- 413 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Universitelerde Uzaktan Eğitime geçiş
Son bir kaç günün hararetli tartışması bu.
KYK yurtları depremzedelere tahsis edileceğinden dolayı Üniversitelerin uzaktan eğitime geçmesi kararlaştırıldı.
Vay efendim, gençleri okullarından soğutmayın uzaklaştırmayın, devletin sosyal tesisleri yok mu oralara yerleştirin, uzaktan eğitime eğitim mi denir, faydası yok zararı var türünden birçok mazeret ileri sürenler ortalarda.
70 li yılların sonuna doğru, 5 yıllık üniversite hayatımın ilk 3 senesinde toplam 40 gün okula gidebilmiş bir mühendis adayı olarak, gülme ile öfkelenme arasında bir yerlerdeyim bu türden haberlere.
Yahu terör, boykot eylem vb yüzünden sabah akşam okulların kapanmasına neden olan zevatın bugünkü uzantılarına baktığımızda hepsi, uzaktan eğitime karşılarmış.
Eee, hiç eğitim alamayınca sesiniz çıkmıyordu?
Ne istiyoruz biz, niye her gün kavga edip birbirinizi boğazlıyoruz da okullarımız güvenlik nedeniyle tatil ediliyor, nasıl eğitim alıp da adam olacağız diye düşünen pek yoktu.
Önümüzde toplam 3 ay süre var ve sonra zaten tatil. Bu dönemde evsiz kalan milyonlarca deprem mağduru ailenin , günlük yaşam ihtiyaçları için donanımı yeterli olan KYK yurtlarında barındırılmasında ne kötülük var? Aklın yolu da zaten bunu söylemez mi?
Devletin 3-5 misafirhanesi sosyal tesisleri de zaten şimdiden doldu, milyonlarca insanın yarasına merhem olabilir mi?
Daha 2-3 hafta önce seçimlerin erkene alınması ihtimaline şiddetle karşı çıkanların, "Öğrenciler oy kullanacakları yere nasıl gidecekler, okullar tatil olduktan sonra seçim olaydı" ya da hangi akla hizmet ederek ileri sürdükleri gibi "Olacaksa şu Nisan ayındaki tarihten önce olsun" derken, Nisanda aynı öğrencileri niye düşünmediklerini sorgulayan oldu mu aramızda?
E işte şimdi uzaktan eğitim sayesinde herkes memleketinde olacak oyunu rahatça kullanacak.
Deprem bölgesinden gelip de yurtlarda kalan öğrenciler ise zaten yurtlardan çıkarılmıyorlar.
Hala mı memnuniyetsizlik?
Yüzbinlerce vatandaş sokaklarda çadırlarda konaklarken, öğrenciler 3 ay idare etmesinler de üniversitelerde elimizin altında olsunlar derken başka amaçlarınız mı var?
Gündelik siyasi çıkarlarla devletin aldığı her kararı baltalamaya çalışmanın kimseye faydası yok.
Fitne fesat odaklarının tezviratlarına suskun kaldıkça da bu sefer siyasi çıkarlarına göz yummuş olacağız.
Yanlışa yanlış, doğruya doğru demeyi öğrenmeli.
İtiraz ettiğimiz hususları her veçhesi ile değerlendirip öyle ortaya çıkmalıyız.
Başkasının da, başka türlü bir değerlendirmesi vardır belki..
erol başçı
YORUMLAR
Merhaba Hocam
Öyle bir taarruz yapmışsınız, dili damağı kurur insanın
Hani yüz yüze iletişimde olsa; bak! Bak hocam! Şimdi bak! Faslıyla eveler geveler insan belki de
Tabi latife yapıyorum da, şahsen bana karşıt yönde önemli hususların altını çizdiğinizi gördüm
Biraz heyecanlı hatta gergin dil olsa da, cümleler gerçekçi noktalar içermekte
Elbette hükûmet, devlet çalışıyor, on ilin ve iki koç başı depremin sunduğu sıkıntılar karşımızda
Hem ahaliye üzülüp hem devleti, hükûmeti yermeye uğraşıyorsak hata
O paradoks yer yer var kanımca da, muhalefet çevreleri ve bunların tabanında hükûmeti yerme hırpalayıcı, hakkaniyetsiz hal alabiliyor
Önceden gelen farklı kızgınlıklara depremi, hele ki bu çapta cereyan edenini katmamak gerekir halbuki
Devleti, hükûmeti neredeyse yok sayıp, işlerin yürüdüğü kadarını vatandaşa ve yabancı ülke yardımlarına bağlamak fanteziye kaçıyor elbet
Demem şu ki, bozgunculuktan uzak durmak gerekir, bozgunculuk bozgundan kötüdür, reel bozgun ihtimalinin sömürülmesi, yağmalanmasıdır çünkü, motivasyonu yüksek tutmak gerekir, yaban kazları misali sinerjiyi yüksek tutmalı ki, yükseklik kazanılsın
Şu kadar ki, sizde de bazı yanılgılar, boşluk noktalar görüyorum hocam
Yetmişlerde anarşi terör döneminin derin yaralarını dile getirmişsiniz
Efendim bu, eleştirinizdeki defans duvarını zayıflatır bence, sonuçta eğitim hayatınızdaki aksaklıkların doğurduğu kırgınlıkların nişanesi olarak bugüne gönül koymaktan öteye götürür mü sizi bilemedim açıkçası
Artı anarşi terör döneminde eğitim aksadı hatta sonlara doğru yerle bir oldu da, okullar yurtlar kapandı da, yine de öğrenci kendi imkânlarıyla iyi mi yetişti?
