- 458 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
ARTIK UYANIN MİLLET
Aldığımız nefes bile emanetken. İnsanlarda ki bu açgözlülük bu kadar hırs niye. Hiç bir şeye garantimiz yok. Ne mal ne mülk, ne para. Bizden doğan çocuklarımız bile bize emanet .Bazı İnsanlar çok azdılar , hadlerini aştılar. Allah’ın parmağı yok soksun gözünü çıkartsın .Her türlü rezillik aldı yürüdü. Merhamet kalmadı ,vicdanlar tükendi yumuşak kalpler taşlaştı . Kendilerini gecesine ,gündüzüne katıp ,yemeyip yediren, giymeyip giydiren . Zorluklarla büyüttükleri çocukları Anne ve babaları yaşlanınca Bakım evlerine yatırıyorlar bu Allah’tan reva mı .Onlar sizleri bakım evinde mi büyüttü. Sevgi yok, saygı hiç yok İnsanlara hayvanlara eziyet ve işkenceler mi dersiniz , çeşit, çeşit ,öldürülen yüz kişiden doksan sekizi kadın gerisini sizler düşünün .Nedir kadınlara olan bu kadar nefret bu kadar kin . Tüm canlılar dişiden doğar , Kadın ve erkek birbirini tamamlar Anneleriniz kadın kardeşiniz kadın kızlarınız kadın ,eşiniz kadın, Hem evde hem işte çalışan kadın , Gönlünüzü eğlendiren ,evinizin işlerini yapan, sofranıza bir tas sıcak çorba koyan kadın, Çocuklarınıza bakan yine kadın . Allah kadınları erkeklere emanet etmiş ki korusun, gözetsin diye ,onlara eziyet edesiniz diye değil. Zinalar aldı başını gidiyor nereye . Kız çocuklarını babası ve ağabeyi koruyacakken onların namusuna dokunursa başkaları ne yapmaz Nerede insanı duygularınız. Allah herkese bir nasip vermiş ondan ötesi yok. Bu dünya imtihan dünyası. Herkes ayağını yorganına göre uzatacak. Falancanın var benim neden olmasın demeyecek. Başkasının malına ,namusuna göz dikmeyecek .Bu kadar pahalılık niye .Topraklarımız verimli Dört mevsimin sebzesi , meyvesi bir arada satılıyor .Geçen hafta pazarda taze fasulye 30 TL idi deprem oldu bu hafta taze fasulye oldu 80 TL Allah bu fırsatçılardan , vicdansızlardan korusun ,gözleri doymak bilmiyor . Ev sahibi olmak kolay mı dişinden tırnağının artırıyorsun . Müteahhit’in yaptıkları hilelere ne demeli .Hiç mi Allah korkusu yok sizlerde kalitesiz kötü malzeme kullanarak evi badana boya yapıp İnsanlara kakalıyorsunuz .Hiç mi vicdanınız sızlamıyor. Haydi sen bir yanlışlık yaptın diyelim nerede bunun mimarı, nerede denetleyen sağlam raporu veren belediyesi .Herkes birbirinin suç ortağı., hepiniz de suçlusunuz katiller sizi .Binlerce insanın canına mal ettiniz .Allah’a nasıl hesap vereceksiniz .Aileler parçalandı bölündü .Çok canlar yandı ufacık yavrular annesiz babasız kaldı . Anne ve babalar evlatlarını kaybetti. Bazı ailelerin yarısı, bazı ailelerin tamamı yok oldu, yürekler acısı. Bunun hesabını kim ödeyecek. Bunların hesabını kim verecek yaktınız yüreklerimiz yangın yeri parçalara bölündük Ne yediğimiz belli ne içtiğimiz ağzımızın tadı bozuldu .Ben yakınımı kaybetmedim ama kaybetsem bu kadar olurdu. Ben dayanamazken ölenlerin yakınları nasıl dayansın . Allah onlara dayanma gücü versin inşallah. Hayatını kaybedenler Rahmet, yaralılarımıza, acil şifalar diliyorum. Bu acı kolay, kolay hafızalarımızdan silinmeyecek. Sayfalara bir giriyorum . Acıtasyon artık görmekten yüreğimiz ezildi Ailelerini kaybeden çok arkadaşlarımız var aklı selim insanlarsınız lütfen deprem manzaralarını paylaşmayın . İnsanlar zaten mahvolmuş durumda Yangına körükle gitmeyelim psikolojimiz bozuldu. Sayfa arkadaşlarımdan çok kişiler kayıp beni yeterince üzdü. Kur-an ne demek oku Allah’ın adı ile oku. Sayısız kitap ve roman okuyanlar Kur-an ı da okuyun . Kur-an Şimdiye kadar yaşadıklarımızı ve yaşayacaklarımızı en ufak detayına kadar açıklıyor.
