- 210 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zat parçalanmadı de...Yarattı de...
Zat parçalanmadı de...Yarattı de...
Zatını koruyamaya el-hafız denmez...Yaratıcı o de...
İmamı Rabbani yani vahdet-i şuhutçular paganların etkisinde çok kalmışlar.Vahdet-i vucutçular da...nuru Muhammedidir vahdet-i vücut..çekirdek.ağaç kesrettir.Yaratılmış kesret oluşturdu aman Zatı parçalanmadı...deme...Yaratılanlar bağımsız değil de aman parçasıdır deme...Parçasıdır der paganlar...fanidir de demezler...ölüm yokluk değil de...Allaha dönüştür ama parçanın dönüşü gibi değil bu dönüş de deme...Bağımlıların dönüşü gibi bu dönüş...mıknatısın dönüşü gibi de değil de...askerlerin içtiması gibidir bu dönüş...de Allahın parçası fanilik tadar mı hiç ...de...aynayız de...ölümlü olur ancak ayna olan gölge olan zamandan münezzeh olurduk zatından parça olsaydık...aynayız göl varlıklardanız...zatından parça da değiliz...Parça özelliklerimiz yok ayna özellikliyiz çünkü...Pagan parçayız aynı vücuttanız dediler...Vahdet-i vücutçular paganlıktan çok mu çok etkilenmişler...73.fırkadan olamazlar ekmellerden ölamazlar eksik ilimlidirler paganlar...eksikliği seçmişler paganlar.yani asiler..yani esmaya eksik aşıklar...hırsızlar kibirliler Allahtan kibir çaldılar az ululayıcılardan oldular zatından farklıyız desinler...hiçiz desinler...haddini bilsinler...Aynayız desinler emanetçiyiz desinler farklıyız desinler
Nur-u muhammedinin mayası var her yaradılanda...
Bilim ve Din arasında çekişme var yaradılış konusunda evrim mi var yaradılış da...Evet...esmanın suduru var...70 yaşından sonra belimiz eğilir farklılaşırız...evrim var ama çok sınırlı...Maymundan geldik deme sınırlı bir evrim var adl sıfatı farklılaştırır...cehennem bedenimiz var yani farklı dirileceğiz...
Evet...Eğer evrim gerçekse, yaratılış yalan mı? Yani biz "yaratılmadık" da, "evrimleştik" mi? hayır yaratıldık de der Kur’an...parça da değiliz de...evrim var ama çok sınırlı ADL sıfatı şartlar ile farklılaştırır yaratılanı ...eğitimle köpek bile kabiliyetini geliştirir...eğitimin etkisi vardır yani...Eşrefi mahlukat olan esfeli safiline düşer kalp mühürlenir der Kur’an yani sınırlıdır evrim der...Maymuna dödürülen günahkarlar var...kalbi mühürlüler esfeli safiline düşenler var...ASİLİK evrime sebebtir Adl sıfatı gereği...secde de evrime ekmelleşmeye sebebdir ..
Ruh göçü de evrime sebeb der nirvanacılar...yılan olarak geldim deme çakal olarak geldim de deme ve Nirvanaya erdim...73. fırkaya ermektir nirvananın anlamı...tevbeye gerek var 73. fırkaya ermek için der Kur’an ruh göçüne ihtiyaç yok
Evet...yaratılış; Evren’in, Evren içindeki bütün sistemlerin ve bunun bir uzantısı olarak tüm canlı çeşitliliğinin, günümüzde var oldukları (son) haliyle, bir anda, mucizevi bir şekilde, yoktan var oluvermesidir. "Ol" denildi...Nur sıfatından Nuru Muhammedi var oldu...o çekirdek oldu kesret başladı..vahdet-i vücut nuru Muhammedide vahdettir...Allahtan gelmek de bu Allaha dönmek de bu...Allahın parçası değiliz ama nuru muhammedinin parçasıyız nuru muhammedi ilk aynadır...esma sudur ettikçe denklemleri değişik varlıklar da var oldu...Onlar da ayna o aynaların kaynağı nuru Muhammedidir...
Evet...esma sudur etti.Nur sıfatı sudur etti nuru Muhammedi oluştu...yani ayna oluştu ve esma o aynaya sudur etti...emanet oldu...hz Adem topraktan yaratıldı yani ayna oldu toprak ve o aynaya esma sudur etti emanet edildi yani sahibi Allah esmanın ayna sadece emanettir..hz İsaya "Oğul"dedi kilise...ezelilik ebedilik verdi yani esmanın ortağıdır hz İsa dediler ortak ettiler Allaha Allah üremez yaratır de...Kilise ile Kur’anın farkı var...vahdeti inkar eden yoktur ama yaralayan var...yaratılmadık deme...denkiz deme parçayız deme der Kur’an en ekmel vardet yorumu Kur’andadır...Allahı en ekmel saymayan yok...ama Benini de ekmelleyen çok hiçim de...der Kur’an bağımlıyım de ve secde et...deizm Allah var der ama kulluk istemez der...Kulluk için yaratıldınız der Kur’an...esfel-i safiline düşmeyin der...Kavga asilikten çıkar...73. fırka kardeştir...asiler hiç kardeş olamaz...Nüklerimiz olsun secde ederler bize cizye verirler ABD gibi güççlüler bile bize...ölümden korkarlar ama biz cennete girer gibi ölümü seçeriz 73.fırkada isek...Müşrik az güçlü olsak secde eder...ama biz Allahtan başkasına secde etmeyiz...73.fırkadan olanlar en ekmel olurlar...korkusuz olurlar...hz İbrahim olurlar...
