- 511 Okunma
- 4 Yorum
- 6 Beğeni
ŞİİR YAZMAK GÖNÜL İŞİDİR
Saygıdeğer siir dostları taktir edersiniz ki şiir
yamak gönül işidir. Bu vesile ile bu platformda bulunan bütün aktörlerin gönul insanı oldugunu düşünmekteyim. Bu platformda bizler para pul kazanmıoruz. Bu işi para pul ve sohret icin yapmiyoruz. Sonuçta hepimizin işi gücü var. Haliyle şiir yazmak kültürel bir etkinlik olup bunu geniş kitlelere paylaşmanın hazzini yasamaya çalışıyoruz. Zaman zaman milli manevi degerler8miz konusunda kırmızı cizgilerimize saldıran zavallılar,macera peşinde koşan tipler olsa da platformda yer alan şiirlerin yüzde doksanı kayda değer güzel eserler ve haliyle eser sahipleri de saygı duyulacak güzel insanlar. Hal böyle olunca da bizlere okumak, eserin güzelliğinden keyif almak ve öğrenmek düşüyor. Şahsen ben okudukça öğreniyorum. 62 yaşındayım ama hayat öğrenmektir. Bu bağlamda ogrenmeme okumama vesile olan değerli kalem sahiplerini buradan bir kez daha saygı ile selamlıyorum. Burada popüler şiirler adı altında ilk yirmi eseri sıralayan bir sistem kurulmuş. Teşvik etmek, onore etmek, gönül oksamak adina üzel bir uygulama. Ancak bütün dijital sistemlerde olduğu gibi bu sistemin de açıkları ve eksikleri var. Şöyle ki işi gücü birakip eğer kafayı bu platforma takarsan eserleri okumadan basmakalip klişe yorumlar yazarsan bir iki örnekle dine hakaret eden şiire tepki koymadan çok güzel olmuş dersen şiir İçeriğinde depremde eşimi kaybettim diyen şaire başsağlığı yerine çok güzel olmuş çok beğendim diye yorum yazarsan bu davranış şık olmaz. Olmadı yahu ben hep birinci olmalıyım sevdasına 8-10 tane sanal hesap açıp kendi kendine puan verirsen Allah muhafaza burada dilim varmıyor ama Allah ıslah etsin demekten başka elimizden bir şey gelmez. İşte sistem bu ve benzer olumsuzluklara açıktır ki zaten hemen her gün dogalında sürekli aynı kişinin birinci olması eşyanın tabiatına aykırıdır. Dogalında olması halinde ise yeni arkadaşlarin platformda yıldızının parlamasına ve bizlerinde bir yudum kahve kıvamında yeni eserler okumamıza vesile olur. Yoksa dön baba dönelim her gün aynı hikaye ona telefon aç, buna mesaj at günde tanımadığın bilmediğin okumadığın yaklaşık 500 insana mesaj işin dogalını bozar. İnsanı yorar,akıl sağlığına zarar verir. Sonra sabah dokuz gece 24 klqvye basinda gecirilrn zaman cana isyandir ki Allsh bunun da hesabini sorar. Eee bunca çabaya göre hatır kalmasın diye de on beş yirmi kisi rast gelir ve yorum ekleyip puan verir. Sonra ekle üstüne sanal bir iki kadın üç beş herif yaz bi cümle puanla tamam bu iş. Peki akıl sağlığı ne olacak aldığın radyasyonlar gözler ne olacak. Ayrica haramdir haram. Evet Allah ıslah etsin demekten başka çare yok.
Saygılarımla
YORUMLAR
Kıymetli Üstadım;
Anlam dolu bir şiir. Öncelikle geniş bir tahlili hak etmekte.
Sitedeki şairlerin davranışlarını ben dörde ayırıyorum.
1. Grupta şiirleri okumadan otomatik beğeni yapıştırıp onlardan da aynı şekilde puan bekleyenler var.
2. Grupta sadece kendi şiirlerine yorum yazanların şiirlerine uğrayan ve genelde de hep aynı yorumu ekleyenler var.
3. Grupta siteye sadece şiir ekleyip başka şiirlere kesinlikle uğramayanlar var.
4. Grupta ise şiirleri gerçekten ya tamamen ya da kısmen okuyanlar var. Bunlardan bir kısmı okuduğu her şiire özenle ayrı ayrı yorum yazmakta iken bazıları da standart yorumlarını yapıştırmaktadırlar. Bu grup içinde yer alan arkadaşlardan çok azı ise şiirde gördükleri hata, eksiklik ve saçmalıkları cesaretle yorum kısmına eklemektedirler. Örneğin; gördükleri hece hatalarını belirtmekteler, tema tutarsızlıklarını açıklamakta, dinimize olan saldırılar karşısında tepkisiz kalmamaktadırlar.
