- 1967 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
Ögretmene mektup
Sevgi ve saygı değer kızımın rehber öğretmeni, Hamide Hocam:
Öğrenciniz kızım Ela Sude ye...
Sizden ve öğretmen arkadaşlarınızdan ricam. Ona, HAYATI öğretin;
Evet biliyorum zamanınızı alacak, ama çaresiz bir baba olarak lütfen, sizden rica ediyorum. Çünkü, ben annesinin kararından ve özel durumundan dolayı kızım Ela Sude den uzak ve ayrıyım. Çünkü, onu göremiyorum. Çoğu zaman Annesi ve onun ailesi tarafından gösterilmedi. ve tahminimce hep kötü olarak gösterildim ve anlatildim. Ondan dolayı,,,
Rica ediyorum.
Öğretebilirseniz, hayatın, yaşamın ne kadar zor ve acımasız olduğunu. Özellikle paranın değerini. Yani, kazanılan bir liranın, cebinde bulunan beş liradan daha değerli olduğunu öğretin. Ögretin ki, paranın değerini, emeğin ne olduğunu bilsin. Bilsin ki Emeğe saygı göstersin. Çalışmanın ve alın terinin değerini bilsin, öğrensin. Kaybetmeyi, kaybettiginde bedelinin neler olabileceğini, her kaybedince ders cıkarmasıni öğretin. Kazanmaktan duyulacak neşeyi. Alınacak haz ın ne olduğunu anlasın.
Kıskançlıktan, kibirden uzaklara yöneltin onu. Eğer yapabilirseniz, sabretmeyi, sebat etmeyi, erdemli bir insan olmanın gizemini öğretin ona. Bırakın insanın menfaati için neler yapabileceğini erken öğrensin, ikiyüzlü insanların görünüşte galip olduklarını. Ama sonunda iyinin ve dürüst olanın galip geldiğini öğretin.
Eğer öğrete bilirseniz; Ona kitapların mucizelerini öğretin.
Yeri geldiğinde ona Adaletli ve vicdanlı olmayı ögretin. Yanlız ve çaresiz kalınca dua etmeyi ve öz güvenin ne kadar önemli olduğunu öğretin. Sessiz zamanlar da kendisini tanımayı ve kendi kendisine yetinmeyi öğretin; Gökyüzündeki kuşların, doğadaki tüm hayvanların tarladaki böceklerin bizim için ne kadar değerli olduğunu. Bu yer kürenin sadece bize ait olmadığını öğretin. Güneşin, Ayın havanın, suyun hayatımızda ne kadar önem teşkil ettiğini ögretin. Ve yine arıların ve yemyeşil yamaçtaki çiçeklerin, gülleri, meyve veren, çiçek açan ağaçların, ebedi gizemini öğretin...
Okulda hata yapmanın, ileride ne gibi sorunlar yaratacağını, bunu devam ettirdiği de kavga edip, tembellik ettiğinde ileride nelerden mahrum kalacağını, hayatta hile ve haksızlık yaptığında ne gibi bir sonuçla karşılaşa bileceğini, neleri kaybedeceğini öğretin. Okulda derslerinin, işte Çalışmanın ne kadar onurlu ve güzel olduğunu, başarmanın ne kadar kendinin ve çevresindekiler için önemli olup onlara ve kendisine onur ve gurur vereceğini öğretin. İyi insan olup Sevilmenin güzel olduğunu ve hayatta başarılı olmanın basamakları olduğunu öğretin. Kimlerle arkadaşlık kurabileceğini, kimlerle kuramıyacağını öğretin. Okulda kopya çekmenin yalan söyleyip öğretmeni yanıltmanın, okul sonrası yaşamında çalışmayıp hile ve tembellik yaptığında hiç bir zaman başarılı olamayacağını. İnsanları değil kendini kandırdığını öğretin. Aç kalmanın parazit
Olmaktan çok daha onurlu olduğunu öğretin . Ona kendi doğru bildiği fikirlerine inanmasını öğretin.
Hatta herkes ona fikirlerinin yanlış olduğunu söylediğinde dahi...
Fakir, yoksul, aciz hatta tüm insanları dinlemesini ve hakir görmemesini öğretin ona; Fakat tüm dinlediklerinin hepsinin gerçek olmayacağını ve sadece iyi ve mantıklı olanları almasını öğretin... Hayatımıza giren iyi veya kötü insanların birer öğretmen olduğunu. Görevi bittiğinde sistemin onları bir şekilde uzaklaştığını. Her yaşadığı olaydan nasıl ders çıkartması gerektiğini öğretin.
Eğer yapabilirseniz üzüldüğünde bile nasıl gülümseyebileceğini öğretin ona. Hemen bıkmamasını, pes etmemesini ayakta dimdik durmasını kendinden ve bedeninden ödün vermeden nasıl mücadele etmesi gerektiğini. Zorlanip çaresiz kaldığında Gözyaşlarında hiçbir utanç olmadığını öğretin. Bedenini kuvvetini, becerisini, konumunu, kariyerini, ve beynini satin almak isteyenlere satmamasını. Hiçbir zaman kalbi ve ruhuna fiyat etiketi kaymamasını öğretin. Manevi değerlerin daha önemli olduğunu. Hatta, Din ve Vatan sevgisinin her şeyden daha üstün olduğunu öğretin. Ahlaklı ve namuslu olmanın ne kadar önemli olduğunu ögretin. Yalancı, hilabaz, kaypak, parazit ve binümün gereksiz ve saygısız İnsanlardan nasıl uzak durması gerektiğini, dedi kodulara kulaklarını tıkamasını öğretin ona. Eğer kendisinin haklı olduğuna inanıyorsa, her daim, her zaman dimdik dikilip savaşmasını öğretin. Çünkü ileride daha güzel ve kaliteli bir hayat sürmesi için her daim. Her zaman pes etmeden, dürüstçe çalışması gerektiğini ögretin. Çünkü Hayat ta başarılı olmak için hep çalışmak gerekli olduğunu öğrensin...
Dinçer Dayı