- 399 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
BESLENMEK NEYLE OLUR?
Hindu dininde aziz olarak kabul edilen
Sri Ramakrişna’nın beni çok etkilemiş olan kısa bir öyküsünü paylaşacağım.
Çok kısa, ama saatlerce düşündürecek bir sembolizma içeriyor.
Adamın biri şehre gelen popüler bir sanatçının konserinde yer bulmak amacıyla konserin yapılacağı alana sabahtan gelmişti.
Yanına yere oturabilmek amacıyla büyükçe bir yastık almıştı. Sahneyi iyi görebileceği bir yere yastığını koydu ve konserin saatini beklemeye başladı.
Biraz sonra uykuya daldı. Rüyasında uzaktan uzağa müzik sesi duyuyordu.
Uyandığında konserin bitmiş olduğunu gördü. Yastığını koltuğunun altına aldı ve evine döndü.
Adam konsere gitmiş ( yani “yapma” fiilini yerine getirmiş) ama konseri dinleyememiş.
Farkında mısınız bu adama ne kadar benziyoruz?
Konsere gidiyoruz dinlemiyoruz. Gitmek yetiyor.
Eğitiliyoruz öğrenmiyoruz. Okula gitmek yetiyor.
Konuşuyoruz, bir şey söyleyemiyoruz. Gündemde olmak yetiyor.
Uyguluyoruz anlamaya çalışmıyoruz. Alışkanlıklara / takvime uymak yetiyor.
Soruyoruz, sorgulamıyoruz. Aldığımız yanıtlar bize yetiyor.
“Fikir adamları”, bilgiye göre kuram üretmek yerine inandıkları "kuramlara göre bilgi üretiyor.
Bizler de önümüze gerçek diye sunulanı kabulleniyoruz.
Yaşıyoruz ama yaşamdan beslenmiyoruz. Hayatta olmak yetiyor.
Evet, konser daha başlamadan enerji kaybediyor yoruluyor ve konser boyunca uyumayı tercih ediyoruz.
Eğer, "Dinlemek", algılamak / sezmek / anlamak / içselleştirmek / analiz edebilmek / bilmek demek ise; dinlemiyoruz.
Dinlemiyoruz, beslenmiyoruz, öğrenmiyoruz, anlamıyoruz, değerlendirmiyoruz, sorgulamıyoruz, düşünmüyoruz, fikir üretmiyoruz.
Ömer Hayyam demiş ki;
Bu uçsuz bucaksız dünya içinde, bil ki,
Mutlu yaşamak iki türlü insana vergi:
Biri iyinin kötünün aslını bilir,
Öteki ne dünyayı bilir ne kendini.
Uyumak en iyisi..
——————————
Moris Levi YAZARIMIZIN FACEBOOK SAYFASINDAN ALINTILADIĞIM ÖYKÜ EKSİK BESİNİMİZ OLABİR Mİ?
SAYGILARIMLA...
NOT; SADECE BAŞLIK BANA AİTTİR;)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.