TESADÜF DEĞİL TEVAVUK
Sayısız planlar yaparız.Günleri zayi etmeden en kestirme yoldan hedeflediğimiz yönde başarı elde edelim diye.Olmayınca hata ararız ve kendimizi sorgularız.Israrla üstüne üstüne gideriz hedefimizin.Hedeften sapınca da isyan ederiz.Hiç düşünmeyiz; bütün planların üzerinde bir planın olduğunu.
İnsanlar sosyal varlıklardır.Bir gün yolları hiç ummadıkları insanlarla ummadıkları bir zamanda kesişir.Sebepleri halk eden Yüce Allah vesilelerle kulunu yönlendirir.Bu bazen ihtiyaç sahibini ihtiyacı giderecek kimseye yönlendirme şeklinde olur.Bazen de birilerinin derdine Allah rızasına vesile olmak amacıyla yardım etmek isteyen birini ihtiyaçlısına yönlendirir.
Hayatımız da tesadüflere yer yok.Yani ben yaptım oldu.Ben yaparım olur diyemeyiz.İster inanın ister inanmayın; bir olan var, bir de olduran.Biz sadece aracı.
İbadet niyete göre.Halis niyete dayalıysa ibadet Ya Rab kulunu abat et diye çıkılmalı yola.Hak yolda her şey ibadet.Farz-sünnet ve nafile olanıyla.Hatta bir tebessüm bile.Maddi olmayan iyilikler dahil.
Büyük bir depremle sınandık top yekun.Zengini ile fakiri ile.Yaşlısı ile genci ile.Kadını ile erkeği ile.Korkusuzu ile ürkeği ile.Arsızı ile yüzsüzü ile.Ustası ile kalfası ile.Şeytanı ile tayfası ile.
Sağ duyuya ihtiyaç var.Sinirler gerilmeden..Sınırlar zorlanmadan.İnsanlar horlanmadan.Saygı ,sevgi ile.Hoş olana hoş görü.Kardeşiz bizler unutmayalım Adem ile Havva’dan bu yana.Çok ağır bir afete uyandı millet buna nasıl dayana?..Hepimiz bir yerden yara aldık.Her yönüyle büyük bir yıkım içinde kaldık.Yara büyük..Üzerimizde ağır bir yük.
Taşın altına elleri koyma zamanı.Atmak için değil taşları üst üste koymak için alalım.Ve gücümüz nispetinde yaralara em olalım.Susturmak ve baskı ile ceza verip askı ile bir yerlere varılmaz.Adil olunmalı ve fikirlere yer verilmeli.Hatalarda diretmeden,zoraki iş yürütmeden..Unutmadan insanız ve insanca tavırlar sergilemeliyiz.İnsan yaratılanın en üstünüdür ve en şereflisidir.
YORUMLAR
İşte tam da burası zurnanın zırt dediği yer ''Hayatımız da tesadüflere yer yok.'' Bunu düşünerek yaşamaya çalışırsak daha bir anlamlı olacak hayat. Aslında bütün insanlar bütün arabalar aynı yöne gidiyor kimisi bunun farkında kimisi değil. Son hızla gerçek yurdumuza ahirete doğru yönümüz. Bunu düşünerek yaşamak huzuru da bulduracaktır sonunda. Kutlarım içtenlikle...
Ne güzel demişsiniz: kaleminize, kelamınıza bereket... Her satırına imza atabilirim: "Taşın altına elleri koyma zamanı. Atmak için değil taşları üst üste koymak için alalım. Ve gücümüz nispetinde yaralara em olalım."
Günümüzde çok ihtiyacımız olan yaklaşım, yapıcı olmak. Biz biliyoruz ki, ne yaparsak kendimize yapıyoruz. Esasen, iyilik yaptığımız kişiler ve diğer canlılar da bir vesile bizim için. Onlar olmasa biz iyiliği kime yapacağız?
Tebrik ve selam ile.
okuyup özümsediğim bir yazı ek olarak söyleyeceklerim var fakat insicamı bozmayı istemem yüreğin dert görmesin dost...
neneh.
Neler neler yaşıyoruz.
Her taşın altında bir şeyler var.
Çok sıkıldık.
Selam ve saygılar kardeşim.