- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MUSTAFA ” ADI :
HACI ÖMERLER OBASI’NDA “ MUSTAFA ” ADI :
Hacı Ömer beyin, iki oğlundan büyük olanın adı Mustafa ve küçük olanın adı ise Abdullah’tır.
Hacı Ömer Ağa’nın küçük oğlu Abdullah Ağa ; oğullarından birisine ağabeyi Mustafa Ağa’nın adını vermiştir. Mustafa‘da kendi oğullarından birisine Mustafa ( Özalkan) adını vermiştir. Andullah Ağa’nın torunu Mulla’da oğullarından birisine Mustafa (Durdu) adını vermiştir.
Hacı Ömer’in büyük oğlu Mustafa Ağa, soy ağacımızda Altı kuşak içinde bildiğimiz ilk Mustafa’dır. Onun oğullarından Halil Ağa ve Hacı Ağa’da çocukarından birer tanesine babalarının adını vermişler. Mustafa Ağa’nın torunu Kıllı Memik 2, büyük oğluna Mustafa ( Geçer) , Hacı Ağa’nın oğullarından Hasan Ağa 3.oğluna Mustafa, Halil Ağa’nın torunlarından Deli Hüseyin‘de kendi oğullarından birisine Mustafa (Özdemir) adını vermişlerdir. Ramazan oğlu Mustafa Özdemir adını Gemrikli Mustafa Kiya’dan almıştır.
Büyük Hacı Ağa oğlu Mustafa Ağa’nın adını taşıyanlar ; Gemrik’ten Şerif Memik (Bileç) ‘in küçük oğlu Mustafa?, Topuz Memik (Toğuz) ‘in büyük oğlu Mustafa (Deli), Kara Osman oğlu Kara Mustafa (Demir) ve Hasan Ağa’nın 2.oğlu Mustafa (Çağlar)’dır.
Günümüzde Hasan Ağa oğlu Mustafa Kiya’nın adını taşıyanlar şunlardır ; Memik Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar, Hasan Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar ve Ahmet oğlu Hacı Mustafa Yanardağ ve devamı olarak, Mehmet Çağlar ( Memik Kiya oğlu) oğlu Mustafa Serkan, Nevzat Çağlar 1 ( Hasan Kiya oğlu) oğlu Mustafa, Muzaffer Çağlar oğlu Mustafa, Hayri-Zeynep oğlu Mustafa Şahin, Hayriye-Ahmet oğlu Mustafa Çaldıran adları gelmektedir.
Hacı Ömerler Obası’nda “Mustafa” adı, dededen toruna Üç tur devam etmiştir. Mustafa Ağa torunu Büyük Hacı Ağa oğlu Mustafa Ağa. Onun torunu Memik Kiya oğlu Hacı Mustafa Çağlar’dır.
Memik Kiya oğlu NAFİ ÇAĞLAR (Nafi 1) Araştırması /
10 Nisan 2010 / İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.