- 325 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
depremde umumi vaziyet
1
türkiyenin deprem gerçeğiyle yaşaması gölcük depremini akla getiriyor.ama bu denli yıkıcı bir deprem bu coğrafyanın fay kırılması.10 ilde hissedilen deprem arkada bir hayalet şehirler bırakmış.bu keşmekeşliğin içinde mucizelerde yaşanıyor.enkazın altında kalmış depremzederin kaderi olmuş kurtarılma umudu.tabiki hayatta kalmanın zorunluluğu var kurtarılması için enkaz altından.böyle bir felaket farklı duygular hissettiriyor bize.sağlam temel binanın sağlam olması demek depreme dayanıklılık için.umarım dersler çıkarılır yaşanan bu denli büyük faciadan.marmara depremi korku demek istanbul için.böyle bir depreme hazırmıdır türkiye.bu konuda adımlar atılmalı her an tehlikede olduğumuz gerçeğini anlamakla.planlı şehirleşme imarda eksik malzeme kullanmaktan kaçınmakla gerçekleşir.istanbul bir beton yığını bir kaç istisna bölge dışında.işte plansız şehirleşmenin sonuçları bunlar.artık gökdelenlerin ne kadar dayanıkllı olduğuna bakılmaksızın ülkeye umutsuzluk yaşatmakta yanlış.karamsarlığın bir nedenide dikey yapılaşma değilmi.büyük metropoller altyapı hizmetleriyle hazırdı facialara.bunu göremiyoruz türkiyede.daha fazla geç kalınmadan kentsel dönüşüm için karar alınmalı.denetimsizlik türkiyenin en büyük sorunu.inşaat izni alınmaksızın çürük binalar yapılması.her şeyden önce bir savunma geliştirmek depreme karşı.bunun için depremden etkilenmeye bağlı görmeli mühendisliği.bunlar dikkate alınmadı büyük ihtimalle.
2
felaketin büyüklüğü herkesi şoka sokmuş durumda,depreme müdahalede geç kalındı.bir çok insan donarak hayatını kaybetti alınan haberlere göre.birlik breaberlik çağrısı yapılıyor herkes için.insanlar hikayesiyle çıkıyor ekranlara.devletin en yetkili ağzı yaraların sarılması için çalışıyor.deprem geniş bir alanda hissedildiğinden umutlarda tükeniyor kurtarılmayı bekleyen insanlar için.çadır battaniye ve tuvalet ihtiyacı var.sorunlar çözülmeli diyor kılıçdaroğlu.asrın felaketi olsada acil müdahele şarttır devlet açısından.depremin acıları katlanıyor geçem her dakikar.buda karşılıklı suçlamalara neden olan.
3
hala kurtarılma umudunda olanlar var depremde.havanın soğuk olması çalışmalarıda etkiliyor.ayrıca ceset kokusu sarmış şehirleri.toplu mezarlara gömülüyor hayatını kaybedenler.genel manzara umutsuz bir hali tescilliyor.devlet çaresiz kalmış durumda gazetecilerin izlenimlerine göre.devletin kontrolu ele alması gerekiyor uzmanlara göre.yardım konusu daha iyi yönetilmeli amacına ulaşma açısından.yağma ve hırsızlık olaylarıda yaşanıyor gelen haberlere göre.ama ordunun müdahil olmasıyla bir düzen fikri gelişmiş.nadirde olsa halen sağ kurtulanlar var gelen nhaberlere göre.çok konuşulacak gibi depremin yaşattığı ölümler.özellikle muhalefet kötü yönetimden şikayetçi denetleme sorunu yaşandığından.akademik düzeyde incalanmasi ferekirdi yapıların deprem öncesinde.
4
erdoğan durumu açıklarken büyük felaket diyor depreme.toprağın yarılmasından anlıyoruz depremin şiddetini.ama devletin gücü bunun kat kat üstündedir erdoğana göre.hiçmi suçu yok devletin yalnızca çaresizliği beyan etmekle.barınma merkezleri kurulacak açıklamaya göre.gerçi geleceğe bakmaktan başka vçaresi yok bir daha tekrarlanmaması dileğiyle.erdoğan 1 yıllık zaman istiyor vatandaştan.ancak halkın her geçen gün güven kaybı yaşaması devlet açısından.bu algıyı değiştirmek kolay olmayacak hükümet için.fırsatçılara göz açtırmayacağız diyor çaresizlikten faydalanmak isteyenler için.en kısa zamanda ihya faaliyetine girişeceğiz diyor bir umut vermek istercesine.
5
çay tv karadenizin sesi olmuş deprem konusunda.bugün depremin 6.günü ve hala ulaşılamayan insanlar var göçük altında.rize valisi halkı tek yürek olmaya çağırıyor ne kadar büyük bir acı yaşandığını ifade eederken.kurtarma için bir ekip gönderilmiş bölgeye.çayelinden yardım tırlarının kalktığı söyleniyor.dış ülkelerdende kurtarma ekipleri geliyor.depremi bahane edenler çok erdoğanın zayıf düşmesi için.devleti aciz göstermek istiyor özellikle dış basın.acil ihtiyaçlar listesi okunuyor ekranda.devlet tüm kurumlarıyla tayakkuzda deniyor.milyonlar depremden etkilendiğinden yardım eli uzanmayan insanların varlığı.arama kurtarma ekipleri hayatlarını riske atıyor.bunun görüntüsü geçiyor ekrandan.göçük altında hayatını kaybeden rizeli vatandaşın vedası için binlerce insan katıldı cenazesine.herkesin bir yakını depremden etkilenmiş bir görüntüsü var ülkenin.geçen zamanla birlikte acı haberlerde geliyor.yaşanan acının büyüklüğü var yüzlerde.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.