- 511 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
SÖYLEYECEKLERİM VAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SÖYLEYECEKLERİM VAR
Beşer konuşur. Derdini karşısındakine ya beden dili ya da konuşarak aktarırlar. İhtiyaç ve isteklerini karşıya böyle iletirler. Bazen çok konuşulup anlatılması gereken konular olur, bazen de sözün bittiği yerde olursunuz. Sözün bittiği şu günlerde; Herkes belki de tarihin hiçbir kesitinde olmadığı kadar çok konuşuyor.
Doğruluğu veya yanlışlığı hiç düşünülmeden koca bir laf kalabalığı ile konuşuluyor. Bilenlerin sustuğu bir zamanda ilgili veya ilgisiz kişilerin ağzı dolu dolu konuşması beni oldukça çok üzüyor. Tamam senin de mutlaka söyleyeceklerin vardır, fikirlerini düşüncelerini duyurmak isteyebilirsin, bu senin en doğal hakkın. Senin de anlatabileceğin şeylerin olduğuna ve bunları anlatmazsan insanların hayatının, hatta tarihinin eksik kalacağına inanabilirsin.
Halkımızın milli birlik ve beraberlik sergilediği şu günlerde, duyguların zirveye ulaştığı ve merhametin birbirine revan olduğu anlarda biraz sakin olmak gerekmiyor mu? Söze bakıyorum söz mü? diye söyleyene bakıyorum insan mı diyerek ikilemde kalıyorum. Okey masasında konuşuyorlar: Devlet şunu yaptı, şunu yapmadı diye bacak bacak üstüne atmış ahkam kesiyor. Acıların kederlerin gökyüzünü doldurduğu şu günlerde sen selin salvarın akıtarak konuşuyorsan benim sana inanmamı bekleme.
Söz biliyorsan söyle, inansınlar; Bilmiyorsan söyleme, seni bir adam sansınlar. İnsan, bildiği konu üzerinde konuşmalı; bilmediği konuda ağız açmamalıdır. Halk dilinde ne derler: Şu şom ağzını bir kapat hele. Bari kapat ağzını ki insan sansınlar. Konuşulanlar söylenene kadar gündemdeki yerini kaybeden sabun köpüğü şeylerle ilgili oluyor çoğu zaman. Birçoğu büyük bir ihtirasla söyleniyor ve beklendiği üzere arkadan gelen yeni güncel tartışmalarla silinip gidiyor.
Sosyal medyada konuşmak daha kolay. Neden sosyal medyadan konuşuruz. Sosyal medyada konuşmak ve sallamak çok kolay. Zira yalan söylüyor kimse müdahale edemiyor. Yayıldıkça yayılıyor, sonunda sallayan kendi salladığına gerçek gibi kabulleniyor. Sosyal medyada konuşanların çoğu cesur değiller, korkak bilgisiz kimseler. yüz yüzeyken seni seviyorum demek o kadar kolay değildir. Zira vücut dili diye bir şey vardır. Sosyal medyada konuşanlar diledikleri gibi seni seviyorum derler. Hatta seni seviyorum kelimeleri havada uçuşur. Cesur değiller çünkü yüz yüze yalanlarını konuşmak tan korkar ve çekinirler.
Sosyal medyayı neden tercih eder insanlar bunun üzerinde durmak gerekir.
1-Bence insanlar cesur değil
2- Yalan söylemek daha kolay
Bence insanlar cesur değil. Neden dersen; Konuşulanların hepsi soyut somut şeyler değil. Doğruları söylemek kolay olmaz. Medya üzerinden söylenebiliyor, konuşulabiliyor, çok zor çünkü vücut dili diye bir şey var. Karşıdaki seni okuyabiliyor. Sosyal medyada sözcükler havalarda uçuşuyor. neden çünkü karşıdaki seni görmüyor. Jest ve mimiklerini fark etmiyor. Çok kaygılanıyorum. Kaygılanmamak mümkün değil. Zira geriden gelenler ya evlatlarımız ya torunlarımız yani evladı Fatiha’n. Bize bizden başka kaygılanan olmaz.
Konuşmak için hevesli olanlar: Hep konuşayım diyor, dinleme noktasında hiçte becerikli değiller. Yalan söylemek adetten oldu. Dileyen dilediği yerde, ya da dilediği şekilde yalan söylüyor. Gerçekler hep gizlenir oldu. Doğrular hep ötelenir oldu. Herkes benim ki doğru diyor, ya da hep kendisi haklı. Halbuki aynaya dönüp baksa kendi noksanını bilecek. Karşıdakinin yerine kendini koyacak, hatalarını görecek. Aynaya bakmıyor, eksik ve noksanını görmüyor. Hep haklı benim diyor. Biraz cesur olsa birazda yalandan kaçınsa belki bazı şeyleri anlatmak daha kolay olacak.
