İKİ BUĞDAY TANESİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ambarda ayrıydılar.Sonbaharda Ekim tanışmalarına fırsat tanıyınca çiftçinin avucunda toplanan yüzlerce buğdayın arasından savrulup yumuşacık toprakta bir araya geldiler.Kök salacaklardı derin topraklarda.Yan yanaydılar şimdi.Üzerlerini toprak örtünce el ele verdiler ve baharın gelmesini beklediler.
Ne soğuklar vardı onların atlatacağı.Ne bereketler vardı salacakları köklerine depolayacakları.El ele verdiler hayaller kurmaya başladılar toprak taneciklerinin arasından gök yüzüne bakarak.Toprak ana çok cömertti.Hiç bir şeyi eksik etmiyordu buğday tanelerinden.Güneş de göz kırpıyordu sıcacık gülümsemesiyle.
Cesaretlenmişti buğday taneleri.Her zorluğa göğüs gerecek başaklarında bire yüz vereceklerdi.Sırt sırta verdiler ve uykuya daldılar.Kimi zaman rüyaları hayallerini tetikledi,hayalleri de rüyalarını.Sapsarı başaklarla boy vereceklerdi.Solucanlar köklerini havalandıracak,karıncalar dökülen tanelerden yavrularına taşıyacaklardı.El ele vererek hayatı paylaşıyorlardı zira.
Toprak üstünde olan değişimler de ayrı bir merak konusu tabi ki..Zıplaya zıplaya gezen kargalar,serçeler,saksağanlar..Daha derinlerde kunduzlar, köstebekler.Bütün bunlardan habersiz buğday taneleri el ele vererek baharı beklerler.
Kara kış sona erer beklenen kar bir yorgan misali örter toprak anayı.Baharı müjdeler kısa bir süre sonra yağmurlar.Hava bazen ılık ,bazen serin.Sızıntıların ulaşacağı yerler derin.Damlalar ardı ardına düşünce buğday tanesi irkilir.Tabanda garip olaylar olmakta zira.Köstebekler zemini boşaltmış,kunduzlar kemirmeye devam ediyor.Yer -gök memnun değil durumdan.Toprak ana mahzun.Ayaklarını henüz sağlam yere basamayan buğday taneleri tedirgin.Homurtular gelir derinden müthiş bir sarsıntıyla birlikte.Kimi daha da derinlere iner kimi yüzde kalır.Güneş doğmadan kara gecenin daha da derinlerine savrulan buğday taneleri şaşkın.Belli ki bundan böyle sorunlar boylarından aşkın.
Yitip gider yüzlercesi.Sayılar toplu tutulur ama gerçek değildir tutulan çetelesi.Ağızsız ,dilsizdir nicesi.Artık çiftçinin dilinde ;bir daha yeşerir mi, yeşermez mi?.bilmecesi.
Tarla mahzun,çiftçi mahzun,yer mahzun.Toprak ana göz yaşı dökmekte.Ya çocuklar..Güneş cesaretle gülümsüyor gökyüzünde.Zira ümitler yeşermeli.
SEÇKİ KURULUNA, OKUYUP PUAN VEREN EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
BU KIRMIZI KURDELEYİ ÜMİTLERİ YEŞERTMEK İÇİN CANLA BAŞLA ÇALIŞAN İNSANLARA - KURUMLARA VE EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİNE ARMAĞAN EDİYORUM.
YORUMLAR
neneh.
neneh.
neneh.
İnsan da buğday tanesi misali, her zaman toprak ile iç içe aslında, hammaddesinin de toprak olduğunu bilerek hayata tutunmaya devam ediyor kıyısından, ucundan bucağından. Kimi yok olup gidiyor, kimi biraz daha Kaderli diyelim... Kutlarım içtenlikle...
neneh.
Yazını yüreğimin bir köşesine koyarken avucumun içini umutla sıktım. Ve kısacık bir an için bile gülümsemenin güzelliğini yaşadım. Gülümsemek uzuna yayılsın istemedimde değil.
Bu sıralar acılı ve esrik burukluğu ülkece yaşasak ta önümüz bahar, adımlarımız yalnızlığa kalmadan buğday tanesini kör noktadan alıp güneşi götürelim mi?
Çoğalır çocuk sesleri ve çocuklara eşlik eden kuş sesleri.
Öğretmenim sevgimdesin…
neneh.
İki buğday tanesi, yine toprağın bağrına düşeceği, baş verip umudun filizlerini yeşerteceği günlerin özlemini çekiyor...
Doğa anayı anlar, ona saygı duyarsak bize bereketini cömertçe sunacaktır.
Hassas duygulu, zarif yazınızı içtenlikle kutlarım.
Sevgiler, esenlikler.
neneh.
Hocam muhteşem bir konu muhteşem bir anlatım çalışması kutluyorum saygılar
neneh.
Köyler ıssız,toprak ekilmeye ekilmeye katılaşmış kuşlar böcekler terki diyar eylemiş gözler buğday tanelerini bekler,harika duygularla yazılmış günün yazınız için teşekkürler...
neneh.
neneh.
güzel bir yazı okudum kaleminizden toprak ana her zaman cömerttir yeter ki dilinden anlayalım sevgiler...
neneh.
Bir buğday tanesi bazen soframıza bazen de mısralarımıza misafir olur. Öyle bereketlidir.
Ve bizler de bir buğday tanesi kadar güçlü olmalıyız. Hep birlikte ve el ele.
Sevgilerimle neneh.
https://youtube.com/watch?v=A3Iw7r911pk
neneh.
Muhteşem güzellikte bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
İyi ki güne seçilmiş herkesin okuması gereken anlam dolu bir paylaşımdı, sağolun varolun.
En içten selam ve saygılarımla.
neneh.
Her insan bir buğday tanesi misali, çoğu ekmek olamadan çürüdü ziyan oldu...
Yüreğine kalemine sağlık kutluyorum güne seçilmiş yazını 👏👏👏
neneh.
Nice canlar yok oldu maalesef.
Çok güzel bir anlatım var ol kardeşim.
Selam ve saygılar.
neneh.
Bu anlamlı yazınıza bir şiirimle eşlik etmek istiyorum izninizle...
(BİR BUĞDAY TANESİNİN HİKAYESİ)
DOLUYDU TOHUM
DOLU DOLUYDU
YAŞAMDI YÜKÜ
GEBEYDİ CANA
BİR GÜN DÜŞTÜ
ÜRKEK ÜRKEK TOPRAĞA
SU DEDİ TOHUM
NEMLİYDİ TOPRAK
SONRA IŞIK DEDİ
ÜSTÜNDEYDİ GÜNEŞ
BU SUYSA SENDEKİ
VE GÜNEŞSE ÜSTÜMDEKİ
BENDE DE KÖKLER VAR
BESLEMEYE HASRET
DALLAR VAR
GÖKYÜZÜNE HASRET
DURDU...KIPIRDANDI...
VE HAZLA ÇATLADI TOHUM
KÖK VERDİ SALKIM SALKIM
DAL VERDİ YAPRAK YAPRAK
SONRA BAŞ VERDİ
BAŞAĞINDA YAŞAMAYA GEBE
DOLU DOLU CAN VERDİ
SALLANIRKEN USUL USUL
DİYORDİ Kİ GURURLA;
BENİM İŞİM BU KADAR
ALSIN ARTIK BENDEN
BENİM TOHUMUM NÖBETİ...
neneh.
neneh.
neneh.
İnşallah ümitler yeşerecek
Belki eskisinden de gür
Belki eskisinden de bereketli
Yüreğinize sağlık