Niçin yoruma böyle başladım? Nedeni şu: Genelde dine saldıranlar veya İslam'ın temel kurallarına aykırı paylaşımlar yapanlar genelde başka bir şiire hiç uğramayanlar yani 3. gruptan çıkmaktadır. Kuran'da namaz yok diyen de, namaz Zerdüşt ibadeti diyen de, Hz. Peygamberi küçük yaşta biri ile evlendiği iftirası atıp en ağır ithamı yapan da, şeyhine hâşâ Allah'a dua eder gibi dua edip ondan yardım dilenen de, kurbana vahşet diyen de ve diğer onlarca örneği yapanlar da hepsi 3. grupta olan kişiler. Yani siteye şiir ekleyip başka şiirlere hiç uğramayan kişiler. Bunun en son örneğini geçenlerde yaşadım. 'Yedi Tanrı kabul etti tövbemi' diyen bu tuhaf bir paylaşıma ben de yorum bırakmıştım. Ben bugüne kadar yorumlarımda kibarlığımı hep muhafaza ettim. Asla kişileri aşağılar mahiyette yorum yapmadım. Ancak şahsın benim yorumum dâhil tüm yorumları sildiğini gördüm. Yukarıdaki diğer verdiğim örneklerde de hep benzer durumlarla karşılaştım. Tamamı yorumlarımı sildi. Çoğu da aynı zamanda beni engelledi. Engelleyenlere lafım yok, tercih kendilerinin. Ancak yorum silmek tam bir terbiyesizlik ve cesaretsizlik örneği olduğu gibi, daha ziyade yaptığı rezilliği bilmek, bile bile bu rezilliği yapma kastı taşımak, yapılan yoruma cevap verememek nedeniyle ezilmekten kaynaklanmaktadır.
3. gruptaki kişilerden ziyade asıl sorun 1. gruptaki kişiler. Bu kişiler hiçbir şiiri okumadan sırf kendilerine 5 puan veren olur diye her şiire 5 puan verenler. Yukarıdaki paragraftaki tüm bizzat tanıklık ettiğim örneklere tarafımca gerekli eleştiriler yapılırken 1. gruba dahil bu yaşça da kemale ermiş kişilerin beğeni atmaları hem kendilerini komik duruma düşürmekte hem de bunlara başka şiirleri için cesaret vermektedir. Örneğin; insan menisi yemenin şifa olduğuna ilişkin hem de çok kısa sayılabilecek bir paylaşımda dahi aynı kişilerin beğenilerini görmek insanı şiirden soğutur niteliktedir. Nitekim mesaj atarak bu şiiri nasıl beğendiklerini kendilerine sorunca verilen ortak cevap okumadan yorumladım olmuştu. Bazı arkadaşlar bu tür sapıklıkları beğenirken biz de bu tür iğrençliklerin bu nadide edebiyat portalından kaldırılması için çalışıyoruz.
Ne diyelim? Şuara yani şairler suresi var Kuran'da. Yazdıklarımızdan da davranışlarımızdan da sorumluyuz. Sitede en çok aşk temasından sonra dünyanın ölümlü olduğu teması var. Ne de olsa öldükten sonra bir de hesap vermesi var?
Velhasıl, paylaşımlarımız kimsenin inancına, ırkına, diline, kültürüne, örfüne, adetine bir saldırı mahiyetinde olmamalıdır. Bunu sağladığımız an edebiyat kazanmış olur. İlla ifade etmemiz gereken bir husus olursa da bunu nükte ile yapmalıyız.
Saygılarımla.
Seğmenoğlu
Saygıdeğer Sakin Bey üstâdım,
Öncelikle benim ve aynı düşüncede olan herkesin hislerine tercüman olan değerli paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler.
Bizim aslında kimseyle bir derdimiz yok tek isteğimiz her şeyin normal seyrinde gitmesi.
Diğer sitelerde normal yorum dışında puan ve bu anlamda bir popüler listesi olmadığı için herkes sadece şiire odaklanıyor, burada ise az sayıda da olsa bu işle kafayı bozmuş olanlar da yok değil zaten siz ayrıntısıyla yazmışsınız tekrar etmeye gerek yok.
