- 295 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM ÇOCUKLARI VE SEÇİM
DEPREM ÇOCUKLARIMIZ ve SEÇİM
Kahramanmaraş’ın Pazarcık İlçesinde 6 Şubat 2023 Pazartesi saat 4.17’de meydana gelen ve 60 saniye süren 7.7 şiddetindeki depremin ve yaklaşık dokuz saat sonra da saat 13.24’ de Elbistan ilçesinde 45 saniye süren 7.6 şiddetle ikincisi oluşan, bu iki ilçemizde ki deprem ve diğer illerimiz olan Kilis, Diyarbakır, Adana, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman, Malatya ve Hatay’ da hissedilen büyük hasarlara yol açan, yüz yılın depremleri olarak lanse edilen, milyonlarca insanı etkileyen, depremde enkaz altında kalan vatandaşlarımız ve çocuklarımız.
Enkaz altında ‘’Rahmet-i Rahman’a’’ kavuşmuş tüm vatandaşlarımıza Cenab-ı Allah’tan Rahmet diliyor ve mekanları cennet olsun diyorum. Yaralı olarak kurtulan kardeşlerimize de acil şifalar diliyorum.
Enkazdan kurtarılan bebek ve çocuklar isimleri aklıma gelenler:
Altı yaşındaki Hatice annesi ile çıkarıldı, iki yaşında ki Asya, 13 yaşında ki Arda can ÖVÜN, 8 yaşında ki Tavilla ve 13 yaşında ki Hatice, 12 yaşında ki Zeliha ve Yadigar isimli bebeği, 6 yaşında ki Ayşe, 5 aylık bir bebek , 5 yaşında ki çıkarıldığında sarı kola isteyen Şengül KARABAŞ, bir kız çocuğu yardım ekibine buraya nasıl girdiniz diye soruyor ekip pencereden girdik cevabını veriyor, 2 yaşında k, ALİYE dağlı BEBEK, 7 aylık Hamza bebek, beni çok etkileyen kendisine ulaşıldığında,Yasin-i Şerif okuyan, su istediği kurtarma ekibine ‘’İnsanlar beni görsün’’ Allah’ın büyüklüğünden ibret alsın diyen Habip!
Daha nice felaketten kurtulan bebeklerimiz, çocuklarımız, insanlarımız. Yaşam mücadelesi onlar için yeniden başlayacak. Devletimizin her türlü gerek psikolojik gerekse maddi ve manevi yanların da mutlaka olacaktır.
Başımıza gelen Yüzyılın depreminde Dünyada eşi benzeri olmayan on ilimizi ve ilçelerimiz vuran büyük yıkım, enkaz, gözlerden akan yaşlar, yitip giden umutlar, Yapılan ağıtlar, feryatlar ve yara hala kanamaya devam ederken, çadırlarda insanlar umutla beklerken insanların psikolojilerinin düzelmesi, sakinleşmesi uzun bir zaman alacak.
YÜZYILIN DEPREMİN DE GÜNÜN BOMBASI:
Kulağımıza fısıltılar gelmeye başladı. Deprem bölgesinde olsun veya olmasın insanların aklına BU DURUMDA SEÇİM OLUR MU? Sorusu akla geliyor ve insanlar bir birlerine bu soruyu sormaya başladılar.
Milyonlarca insanın evini barkını, köyünü, mahallesini, caddesini, ilçelerini, şehirlerini terk ettiği bu zaman zarfında, akıllara soru işaretleri bırakmayacak , tartışmalara mahal vermeyecek, kimsenin şeytanın avukatlığını yapmayacağı, şaibelerin olmadığı bir seçim gerçekleşebilir mi?
SEÇİMLER NE ZAMAN ERTELENİR?
Seçimin geriye bırakılması:
Anayasa’nın 78. Maddesine bağlı olarak 6271 sayılı Cumhurbaşkanı Seçim Kanunu’nun 5. Maddesi:
MADDE 5-(1) Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından savaş sebebiyle yeni seçimlerin yapılmasına imkan görülmediğine dair karar verilmesi halinde, Cumhurbaşkanı seçimi bir yıl geriye bırakır.
(2) Geri bırakma sebebi ortadan kalkmamışsa, erteleme kararında ki usule göre bu işlem tekrarlanabilir.
Yüksek Seçim Kurulu Bu Konuda Çok Hassas:
Seçmen listeleri nasıl güncelleme yapılacak.
Kimlerin öldüğü, kimlerin ölmediği belli değil.
Kimler hayatta kaldı.
Adres tespitleri nasıl yapılacak.
Sandık nerelere koyulacak .
Şimdi sıra her siyasetçinin elini vicdanına koyarak, şapkasını ceketinin içine saklayarak düşünmesi gerekiyor. Şimdi siyasetçilerin amacı parti olmamalı Devlet, Millet olmalıdır. Bundan sonra Cumhur ittifakı veya Millet ittifakı olarak düşünmememiz gerekmektedir. Büyük küçük hesaplar bir kenara bırakılmalı.
Tüm partiler, Sivil Toplum Kuruluşları, Akil insanlar, Kanaat önderleri, Akademi dünyası, Kamuoyu sizlerin, Ülkemiz için büyük kararlar alma günü gelmiş çatmıştır. Gün uzlaşma günüdür, gün birleşme günüdür, gün Devletimizin Milletimizin çıkarlarını ön planda tutma günüdür.
Cenab-ı Allah Türkiye’mize bir daha böyle acılar, kazalar, belalar, musibetler yaşatmaması dileğiyle Allah’a emanet olunuz…
Miraç MORÇÖL
14.Şubat.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.