüyordum
Herkes gibi bende kaldırıma diz çöküp başımı kollarımı arasına aldım
Bir defâ daha telefonum çaldı
Teyze, hala, bacım,anneciğim
Çığlıkları
Bu defa da Elbistan yıkılmıştı.
Ve bütün ablalarım abilerim yiğenlerimin evi barkı
Ve bir çok can kaybı.
İçimden dedim hüzünlükent yıkıldı
Ah Anneciğim babacığım ilk defa iyi yaşamıyorsunuz
Ve bu acıyı görmediniz dedim.
Şimdi maraşım Elbistanım dümdüz
Ve ne emeklerle aldıkları ev bark yerle bir.
Gidenler zâten gitti.
Kalanlar ise aklını kaybetmiş gibiler
Ayakta sadece annem babam ve kardeşlerimin mezarı kalmış
Yaşamakla ölmek arası bir psikoloji
Rabbim yardımcısı olsun herkes'in
Ve benim kayıplarım hep vedasızdır:(
Dilerim Rabbim böyle bir felaketi bir daha yaşatmasın ülkemize
Çok acı çok
Güzel yüreğin incinmesin
Kalemine dilerim ki Rabbim musmutlu, aydınlık ve huzur dolu günleri yazmayı nasip etsin
Seviliyorsun daima
🍂🖤
Ümmühan Yıldız
Hiçbir şekilde hayatın getirdiği mutlulukların yanında acılardan kaçamıyoruz.
Son yıllarda ülkece yaşadıklarımız kolay kolay hafızalardan silinmeyecek.
İki yıl önce ülkemizde devasa büyüklükte yanan ormanların içindeki her türlü canlıya börtü-böceğe günlerce ağladım —ağladık.
Ne söylesem yaşadıklarına senin kadar anlayamam.
Rabbim herkese kuş hafifliğinde acılar versin ki üstesinden gelebildin.
İncinen kalbine beyaz bulutları ve mavi gökyüzünü gönderiyorum. Kabul et.
Kalbi seviliyorsun 🌺🌸🪷🌼🫂🌱☕️
Denir ki; "Belki de tamamı o kadardı."
Nasip olmayınca yarım kaldı sanırız.
Çünlü tamamı evlenip bir ömür boyu birlikte yaşlanmak, birlikte mezara girmek.
Öyle sevdalar duyduk, öyle hayatlar gördük.
Öyle olmak istedik.
Hayat beklemediğimiz gelişmelerle dolu.
Yazınız güzeldi.
Başarılar dilerim Ümmühan hanım.
Ümmühan Yıldız
Kendime hayatını sıkı tut desem de olmuyor. Vurdum duymaz, gamsız olmak ruhlu olmam gerekiyor galiba... :(
Tabiatımız çok duygusal…
Kalbi teşekkür ederim,
sevgilerimle selamlar
Elif_V_Mim
Ben de öyle yaşlanırım sanıyordum ama hayat yatım kalması gerektiğini gösterdi.
Tekrar başka bir deneme yapsam da olmadı. Yapamadım.
Yalnızlığı ve bir yirmi yılı sevdayla geçirmeyi seçtim.
Ömür ne kadar sürer bilinmez.
Bir yıl mı beş yıl mı on yirmi yıl mı...
Yaşıyoruz gün be gün hayatı.
Ne geçmiş ne gelecek.
Bugünü yaşayalım :)
Yaşadıkça oluşur kader.
Sevgiler saygılar güzellikler temennisi ile...
Ümmühan Yıldız
Eski kadınlar asaleti, sadakati bir başka güzel di.
Teşekkür ederim
Hep mutlu olun dileklerimle
Elif_V_Mim
Karadeniz geleneği bir kere evlenilir. Kocası ölen pek evlenmez.
Yine vardır tek tük sadık kalan.
Evlenme programları dede nineleri de bozdu :)
Elinize yüreğinize sağlık
Sen ne kadar hayallerini güzel çizersen çiz, karşındakinin kusurları ayırır güzellikleri. Çünkü güzellik bütünlükle tamamlanandır.
Dünya âleminde hangi inşaatı yaparsan yap, temeli sağlam olmayınca yıkılmaya mahkumdur.
çok güzel ifade etmişsiniz gerçeklerimizi
kaç işimizi tam yapmışız
belki hiç
oysa yarım bıraktıklarımız acıtıyormuş hayatlarımızı
Ümmühan Yıldız
Dün, yarın tamamlarız diyerek ertelediklerimizi bugün de yarına hallederiz diye bırakacağız.
Yıllar sonra ardımıza baktığımızda yaş yol almış hayallerimiz olduğu yerde dönüp durup bizi bekliyor
Kalbi teşekkür ederim,
saygılarımla selamlar
kaleminiz var olsun şairem ayrıca kadınlar gününüzü kutluyorum güzel yüreğinize sevgiler şaire
Ümmühan Yıldız
saygılarımla selamlar