Özellikle bu popüler olma ve güne istediği kadar gelemediğini düşünerek siteden ayrılan da olmuştu.
Biz aslında gerçek anlamda şair olan kimsenin ayrılmasına gönlümüz razı olmaz.
Bunun için ayrılmayı düşünen bir şaire;
ŞİİRE KÜSÜLMEZ ✍️ ~ şiirinden
Şairler hep yazar asırlar boyu
Sesleri kısılmaz lütfen geri dön!
Herkesin çok farklı olsa da huyu
Şiire küsülmez lütfen geri dön!
Şairler düşünür kaleme alır
En güzel şekilde yazmayı bilir
Uykuya dalarken aniden gelir
İlhamlar kesilmez lütfen geri dön!
Kırgınlık olunca çabuk kesmeli
Vatanına düşman ise küsmeli
Türkmenoğlu der ki; lodos esmeli
Poyrazca esilmez lütfen geri dön!
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Yine aynı şair depremin ertesi günü bir haftalık MİLLÎ YAS ilan edildiği gün aşk şiiri daha sonra abuk subuk duyarsız şiirler paylaştığı için;
DUYARLI ŞAİR ✍️ (12 kıta)
Ülkem felâketi duyup yaşarken
Hercai aşklara dalamaz şair!
Maddî ve manevî dağlar aşarken
Acıya duyarsız kalamaz şair!
Duyarsız ruhluysan kır at kalemi
Daha fazla üzme dertli âlemi
Gün gelir yaşarsın sen de elemi
Bu kadar duygusuz olamaz şair!
Neme lazımcılık asla yapamaz
Topluma mensupsa kolay kopamaz
Menfaat uğruna bir şey kapamaz
Sorunları yazar; yılamaz şair!
Türkmenoğlu der ki; arkasında dur
Yazacağın şeyi vicdanına sor
Düşünüp taşınıp biraz kafa yor
Tükürdüğü şeyi yalamaz şair!
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Ayrıca bugün de aynı konuyla ilgili;
ALLAH ISLAH EYLESİN! 🤲
Binlerce cenazeye, millî yas tutulurken
Sevdâya dalanları, Allah ıslah eylesin!
On bir ilde binalar depremle yutulurken
Duyarsız olanları, Allah ıslah eylesin!
Şiirlerde yazanı okumayan şairi
Milletin dertlerini dokumayan şairi
Mazlum ve masumları korumayan şairi
Kendini salanları, Allah ıslah eylesin!
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Olanı biteni herkes görüyor, gördüğü halde takıntılı olduğu için üstünde durmuyor, puan vereyim de ne hali varsa görsün diyor.
Yazık acıyorum aslında sabah klavye başına oturup gece 24'e kadar aynı tempo devam yazık harcanan zamana Cenab-ı Hak bunun da hesabını soracak "Zamanını nerede tükettin" diye.
Başka söylenecek bir şey yok
ALLAH ISLAH EYLESİN!
ŞÜKRÜ ATAY
Selam ve saygılarımla.
Öncelikle Saygı ve hürmetle Ellerinden öpüyorum kıymetli Sakin HOCAM
Mükemmel konuya el attınız..
Hazır kalıp yorum gerçekten de çok ayıp ve saygı dışıdır.
Bir eser yayına giriyorsa Onu ojuyup gerçektende değerlendirmeye uygunsa görüş bildirilir ya rebrik yada tenkit edilir.
Bazı kendini bilmezler diyerek affınıza sığınıyorum..
Bir BAYAN Kardeşimiz iki cümle yazıyor ...Ooooo mğkemmel çok haz aldım çok güzel.
Oysa esere değil tezahürat kadınadır.
ŞU SAYFADA UZUN YILLARDIR Yazıyorum kıymetli hocam.
Mshremim harici tüm bayan kardeşlerimi kardeş nazarıyla görüyorum.
Saygıyla tebrik edip çıkıyorum.
Yazı sayfasına bazen göz gezdiriyorum.
Çok güzel bir noktaya deyindiz
Saygıyla Tebrik ediyorum var olun hocam.
ÖNCE AHLAK VE MANİVİYAT
SONRA SADAKAT VE SAMİMİYET DİYORUM.
Selam ve Dua ile İNŞALLAH...