- 564 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sarmal
Sarmal
İçinden çıkılmaz durum.
Dış etkilerden yalıtmak, mevcut olanı korumayı amaçlar. Termos, içine konulan şeyin mevcut sıcaklığını veya soğukluğunu korumak için kullanılır. Termosun koruyuculuğu, belli bir süre içindir; zamanla işlevini yitirir!
Düşünce alanındaki yalıtım ise mevcudu korumayı amaçladığı için doğal olarak farklı düşüncelerin girmesine de engel olur. Yalıtılmış zihindeki düşüncelerin, termos örneğindeki gibi belli bir süre idare edebileceği gözden kaçabilir! Eksilen veya işlevini yitirenlerin yerine konulması gerekir! Yalıtımın faydası, sonsuza kadar değil!
Yalıtılmış bir zihin, mevcut düşüncelerini, (tırnak içi) “Doğru” kabul eder! Öyle ki “Geçerli” olduğunu kabul ettiği düşüncelerini, başkalarında da görmek ister! Başkalarının düşüncelerinin de “Yalıtılmış” olma ihtimalini göz ardı ederek kendi açısından “Doğru” olanları, büyük bir öz güven ve dayatmaya varan bir ısrar ile yaymak ister. Oysa, diğerlerinin de düşünceleri yalıtılmış olabilir; kolayca kabul etmeyecektir. Hatta karşılıklı mücadeleye girilmesi kaçınılmaz olacaktır! Sarmal, burada devreye girer!
Son tahlilde; yalıtılmış düşüncelerin, son kullanma tarihleri ve yalıtımın etkisinin azalması veya bitmesi takip edilmeli. Mevcut yalıtılmış düşüncelerini, “Doğru” ve “Geçerli” olduğu zannı üzerinden başkalarına dayatmak hatta suçlamaya kalkışmak gibi durumlar olabilir! Niyetin, “İyi” veya “Kötü” olmasının da olumsuz sonuca etkisi yoktur! Zaten zihninde yalıtılmış düşüncelerden başka olmayan biri “İyi” niyetle başkasına bunları kabul ettirmek ister! Kabul, kolay olmaz; zorla, hiç olmaz! Başkalarının da zihninde yalıtım olabilir! Sarmal, kaçınılmaz olur!
Zihniniz açık olsun.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.