- 280 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MEHMET ” ADI :
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MEHMET ” ADI :
Hacı Ömer bey oğlu Mustafa Ağa oğullarından birisine Mehmet adını vermiştir. Bizim obamızda son Beş kuşakta bildiğimiz ilk Mehmet adı budur. Mehmet Ağa’nın amcaoğullarından Hasan ve Abdullah birer oğullarına Mehmet (Durdu soyadlılar) adını vermişlerdir. Bunların kardeşleri olan Mustafa’nın oğlu İbrahim ( Özalkan soyadlı) ‘de büyük oğluna Mehmet adını vermiştir.
Mehmet Ağa’nın adını taşıyan diğer kişiler ; kardeşlerinden Halil Ağa oğlu Uzun Mehmet ( Özdemir soyadını alanların bir kısmı ), yine kardeşlerinden Hacı Ağa’nın büyük oğlu Mehmet ( Özay soyadlı). Mehmet Ağa’nın diğer kardeşlerinden Çil Ahmet’in oğlu Seydi ise, oğullarından birine Mehmet Yanardağ soyadlı) adını vermiştir. Büyük Hacı Kiya’nın küçük oğlu Hasan Ağa ise, en büyük ağabeyinin adını en küçük oğluna vermiştir. Bu oğlun adı Deli Mehmet olup ağabeyleriyle birlikte Çağlar soyadını almıştır.
Günümüzde Deli Mehmet’in adını taşıyanlar şunlardır ; Memik Kiya oğlu Mehmet Çağlar, Şükrü oğlu Mehmet Çağlar, Cemal oğlu Mehmet Çağlar, Nuri oğlu Mehmet Çağlar, Ekrem oğlu Mehmet Çağlar, Meryem oğlu Mehmet Gezen. Meryem oğlu Mehmet Çiftçi ile Hayriye oğlun Mehmet Çaldıran adları da Deli Mehmet’ten gelebilir. ( Memik oğlu Mehmet Aytekin ile Hacı oğlu Mehmet Aytekin dedelerinin adlarını taşımaktadırlar)
Hacı Ömerler Obası’nda “Mehmet” adı, amcadan yeğene Altı tur devam etmiştir. Mustafa ağa oğlu Mehmet Ağa, Büyük Hacı Kiya oğlu Mehmet Ağa (Özay), Hasan Ağa oğlu Deli Mehmet (Çağlar), Memik Kiya oğlu Mehmet Çağlar, Şükrü oğlu Mehmet Çağlar ve Nuri oğlu Mehmet Çağlar.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.