- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eski Kafa
Otuz yıldan fazla süren bir arkadaşlığımız vardı onunla.Ne zaman canım sıkılsa, biriyle dertleşip rahatlamak istesem onu arardım. Aynı durumda o da beni. Birbirimizi iyi anlardık, kırmazdık da. Buna gerçek dostluk mu, kardeşlik mi dersiniz, ne derseniz oyduk. Çocukluktan beri tanışmamızın getirdiği karşılıklı bir güven, samimiyet, bağlılık söz konusuydu.
Şimdi her şey bitti.
“Bu nasıl bir çeşmedir
su içecek tası yok
Kırma gönül çeşmesini
yapacak ustası yok”
diyen şair beni anlatmış olmalı. Tahir, gönlümü hiç tahmin edemeyeceği kadar kırdı.
Nasıl mı? Geçen sene ilkokul öğretmeniyken emekli oldum. Her şeye çok vaktim var artık. Eve kapanıp kalsak ruh hastası olup çıkacağız, Allah korusun. Bizim şehrin merkezi yerindeki bol ağaçlı bir çay bahçesine yöneldik. Belki birileriyle biraz sohbet ederiz diye. Oturduk. Belki on dakika geçmişken telefonum çaldı. Baktım, arayan Tahir, hemen açtım.
-Ne var ne yok? Dedi her zamanki gibi.
-İyi, bazı arkadaşlarla parkta oturuyoruz.
-Gördüm ben sizi, selam-sabah vermeden geçip gittin...
-Neredesin sen?
-15 metre uzağında, aynı yerdeyim.
-Kusura bakma arkadaşım, ben seni görmedim, farkında değilim.
-Hem onların yanında ne işin var senin?
--Tamam gördüm seni. Bir dakika müsaade isteyip geliyorum.
Onlar derken, farklı görüşte olanlar demeye getiriyordu. Eskiden öyleydik, kırk küsur sene öncesinde. Bazıları geçmişte yaşıyor olabilir. Belki bu bir nevi ruhsal hastalıktır..Gittim, açıkladım:
-Güner ile karşılaştık. Gel şurada arkadaşlar oturuyor dedi, gittik.
-Sen koyun gibi her ’gel’ diyenle gider misin?
-Arkadaşım lütfen, koyun olmadığımı bilirsin.
-Ama gel demişler gitmişsin Sadi’cim. Bu koyunluk değilse ne?
Ne oluyordu buna, gereksiz yere tartışma konusu icat ediyordu? Sinirlenmemeye gayret ettim. Dedim ki:
-Benden özür dilemedikçe seni eskisi gibi arkadaşım olarak görmeyeceğim!
Haksız olduğunu kabul edeceği yerde hatasında ısrarcı oldu:
-Sen bilirsin, nasıl istersen. Zaten doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış.
...
15 Şubat 2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.