- 211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KALK ÇOCUK!
KALK ÇOCUK
Kalk Çocuk beton soğuk
Kalk çocuk ölüm soğuk
Kalk çocuk elimi tut
BİR UMUT!
Zor çok zor!İlk kez kalemi tutarken titriyor elim.Gözlerim ilk kez çaresizliğin bu kadar acı olduğunu görüyor ve çaresizliği " çaresizce" izliyor...
Ölüm soğuk böylesi bir ölüm çok daha soğuk.Saat gecenin dördü!Apansızca gelen bir kâbustu.Işıklara bile uzanamadı o eller..Karanlık gibi üzerlerine çöktü bir karabasan.Sesleri bile çıkmadı. Kimi dua etti kimi edemedi... Kahroldum.Kahrolduk.
Ve sonra karanlık bir pencereden bir umut ışığı beklediler.Kimi o ışığı takip edip çıktı, kimi o ışığı bile göremedi.Kat kat apartmanlar koca bir canavara dönüşüp kocaman bir şehri yuttu.Silahları yoktu uykuda vurmuştu.Burada canavar mı suçluydu? Silahları olmayan uykuda yakalanan zavallılar mı?Fay hattına kızgındım,o canavara.Ama o canavara yenilmemizi sağlayan bizi silahsız bırakan müteahhitlere de daha kızgındım.Hatta sövüp sayıyordum.Zor muydu iyi temeller atmak? Zor muydu iyi malzeme kullanmak..Şimdi daha yoksul daha yoksun kaldık.
Onca ana evladına hasret gitti.Onca evlat anasına.Onca aşık sevgilisine veda etti.Daha elinden tutup okula götürecekti Hasan Dayı’torununu. O’da gitti.Bir torunuda onunla gitti... Yetim öksüz kaldı herkes.Bir ananın gözyaşı yaktı geçti ciğerleri.Bir babanın çığlığı yaşarken öldürdü bizi.
Kurtarma ekipleri canla başla çalıştılar.Aç kaldılar, uyumadılar,onca cana can olmak için direndiler.Ufacık kuşları bile öperek çıkardılar.
Ayşe nene ağıt yaktı, bulutlar bile ağladı.O karlar yağmurlar üşütürken o kızını aradı.Yeni evli Nuray Gelin bebeği ile enkaz altında kaldı.
Taha Duymaz’ vardı.Duy bizi Taha’ dediler bu kez " DUY BİZİ TAHAA" diye haykırdılar.Duymadı, en alt kattaydı üzerine bir de yan bina çökmüştü...Yavrum nasıl kalkacaktı!
Tüm mahalle Taha’sız kaldı.O lezzetli yemekleri bir tablo gibi gözümün önüne geldi...Son yemek tablosu...
Soğuktu, kardı,kıştı. Nasıl dayanacaklardı.Çoğu insan hatıralarda kalacaktı...
ZORDU DEPREM ZORDU’DA...YA CEHALET YA VİCDANSIZLIK’ İŞTE O DAHA ZORDU.
Yaşamakta zordu şimdi onlar için lüks oldu! Karın doyurma, ısınma davasına yaşayacaklardı.Çocukların hayalleri vardı.Çaldılar,aldılar. Bir film vardı"ÇİZGİLİ PİJAMALI ÇOCUK" Diye...Bir Nazi filmi!İzlesin onu can alan canlar yakan müteahhitler,mühendisler,denetçiler! Nazi gibiler...Kendilerinin canı yanınca mı o tuğlayı sağlam koyup,demirin iyisini mi alacaklar!
Yazık çok yazık...
Nereye gidiyoruz artık...99’da aynı 2023’te aynı...Marmara için tedbir alınır mı?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.