Yaşarken Kimliğimiz Çok Önemli
Kimlik önemli… Hangi safta durduğumuz da!
Her ne kadar karşımızdakine gizli kalsak, kurguyla paylaşsak veya yalan söylesek, her halimizi bilen Allah ve yazan melekler var.
Bilmediğimiz içi başka dışı başka, münafıklıkla paylaşım yapan birinin bir kimliği olur mu? Herkesin sınavı ve yükü kendine… Acısıysa, tatlısıysa ne kadar ballandırsa yahut acındırsa ve buna biz inansak ne kadar tesirinde kalırız ki? Bir süre sonra ondan uzaklaşır ve başka bir hayatın içinde yaşamaya devam ederiz. Ancak bunu sergileyen kişi aynı pozisyon içinde, kendi muhasebesiyle yaşar durur. Biz kısa bir süre mutlu olur ya da acı çekeriz, su içer gibi…
Dedim ya kimlik önemli. Yaşadığımız alan o kadar büyüdü ki şehirlerde, içimizi yakan deprem gerçeğinde olduğu gibi enkazın altından çıkarılıp kurtulan bir çocuk kayboluyor, kurtulan babası onu arıyor, bulamıyor. Adresler yok oldu, mahalleler yıkıldı… Düşünsenize duygudaş olarak, kurtuluyorsunuz ama hiçbir sevdiğiniz ve hayaller kurduğunuz kimseyi yanınızda göremiyorsunuz. Nerede deseniz, o karmaşada hangi kimliği kim bilir ki? Bir kurtulan olsa seviniyoruz. Ama onun kimliği önemli değil bizim için. Kim bilir kaç bin kişi bu durumda ve ne hikâyeleri vardır. Ekran başında canlı yayınla izlediğimiz ve peş peşe can taşıyan kişilerin kurtuluşunu seyrettik bir film gibi. Onlar gibi duygudaş olduk. Onların yaşadıklarını hissetmeye çalıştık. Onlarla neyimiz varsa paylaştık. Ancak, kimliklerini asla bilemedik. Yaşıyordu ya, gerisi önemli olmadı.
Bu depremle kimliğin ne kadar önemli olduğunu öğrendik. Sokaklarda kimler yaşar, komşumuz kim, aynı havayı soluduğumuz ne kadar çok kişi olduğunu öğrendik. Bir bina yıkıldığında aynı sonu paylaştığımız zoraki bir paylaşım oldu. Tıpkı bir mezara defin edilen ve birbirini tanımayan, zengini ve fakiri bir araya getiren mekân gibi… Toprağın altında ne oluyor bir bilinmez ama yaşarken eğer paylaşırsak bilinmeyen olmayacak ve kimlikte bu yazılan gibi sır olmaktan çıkacaktır. Bence insan nasıl yaşıyorsa toprağın altında da aynısını yaşayacaktır… Ortak kader birliği acısıyla tatlısıyla bir sonsuza taşıyacaktır. Kimliğinde mahşerde sorgu sonrası bir önemi kalmayacaktır.
Allah bize bu deprem felaketi gibi dehşetli afeti bir daha yaşatmasın inşallah. Yardımlaşmak için afetleri beklemeyelim. Yaşadığımız ortamda ihtiyaç sahiplerini ve kimliklerini bilerek paylaşımı artılarım. Eğer biz bu kimlik sorunundan kurtulursak, ne böyle afetleri yaşarız ne de malzemeden çalanı, bizi aldatanı görürüz. Bu afetle yaşadığımız güzel şeyleri unutmayalım inşallah. İyilik tek afetle kalmasın. Zekât verelim, sadaka verelim, komşumuzu tanıyarak ne ihtiyacı varsa yardım edelim, lütfen.
Saffet Kuramaz, 22.02.2023, Ankara
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.