- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MEMİK ” ADI :
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MEMİK ” ADI :
Hacı Ömer beyin büyük oğlu Mustafa ağa, oğullarından birine Memik adını vermiştir. Bu kişi daha sonra Kıllı Memik olarak bilinmiştir. Bizim obamızda, son Beş kuşakta bildiğimiz ilk Memik bu olduğu için, soy ağacında ben bunu Kıllı Memik 1 diye belirttim. Kıllı Memik 1’in sadece bir erkek çocuğu olmuştur. Ona da Memik adını vermiştir. Kıllı Memik 2 (Memik Geçer)’ de kendi oğullarından birine Memik adını vermiştir. Üç kuşak üst üste düzenli bir şekilde Memik adını kullanan bu uruğa(aileye) “Memikler” denmiştir. Memikler bu adın gerçek temsilcileri olmuşlardır. Diğer koldan Hasan Ağa, Üçüncü oğluna, amcası Kıllı Memik 1’in adını vermiştir. Bu kişi, büyüyüp, muhtar olmuş ve Memik Kiya olarak tanınmıştır. Adı öne çıkınca uruğuna “Memik Kiyalar” denmiştir. Kıllı Memik 1’in adını taşıyan, Hasan Ağa (Yemen şehidi), oğullarından Üçüncüsü olan Memik Kiya’nın (Memik Çağlar’ın ) günümüzde adını taşıyanlar şunlardır; Şükrü oğlu Memik Çağlar, Hüseyin oğlu Memik Çağlar, Mehmet oğlu Memik V.Çağlar, Nafi oğlu H.Memik Çağlar, Hüsne oğlu Memik Aytekin ve Vakkas oğlu Memik Doğan.
Ek olarak, Kıllı Memik 1’in adının verilmiş olduğu diğer kişiler ; Mehmet Ağa ( Halil Ağa oğlu) Uzun Memik (Özdemir), Gemrik’ten Şerif oğlu Memik (Bileç), Karayusuflu’dan …………………..oğlu Topuz Memik (Deli Mustafa oğlu Memik Toğuz ile Hamik oğlu Memik Toğuz bu adın devamıdır). Ayrıca; Çatallar’dan Sadır oğlu Memik ve Çatlaklar’dan Bayram oğlu Memik’in de adlarının bu Kıllı Memik 1’den geldiğini düşünmekteyim. Bununla birlikte,yakın ilişkiler içinde oldukları Koçlu köyünden olan Alolar’dan Memik (Sönmez) adının tam olarak kimin adını taşıdığı ise, benim için merak konusudur.
Son olarak, Kıllı Memik 1’in adı ise, Göksüncük köyündeki yatırda bulunan Memik Dede adından gelmiştir diyebiliriz.
Hacı Ömerler Obası’nda “ Memik ” adı, dededen toruna Üç tur devam etmiştir.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.