Ne zaman bu sosyal medyada zaman öldürmekten vaz geçip geleceğimizle kaygılanacağız? Ne zaman geleceğimize daha iyi bir ülke bırakma kaygısı taşıyacağız? O mu bu mu diye tereddütlerle ne zamana kadar oyalanacağız. Ooooo dedikten sonra iş işten geçmiş olacak. Kimse kimseyi dinlemiyor. Sadece dinler gibi, bilirmiş gibi görünüyorlar. Dinlemede sahici olmayanlar aslında karşısındaki konuşurken, kendisinin ne konuşacağını planlıyor. Sabırsızca konuşmanın bitmesini bekliyorlar. Herkesin ihtirasla konuştuğu ama pek kimsenin can kulağıyla dinlemediği, yani anlamak istemeyenin pek çok ama anlamak isteyenin pek az olduğu bir ortamdan geriye zihinleri sağır edici bir uğultudan başka ne kalır?
Kendini karşıya kapatanların İletişim araçları içinde kendini kaybedip bocalayıp dururken; kendi kendine konuşmaya başladıkları üzücü bir vakıadır. Kendi kendine konuşmakta olduğunun bile farkına varamayacak kadar başkalarından kopuk, kendi etrafında dönen sağır bireyler yetiştiriyoruz. “Başkasının sesini duyamayan” dedi beyaz saçlı adam, “kendi sesinin sarhoşu oluyor! Şu düşünürün sözlerine kulak verelim
‘’Duyabiliyor olsaydın beni kulakların olmadan,
Cevap verebiliyor olsaydın dilin olmadan,
Gözler, kulaklar ve kelimelerin zararlı sesi olmadan,
Sadece hayal gücünü kullanabiliyor olsaydın,
İşte o zaman, uyanık güne rağmen,
Akıtırdım yüreğine düşüncelerimi”
===========================AR===============================
YORUMLAR
Sn yazar, emeğinize sağlık.Düşünceye saygıyla .
Siz söylemek istediğinizi kaleme dökmüş yani meta-i medya etmişsiniz.
Benim de söyleyeceklerim var; ama ağız dilimle değil gönül dilimle...
Doğru dersiniz.Evet, hep olduğu gibi bu felakette de milletin top yekun
seferber olması dahası tüm insanlığın ayağa kalkması...
Ya madalyonun diğer yüzü?!..Neyse!!!
Söylemek istediklerim bu ' neyse ' içinde saklıdır.
Bunu akıl erdem gönül dilinden anlayanlar okur elbet.
Emeğinize sağlık, düşünceye saygıyla;
Yazınızı günün yazısına değer görmedim.
Çünkü madalyonun diğer yüzü görülmeden,değinilmeden
düşünülmeden seçilmiş derim Bu da benim düşüncem
Sn. yazar sözüm size değil, sözüm seçicilere elbet
Kimse kusura bakmasın.
Söylediklerinize katılmamak mümkün değil. Ben de zaman zaman "Sözümün önce kendime" olduğunu söyleyerek uyarı mesajı paylaşırım sosyal medyadan arkadaşlarıma. En çok üzüldüğüm meselelerden biri de sosyal medyadan yalan haber paylaşılması! Bahsettiğiniz gibi sadece korkak ve yalancılar yapmıyor bunu. Maalesef; günlük hayatta birisine iftira atmaktan, yalan söylemekten çekindiğini bildiğim insanların aynı hassasiyeti sosyal medyadan yalan haber paylaşırken göstermediğine defalarca şahit olmuşumdur. Zaten uyarı paylaşımlarımı da o haberin doğrusunu yorum olarak ilgilisinin paylaşımı altına yaptıktan sonra isim vermeden, uyarıyı öncelikle özüme yaptığımı da belirterek kendi sayfamdan paylaşmışımdır. İnsanları bu kadar fütursuzca paylaşımlar yapmak konusunda cesaretlendiren; suçlanılan, iftira edilen, hakaret edilen insanın kanlı canlı karşıda olmayışı kanaatimce. Bazı çocukların sanal oyunlarla gerçeği karıştırması gibi: bir zamanlar kendisinin Pikaçu adlı çizgi kahraman gibi uçabileceğini sanan ve balkondan kendini bırakıp kafasını gözünü kıran çocuk misali... Büyüklerden de sanal alemi gerçek hayatın dışında gibi algılayan bir kesim olduğu muhakkak. Oradan ateşlediği silahın da öldürücü olduğunu bilmiyor çoğu. Oysa, orada ettiği küfür de bir insanın onurunu rencide ediyor, oradan söylediği yalan da muhatabının canını yakıyor, yuvasını yıkıyor ve bunun da çoğu zaman farkında bile olmuyor. Bazen ise hakkında yasal işlem başladığında farkına varıyor yaptığı hatanın.
Uzattım, kusura bakmayın. Toplum hayatında ve özel hayatımızda sözü beyin ve yürek süzgecinden süzerek, inci gerdanlık gibi dizerek söyleyebilsek, eminim dünyayı birbirimize daha güzelleştirmiş olacağız.
Tebrik ve selam ile.