Birde hocam, bugüne dönersek, aksi gibi son birkaç yılda küresel salgın dolayısıyla da okullar sık sık kapandı, kapanmak zorunda kaldı, üstüne bu derken, gençler iyice okul hayatının tümleşik ikliminden uzak düşmüyor mu?
Öğrenci bir araya gelecek, hem ders yapıp hem arkadaşlık edecek, topraklama yapacak, manen zenginleşecek, uzaktan eğitimde bunlar var mı ki?
Hani derim ki, covit, deprem derken elimiz fazla alışmadı mı okulları kapatmaya?
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Selam ve saygılarımla.
erolbasci
Ne yapacaktı devlet? KYK yurtları hemen hazır banyosu yemek imkanı vb ile yüzbinlerce aileye orta vadede yaşam alanı olabilecek. Kıyasladığımız şey şu aslında, afet bölgesinde sokakta kalmış, yakınlarını, aile üyelerini kaybetmiş, aklınıza gelebilecek her türlü yaşamsal, insani şeye ihtiyacı olan insan toplulukları ve karşısında da 4 yıllık eğitim hayatlarının 3 aylık süresini -tamamen kaybederek değil- uzaktan sürdürmek zorunda kalarak eziyet çekecek gençlik?
Doğru koordinatlarda mıyız hakikaten ?
Makul ve kıymetli uslubunuzla yazdığınız yorumunuz için teşekkür ederim.
Selam ve saygılar..
levent taner
Kuşkusuz devlet baba uygulamaya karar verdiyse yapacaktır, farklı hususları düşündüklerini umuyorum
Öte yandan, depremzedelerin hallerinin şu an bu ülkede en vahim, en dibe vurmuş hal olduğu ise muhakkak
Kim bilir, birçok üniversite genci bile seve seve arz ettiğiniz duruma eyvallah diyecektir
Kaldı ki, hükûmetin eğitime karşı herhangi bir olumsuzluk gibi bir art niyeti olmadığı da şüphesiz
2011 Van depreminde aynı hükûmet tarafından, depremzedelerin kamu misafirhanelerine yerleştirildiği de anımsanabilir
Ne ki, şu an on kent
Şöyle ki, uzaktan eğitimde okula gidip gelir gibi konsantre olan, yoğunlaşan kaç öğrenci çıkar onu da bilemiyorum
Yaşama dönük güçlü idealizmi, hırsı, azmi olan sınırlı öğrenci okula gitmeden de öz disipliniyle bu gemiyi yürütür, gerisinde performans hayli düşer sanki
Z kuşağı gerek tahsil noktasında gerekse işe başlamak, hayata atılmak hususunda 2020'den bu yana dezavantajlı hal almakta
Öyle ki, bunun z raporunu önümüzdeki dönemde alacağız, dilerim tecrübe portföylerini kabartır...
Siz bir üniversitede üç ay ne demektir bildiğinize emin misiniz? Uzaktan eğitimle üç ay eğitim almış bir doktorun hastası olmak ister misiniz? Sizin evinizi böyle bir mimar mühendis yapsın ister misiniz? Böyle bir öğretmene çocuğunuzu emanet eder misiniz? Bilmem anlatabildim mi?
Binlerce Suriyeliye, Afgana kucak açıp önce mülteci sonra vatandaş olarak bağrına basan yüce, ulu, güçlü devletin kendi afetzedeleri için aciz kaldığını mı söylüyorsunuz? Kendi çocuklarının eğitim hakkını ellerinden almadan çözüm bulamaz mı diyorsunuz? Devlete hakaret bu!
erolbasci
Katkınız için teşekkürler.