"her şeyin (ve özellikle de canlı türlerinin) yoktan, birdenbire, tek seferde ve bilinçli bir yönlendirme ile var edilivermesi"mümkün...neden evrime inanıyorsun aciz mi Allah...
Evet...Yaratılışçılığa, yani her şeyin bir anda var ediliverdiğine inanmıyorsunuz diye, evrimciyiz diye din veya Allah inancınız olamaz diye bir kaide yoktur ama sadece 73. fırkada değilsinizdir...cennet için yetmez O Allaha imanınız...cenneti huri olmazsa sevmezdiniz..."bana seni gerek seni demedikçe "cennet haram sana...
Galaksiler yoktan, birdenbire var oluvermez.ama kaderi belli..."Ol "emri ile kaderi belirlendi...Kader var kaza var...evrim Kader ile belli oldu..."Ol"denildi
Evet...gökler kaç günde yaratıldı mı...evet..âyette göklerin ve yerin altı günde yaratıldığı gerçeği teyit edilmekte, fakat yedinci gün dinlenme haberi ve inancı reddedilmektedir; çünkü yorulma ve dinlenme kavramları Allah’ın bildirdiği yüce sıfatlarına ters düşmektedir...
Evet..Sınırlı bir evrem var"çocuk bile 9 ay sonra doğuyor...ve Gezegenler yoktan, birdenbire var oluvermez. Galaksiler gibi, gezegenler de yıldızların etrafında biriken toz ve taş parçalarının kütleçekiminin etkisiyle bir araya gelmesiyle oluşur.
Evet...sınırlı bir evrim var..bu evrime inan...ama insan maymundan gelmedi...evet...Atomlar yoktan, birdenbire var oluvermez. Kendilerinden önce gelen yıldızların çekirdeklerinde kuarkların birbirine bağlanması yoluyla, uzun süreli süreçlerden geçerek var olurl...Kimyasallar yoktan, birdenbire var oluvermez. Daha basit yapılı atomların bir araya gelmesiyle ve elektronlar aracılığıyla bağlar kurma süreciyle oluşur...Kıtalar ve okyanuslar yoktan, birdenbire var oluvermez. Tektonik plakaların milyonlarca yıl içinde her yıl milimetrik düzeyde hareket etmeleri sonucunda bugünkü hallerini alırlar. Bu süreçte açılan boşluklara sular zamanla dolar ve göller, denizler, okyanuslar oluşur...Canlılık yoktan, birdenbire var oluvermez. Kendilerinden önce gelen organik yapılı kimyasal bileşiklerin çeşitli koşullar altında bir araya gelmesiyle, en azından Dünya’da 400 milyon yıl süren bir süreçten sonra var olurlar...Canlılar yoktan, birdenbire var oluvermez. Kendilerinden önce gelen daha basit yapılı canlıların nesiller içinde çeşitlilik ve seçilim mekanizmalarıyla değişmesi sonucu bugünkü hallerini alırlar...Dahası, yukarıdaki süreçlerin her biri, kendisinden önceki süreçlere bağlıdır. Yani yeni bir kimyasal molekülün oluşabilmesi için atomlar gerekir; atomların oluşabilmesi için elementler gerekir, elementlerin oluşabilmesi için yıldızlar gerekir, yıldızların oluşabilmesi için kütleçekimi etkisi altında bulunan daha antik gaz ve toz bulutu gerekir; elementlerin yapısına katılacak kuarkların ilk etapta oluşabilmesi içinse ne gerekiyor bilmiyoruz; ama en azından bir uzay-zaman veya bir Evren gerekiyor olabilir. Bu "ilk var olan şey"e, yani "sınır koşul" konusuna döneceğiz...Sonuç olarak: Evren içindeki varlıkların hiçbiri "puf" diye var olmamıştır. Hepsi, belirli süreçlerden geçerek var olmuşlardır.Peki bu var oluşu sürdüren yasalar veya süreçler nereden geldi? Natüralistler ve bilim insanları için yanıt "Bilmiyorum; bilmiyorsun; bilmiyoruz."dur Teistlere veya genel olarak dindar kişilere göre ise yanıt "Allah"dır.
Zat parçalanmadı de...Yarattı de...73.fırkaya ermelisin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.