- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLIĞIMIZ ÖLMEMİŞ..
.İnsanlık aleminin düşmanlığı bırakıp, yardımlaşmaya, insanlık dolu, barış, kardeşlik içerisinde yaşaması gerektiğini vurgulamaya vesile olan bu büyük acımızın derin yaralarının sarılması çabasında olan tüm dünya devletlerine, (kardeş Azerbaycan’ımız başta olmak üzere) destek, emek ve yardımlarından dolayı teşekkür etmemiz gereklidir.
Vefat eden binlerce canlar bizim, yaralı binlerce yürekler bizim, dünya tarihinde benzeri olmayan depremi yaşayan on beş milyon insan bizim.
Lakin insanlığımızın ölmediğini, bir bütün olarak ispatta Türk halkı olarak önce bizler sınav vermekteyiz.
Yapılan devlet yardım ve desteğinin yanı sıra milletimizin yardımları insan olduğumuzun ve (fırsatçılar olsa dahi) top yekun kenetlendiğimizin belgesi oldu.
Sonra dünyada da insanlığın ölmediği, insanların insanları boğazlamalarının yanı sıra doğal afetlerde insanlık yanlarının da var olduğunu, yardıma koşarak ispat ettiler dünya milletleri.
Deprem bölgesinde olan bir ülke olarak, sürekli yaşadığımız ve yaşamaya devam edeceğimiz depremle savaşta en başta önemli sağlam zemin, az katlı bina, malzemesi eksik olmayan, para almak için denetim değil gerçek denetim, miadını doldurmuş yapı, ben yaptım oldu kontrol sonradan mecburdur imzalamaya, af yasası ile bina yapana yaranmak fakat ev alan insanlara mezar hazırlamak, ihale ile yapılmış bitmeden çöken binalar öncelikli depremle savaştaki işlerimizden olmalıdır.
Zaten eğitimle kurtarma, korunma gibi bilgiler ilkokuldan başlatılarak eğitilmeli, okutulmalı.
Deprem malzemesi olarak boşuna masraf mantığıyla bakmamalı, yaşadıklarımızdan ders almalıyız.
En az zararla kurtulabilmenin ve bölgeye ulaşabilmenin en doğru tedbiri neyse ona yönelmeli ve temin etmeliyiz.
Deprem bilimcilerimizin plan ve önerileri her düşüncenin üzerinde tutularak oluşturulacak deprem kurulları ile ilmi çalışmalardan azami derecede faydalanmalıyız.
İmkanları, fay hattı bölgesi olan yere harcamak yerine depremden az zarar görecek yer seçilerek kentler oluşturmak en mantıklı ve korunaklı olacaktır.
Tedbirlerimizi aldıktan sonrası İlahi takdir olacaktır.
Allah hiç bir millete böylesi bir acı yaşatmasın.
Cuma dualarınız kabul olsun. Amin.
Yardımlarınız için teşekkürler dünya...
Emir Şıktaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.