- 273 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİT ANASI
Annemi özleyince Şeki’deki 2020 Karabağ savaşında şehit olan askerlerimizin Şehitliğine gider ,hem onları hem de, annemi ziyaret ederim. Hatıra hanımla da, Şehitlikte tanıştık. Sanki çiçek bahçesini hatırlatan Şehitlik al kırmızı güller içinde yatan genç şehitlerimizin bu dünyadaki cenneti gibi. Başlarının üzerinde yükseklerde dalğalanan Azerbaycan bayrakları da, onlar gibi yan yana dizilmişler.İki siyah giyinmiş kadın bankda oturmuşlar. Gözlerinde yaş ,yüzlerinde keder. Onlara yakınlaştım.Cavidan Memmedli’nin resmini öpen okşayan Hatıra hamıma teselli vermek geçti içimden.Onlar yalnız sizin değil Vatanın da, evlatları… Şehitlik yüce mertebe, şehit anası olmak ise şereftir dedim.
Birkaç gün sonra şehit Cavidan’ın doğub büyüdüğü eve gittim.Şeki’nin tarihi bir semtinde dağa yakın bir bölgede, çay taşlarıyla döşenmiş dar sokağın başındakı en son kapıda Azerbaycan bayrağını görünce Hatıra hanımın tarif ettiği evi bulduğumu anladım.
Cavidanın babası Abdulaziz bey emekli spor öğretmeni ,annesi ise edvar kadındır.Cavidan evin tek oğludur.İki tane kız kardeşi var. Kız kardeşi Rövneg Memmedli İstanbul Vizyon kolejinde öğretmendir .2023 senesinde Altın Kalem mükafatına layık görülmüştür. Cavidan’ın adına İstanbulda 3 park olduğunu annesinden öğrendim.Cavidan’ı biraz da, annesinin dilinden tanıyalım.
Cavidan 2000 yılı aralığın 14 de dünyaya merhaba demiş. Orta okulu iyi okuyan Cavidan Gence şehrinde Azerbaycan Teknoloji Universiteni bitirdikden sonra gönüllü olarak bir süre Şeki Valiliğinde ve Asan Hizmet idaresinde çalışmış, çevresinde sevilen, sayğılı bir genç olmuş. Daha sonra 2021 yılının yaz aylarında Vatana hizmet borcunu ödemek için askere gitmiş. Askerliğinin 3 ayı biter bitmez nümunevi, disiplinli asker olduğuna göre komutanlıktan “Teşekkürname” almıştır.
Annesinin anlattıklarına göre anne ve babasını hiç üzmemiş ince ruhlu, çok dürüst, terbiyeli, namazında bir genç imiş Cavidan . Doğayı, çiçekleri ,müziği , astroloji ilmini çok severmiş. İngilizce tercümanlık yapıyormuş.Hattatlık sanatıyla da, ilgilenen Cavidan’ın kendisine has el becerileri varmış.
16 Ocak 2021 yılında saat 16:20-de Hocavent istikametinde Ağdamın Abdal köyünde ,görevi başında Ermeni snayper tarafından alnından giren kurşunla şehitlik mertebesine yükselmiştir.17 Ocak günü Şeki’de on binlik bir izdihamla Azerbaycan bayrağına sarılı tabutu annesinin omuzlarında Şeki Şehitliğinde toprağa verilmiştir.
Sağlığında kendisi sık sık şehitleri ziyaret eden Milli Kahramanımız Mübariz İbrahimov’un resmini göğsünde taşıyan Cavidan artık kendisi şehitlikte ebedi uykusundadır.
Annesinin son sözleri kulağımdan hiç gitmiyor: Ben şehitlikte, burada oğlumun yanında yaşıyorum –dedi.Üzülmemek elde değil bu yürek yangınına.
Ruhu şad mekanı cennet olsun!
Şehitler ölmez Vatan bölünmez!
Gülnare Asgarzade
Şeki/Azerbaycan
5.03.2023