Bilim ’de ,ilim ’ de Allah verdi İsanlara Size akıl verdim ,fikir verdim diyor. Çalışın araştırın bulun diyor . Ama her şeyi Allah’a yüklemeyin Hatalar bizim. Araştırmadığımız okumadığımız için. Kadere iman diye bir şey var. Şarkıda da dendiği gibi ,Kader diyemezsin Ben kendim yaptım .Depremi ayetler net şekilde açıklıyor. Bunlar feleğini şaşırıp şeytana uyan kişiler için. Ne güzel demiş Yaradan daha nasıl denir ki ?Yorgun ve bitkin bir haldeyim benim hastam var ,Bu kafayla bu kadar yazabildim . Kusurum varsa affola.
Der ki (Allah )üzerinizden ve ayaklarınızın altından azap göndermeye kadirdir . Bak ayetlerimizi nasıl açıklıyoruz .Yahut bir milleti musallat ederek bazınıza bazınızın azabını tattırır umula ki fark ederler.
EN-AM suresi (6) / 661
(Arkasından) onları bir sarsıntı yakaladı ,yurtlarında diz üstü çökerek sabahladılar.
( ARAF(7) /781
Böylece onları bir sarsıntı tuttu ,arkasından da yurtlarında diz üstü çökerek sabahladılar.
Bazılarınızdan bazılarınızı üstün kılıyoruz .Onlardan öncekiler tuzak kurdular ,Allah binaların temellerinden geldi, tavanlarını üzerlerine çökertti. Onlara azabın şuurunda olmadıkları bir yerden geld.
(NAHL(16)/261
Düzen kuran kimseler Allah’ın kendilerini ,yere geçirmeyeceğinden, onlara azabın kendilerine gelmesinden emin mi oldular?
(NAHL (16)/451
(Allh’ın kara tarafından sizleri batırmayacağından yahut üzerinize .
’’Taş dolu kasırgası’’ göndermeyeceğinden emin misiniz? sonra kendinize bir vekilde bulamazsınız.
(İSRA(17)/681
Ey İnsanlar Rabbinizden korkup sakının Muhakkak saatin zelzelesi büyük bir şeydir.
O gün sen görürsün ,Her bir emziren emzirdiğini unutur ve yük sahibi hamile yükünü bırakır. Sen o gün insanları sarhoş sanırsın , onlar sarhoş değildir lakin Allah’ın azabı şiddetlidir.
(HAC (22)/1-21
Onlar gökten ve Arz’dan arkalarından geçmişte ve önlerinden olacakları görmüyorlar mı? şayet dilersek onları Arz’a batırırız veya üzerlerine gökten bir kütle düşürürüz.
(SEBE (34)/91
Gökten o (MİKAİL’)in sizi Arz’a geçirmeyeceğinden emin mi oldunuz? O zaman Arz sarsılır (Depremler olur ).Yakında bileceksiniz uyarım nasılmış?
( MÜLK (67)/16
Farz sahibi Allah’a hamd olsun.
Kaynak Kur-anı Kerim.
YORUMLAR
Fatma Ayten Özgün
Her şeyiyle içeriği bakımından anlam dolu, doğruları dosdoğru söyleyen harika yazılmış bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.