CİCİ DAYI
Bazen insanın gözleri dalar uzaklara.Aslında uzaklara istem dışı gözün kayması; otomatik olarak gözün kendini dinlenmeye almasıdır.Yorgunluğunu bir nebze de olsun atmak isterken beyin nötr değildir.Derinlerden duyulan bir sesle birlikte insanı yeni mecralara çeker anlık olarak.
Balkondan balkona dayı yeğenin konuşmaları alıp yıllar öncesine götürdü.
’’Dayııı!.’’ dedi yeğen..Dayı ilgisiz kalmadı .’’söyle cicim!..’’İşte o an yıllar öncesine gitti zihnin açılan penceresiyle.
Yeşil Bursa..Otobüsten ineli beş dakika olmuştu.Valiz elde dolmuş durağında ilerliyor dört kız arkadaş.Arkadaşlarının kız kardeşlerine misafirliğe gidiyorlar Mudanya’ya..Her birinin memleketleri farklı ama çok iyi anlaşan dört ev arkadaşı.Ankara’dan Bursa’ya gerçekleştirilen iki günlük bir hafta sonu tatili.Neşe tavan yapmış herkes pozitif.
’’-Mudanya...beş dakika sonra kalkıyooor!.’’ Hemen yöneldik o tarafa.’’-Dört kişilik yer var abla..Hemen hareket ederiz.’’Allah ..dedik ve boş bulduğumuz yerlere oturduk.Yarım saati aşkın bir yolculuk ve Mudanya..Arkadaşın kız kardeşi dolmuş güzergahında bizi beklemede.Saat sabahın sekizi.Kahvaltı masası hazır.Uludağ’a götürülecek piknik sepeti hazır.Önce kahvaltı tabi ki..
Kahvaltı yaparken günün planını da yapıyoruz.Hemen çıkılacak.Zira vakit nakittir.Tatil iyi değerlendirilmeli.Süre kısıtlı.Bir taksi tutulacak.Bir arkadaşı daha alıp Gün boyu gezilecek yerleri göreceğiz.Ulu Dağ’da ikindi vakti bir piknik ve dönüş.Şoför gün boyu bizimle olacak taksisiyle.Komple.
Batı garajına geldik.Taksiyi ayarladık.Şoför kırk beş elli yaşlarında değerli bir insan.Planı açıklıyoruz fiyatı sorup öğreniyoruz ve kabul ediyoruz.Ver elini Yeşil Bursa.Bismillah.. dedik Tophane’den çıktık yola..Taksi şoförü ile kısa bir tanışma..’’-Bana Cici Dayı derler.Bir daha geldiğinizde Cici Dayı derseniz kim olsa gösterir size yerimi!..’’
Duyulan iki kelime hatırlanan kocaman bir günlük Bursa gezisi..Düşünce ve sohbetiyle bizlere Bursa’yı gezdiren bir turizm elçisi.Kulaklarınız çınlasın Cici Dayı.Biz sizi Cici dayı diye tanıdık.Umarım hayattasınızdır değerli insan.Babacan yürekli kaptan.Selametle..
YORUMLAR
Türk Milleti böyle Cici Dayı'lar sayesinde iyi bir millet olmuştur. Onların feraseti, iyilikleri bizi biz yapmıştır.
Çok güzeldi var ol kardeşim.
Selam ve saygılar.