- 298 Okunma
- 3 Yorum
- 4 Beğeni
DEPREM ÜLKESİYİZ
DEPREM ÜLKESİYİZ
NERDE TEDBİR?
Deprem dünya tarihi kadar eski bir doğa olayıdır... Mamafih 6 Şubat 2023 depremi dünyada görülmemiş bir acıyı yaşattı!
Spekülasyon, bilgi kirliliği, siyasi rant, enkaza zamanında ve doğru müdahale edilememesi acımızı kat be kat arttırdı.
Madem deprem ülkesiyiz, madem deprem bölgesindeyiz. Aynı zamanda jeopolitik fay hatları da çok yoğun, o vakit sorgulamak hakkımız diye düşünüyorum... İki önemli unsur!!!
Radye temel, Perde Beton sisteminde ısrarcı olmalıyız. Kolonların kesilmemesinde hem fikir olup imza vermemeliyiz.
Neden? Yeterli denetim yapılmıyor neden? Caydırıcı cezalar verilmiyor. Neden? Usulüne uygun mimari yapılara önem verilmiyor ve gerekli malzeme kullanılmıyor. Cahilce ve acizlik içinde hep kayıp verdikten sonra şöyle olmalıydı böyle yapılmalıydı kulaktan dolma ağızdan ağıza dolaşan konuşmalar dolduruyor zihinlerimizi. Neden? uzmanlar uyarınca yok sayılıyor ilim ve bilim adamları... Neden? Gerçeklere kafanızı kuma gömüyorsunuz ve dahi yalanlıyorsunuz.
Siz yakınlarınızın günlerce yedi yirmidört enkaz altından çıkmasını beklediniz mi? Acılar içinde korkuyla beklerken, Siyasetçilerin gelip sadece geçmiş olsun dileyip gitmeleri kadar komik ve öfke uyandıran bir durum olamaz. Geçmiş olsun demezlerse acımız geçmeyecek sanki. Üstelik amaç ziyaret etmek değil siyaset yapmak çok acı. Acınız üzerinden kendi geleceklerini imar etmek çok adaletli çok etik olmasa gerek.
Sorunumuz adaletsizlik korku ve cehalet... Ne büyük bir düşman ne çözülmez bir düğüm ne büyük bir çaresizlik.
Peki koyun can derdinde kasap et derdinde atasözümüzün açılımına bakalım. Enkaz altından yakınım çıkar mı? Çıkmaz mı? Canlı mı? Cansız mı? Bir tarafta korku, bir tarafta heyecan... Siz hiç yakınınızı teşhis etmek için onlarca cesede tekrar tekrar bakmak durumunda kaldınız mı? Siz bu durumdayken bir kaç kendini bilmez, vicdanını, merhametini kaybetmiş embesil insanlar sizin enkazdan çıkan maddi manevi özelinize göz dikiyor. Her şeyinizi yağmalıyor. Göz göre çalıyor. Biz ne ara bu hale geldik. Acımız katlanıyor kendimize gelmezsek acımız bitmeyecek.
Kötü insanlar olduğu kadar iyi insanlarda var. O kara günde yanımızda olan enkaz altında kalanların yakınlarına destek olmak için canlarıyla, maddi, manevi yardımlarını esirgemeyen D.bakır esnafına sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Etnik, mezhepsel, ideolojik yaraları kaşımak yeniden yeniden kanatmak kime faydası var. Birlik olmak bu kadar zor mu? Kendi kendimizi yok ediyoruz. Ya da birlikmişiz gibi görünüp aslında aramızda yabancılar mı dolaşıyor? İçten içe yok ediliyoruz da, farkında mı değiliz? Tek yürek, tek bilek olma vakti, el ele vermeliyiz. Allah bir daha böylesi bir acıyı yaşatmasın. Duamız temennimiz bu yönde fakat tedbirler artırılsın. Denetimler sıklaşsın. İmarda çok yüksek binalara izin verilmesin. Bina yapımında kolonların önemi anlaşılsın Kolonlar kesilmesin. Kısacası insana gereken değer verilsin, öncelik insan olsun, insanlık olsun.
Hem söylenecek çok şey var, hem sözün bittiği yer. Ölenlere Allah gani gani rahmet eylesin. Yakınlarına sabırlar diliyorum. Geçmiş olsun Türkiye... Başımız sağolsun...
Radiye Solmaz Diri
YORUMLAR
Deprem ülkemizin bir gerçeği, bundan ne yapabiliriz onun adını koymamız ve de hayata geçirmemiz lazım hem de en kısa zamanda ve gerçekçi olarak...
Radiye Diri
Depremin izdüşümünden hareketle sorgulamamız gerekenlerin kaleme alınmış olduğu yazı.Büyük -küçük duyarlı tüm insanların okuması gereken.Geçmiş olsun Türkiye'm.Depremde hayatını kaybeden kardeşlerimize Allah'tan rahmet diliyorum.Hükmi şehadetleri mübarek olsun.Hastalara acil şifalar diliyorum.Acısını yüreğimizde hissettiğimiz bu şiddetli depremi Rab'im bir daha göstermesin.Birlik olma ,yaraları birlikte sarma zamanı.Duyarlılık adına.Sağlıcakla.Saygıyla.
Radiye Diri
Büyük geçmiş olsun. Depremde ölenleri Rabbimiz rahmet eylesin, mekanları cennet olsun. Yaralı vatandaşlarımıza acil şifalar diliyorum. Çimentodan, demirden bu kadar çalmasalardı, görevlerini layıkı ile yapıp ruhsat verenler bu binaları denetlese idiler, kolonları kesmeselerdi daha az can kaybımız olurdu. Bu depremin etkisinin bu kadar büyük olmasında kimin en ufak kusuru olduysa mutlaka yargı önünde hesap sorulmalıdır.