- 1320 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Almus Kitabı
ALMUS Kitabı
Sevgili dostum,
Feyyaz Oğlakçı, Almus Üçgöl köyünde doğmuş. Din Kültrü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni. Master yapmak istemiş ve master konusunu da ilçesi Almus’u seçmiş. Bunu kitap olarak yayınlamış. “Sosyal, Kültürel ve Dini Yönden Almus “ kitabı ortaya çıkmış.
Sevgili dostum,
Feyyaz Bey, bu kitabı bize de takdim etme lütfunda bulundu. Kitabı dikkatle inceleyerek sana bu mektupta tanıtmak istedim.
Sevgili dostum,
“Kütüphaneci” ünvanı olan bir arkadaşım kitabı inceleyerek,”ciddi ve seviyeli hazırlanmış bir kitap. faydalı bilgilerle dolu.Yazar gayet ciddi hazırlamış “ diyerek yorum yapması, sanırım kitabın önemini ortaya koyuyor.
Sevgili dostum,
Kitabın önsözünü tabii ki kitapsever insan Almus Kaymakamı Tarık Buğra Seyhan yazmış. Kaymakam bey, belli ki Almus’u tanıtan kitaplara büyük önem veriyor ve mutlaka önsöz yazıyor. Gelecek nesiller Kaymakamı hayırla anacak eminim kitapları okudukça. Nu tutum güzel bir örnek. İlçeler güzel kitaplar ile tanıtılmalı gelecek nesillere.
Sevgili dostum,
Kitap Almus’ta yaşamı anlatıyor. Öncelikle Feyyaz bey, kitabın sistematiği konusunda bir giriş bölümü kaleme almış. Kitabın nasıl hazırlandığı konusunda doyurucu bilgiler var.
Kitapsever Kardeşim,
Girişten sonra, “doğum, evlenme ve ölüm” bölümleri ile hayatın özeti olarak 3 bölümde genişçe anlatıyorAlmu’u yazar.. Okudukça Almus’ta hayatın özetini, bir insanın doğumundan ölümüne kadar neler yaşadıklaını bir film şeridi gibi gözlerimizin önünde canlandırabiliyoruz.
Sevgili dostum,
Bu 3 bölümden sonra gelen bölüm ise zengin ozanları olan Almus’ta yaşamış ve yaşayan halk oznalarını, şairlerinin bir kaç tanesinin hayatını, eserlerinden örneklere yer vermiş. Bunlardan en tanınanı da Aşık Eşref Taşlıova. Yakın zamanda, hayatı Muhammed Avşar tarafından tez yapılan ve bu tez de 2 cilt kitap olarak yayınlanan Taşlıova, çeşitli etkinliklerde rastladığımız ve sohbet ettiğimiz bir halk sevdalısı halk ozanı. Samimiyet ve hoşgörü ile alçakgönüllü olmanın temsilcisi . Bu kitabı da başka mektupta sana anlatırum.
Sevgili dostum,
KDY yayınlarndan yayınlanan bu kitapta son bölüm ise tarih ve turizmin kalbi olan Almus’ta ziyaret yerlerini anlatıyor. Bu kitabı okuyan insan büyük oranda Almus ilçesi konusunda bilgi sahibi oluyor. Çünkü kitabın yazılı ve sözlü kaynakları oldukça geniş ve kitapta bunlara da yer verilmiş. Kaynaklarında sözlü kaynakların yaşı köyü yazılı kaynaklarda ise hangi kaynaktan faydalandığının geniş listesi var. Bilimsel bir tezin, kitap olması bu yüzden önemli. Almus’u Tanımak isteyene güzel bir kaynak.
Sevgili dostum,
Kitabın yazarı kitabı bizzat kendisi faydalı olacak insanlara te tek ulaştırarak gayretini ortaya koydu. Bunu bizde takdir ettik.
Sevgili dostum,
Bu kitabın bütün Almus’ta okul kütüphanelerinde ve il genelinde ve ülke genelinde kütüphanelerde olmasını temenni ederim. Kitabı yazmak kadar faydalanacak kitleye ulaştırmakta önemli. O yüzden okul kütüphanelerinde o ili veya ilçeyi genişçe tanıtan kitapların olması önemli. Bu yüzden halk kütüphanelerinde “kent arşivi” köşeleri oluşturuluyor ve ben de dahil çok insan bu köşelerden faydalanıyor. Aratırmacılar ve tez hazırlayanlarda faydalanacak tabii ki ilerde genişçe. Hatta bu köşelerin okul kütüphanelerinde olmasında fayda var. Özellikle köylerden gelen öğrenciler hafta sonlarında bu kitaplardan ödünç alarak faydalanabilir ve okuma aşkına erebilirler. İlkokulda Öğretmenimiz Rahmetli Nurettin Nasırlıoğlu , Pazar İlkokulunda, sınıfta bir küçük kitaplık kurmuştu da o kitaplıktan ne kadar faydalanmıştık. Aradan 50 yıl geçmiş ama unutamamışım. Öğretmenlerde unutulmamak için okullarında sınıflarında kitaplıklar kurarak okuamyı seven öğrencilerine sunabilirler.
Sevgili dostum,
232 sayfalık kitabı incelerken bunlar geldi aklıma işte. Güzel bir kitap insana işte böyle ilham veriyor. Hele o kitaplar güler yüzlü ve samimi yazarlar tarafından yazılmış ve kitap dostu yöneticiler tarafından desteklenmişse bizlere de yazarak onlara katkı sağlamak düşüyor.
Sevgili dostum,
Kitap okumak da, okuduklarımı sana mektupla anlatmak da, ziyarete gelen arkadaşlarımıza okuduğumuz kitapları göstermek de, kitaplardan sohbet etmek de bana büyük sevk veren çalışmalar. Fayyaz bey gibi kitap hediye etmek de bizlere zevk verirken çoğu zaman hediye ettiğimiz kitapların okunmadığını görünce bu hevesimiz de azalmaya sebep oldu. Artık eskisi kadar kitap hediye etmek gelmiyor içimizden. Kitapları ha okumayana hediye etmişiz ha çöpe atmışız. İsteyen kitabı ya kütüphanelerden ya da satın alarak okusun. Okumayana kitap hediye etmek en büyüğk israf oluyor çünkü.
Sevgili dostum,
Bir mektubun sonuna daha gelmişken Feyyaz Oğlakçı’yı bu kitabından dolayı tebrik ediyorum. Dostuma bir kitabı daha mekttupla anlatmak mutlu etti beni.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.