- 174 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AZZIK ÇIKINI
Emine dezzem gomşumuzdur. Eski topraktır. Gocası birinci cihan harbinde cephede şehit düşmüştür. Bir gız çocuğuyla dul kalınca kayınıyla evlendirildi. Kocası Zıvlan çalışkan biridir. Bıyığı terler terlemez Emine’yi kaçırıp evlenmiştir. Gaspalıağzı’na hemen bir güzlek yapıverdi. Davarı Dırıl’a götürür dallardı. Yazın keçe çuvalını hiç çıkarmazdı. Tespili’de bir ay öküzle gem sürüp harman çıkarırdı. Bir çift tosunu vardı. Tor danayı öğretmek zordu. Çok samı kırardı. Bazen boyunduruktan korkan danayı kaldırmak zordu. Yabani bir hayvanın evcilleştirilmesi gibi bir şeydi. Gısacık evlenemiyordu. Kimse ona kız vermek istemiyordu. Emine babasının evinde çok mutluydu. Ancak dul olduğu için laf olmaktan da korkuyordu. Gısacık’la evlendirildi. Zeynepten başka dört çocuğu daha oldu. Bir gün ben Gışla’daydım . Birden bire çığlık sesleri gelmeye başladı. Gısacık davar kaybolunca gece boyu sabaha kadar aramış ve bulamamıştı. Canavar seyip malı hayatta sağ bırakmazdı.Anşa Garamasıt Oluğu’ndan helkeleri doldurmuş yokuş yokarı çıkıyordu. Yunus bağırıyor ve kaçıyordu. Babasına karşı gelmeye cesaret edemiyordu. Emine bas bas bağırıyordu. Allah için şahit olun. Can gurtaran ümmeti müslüman yok mu, diye depenin başında yardım bekliyordu. Emine teyzenin evi iki katlıydı. Üstü çinkoluydu. Altı damdı. Çok karanlıktı. Bir tarafına davar goyun diğer tarafına at ve sığır konurdu. Kesmenin dibinde taka vardı. Yanında çörek ,bazlama ve yemek pişirilen bir ocaklık vardı. Çalı çaltı toplanır. Gazan gaynatılırdı. Emenin yanında arı damı vardı. Bir saf arısı vardı. Balını kesmek için tütsü yapardı. Arılar çok huysuzdu. Damdan çıkarılan govan uzak bir yerde sağılırdı. Dedemim arı damı da Güney’deydi. Arı oğullayınca daş şıklatır gondurulurdu. Gopil Mahmıt köyün mıktarıydı. Tıraşlama çoktu. Çıkak’tan Garasal’a kadar hep kesim vardı. Tıraşlamanın içinde kalan tarlalara dozerle sürülüp fidan dikilirdi. İngiliz Kemal’in forduyla Çığşar’a orman işçisi taşınırdı. Taras yapılır ve yazaarşı tüplü fidan ekilirdi.
Çıkak’ın orası traşlama yapıldı. Sarıcalar’a kadar olan bölge kesim sağasıydı. Guruyer Gavakları’nın orası Gısaoğlan’a düşmüştü. Golasarla çamlar yıkılırdı. Paltayla soyulup domruk yapılırdı. Öküzler goşulup yol alağına sürünürdü. Cemile beni çağırdı. Gel babama azzık götürelim ,dedi. Azzık çıkınında bal sokumu vardı. Yoğurt vardı. Bir de börek vardı. Çitille su doldurduk. Öğle sıcağında yola yürümek zor olsa da benim için çok kolaydı. Gocaboyun’dan aştık. Baba baba diye çığırdı ve yanına vardık. Azzığı çezdi. Bana da bir bal sokumu verdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.