- 332 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HASAN AMCANIN UMRE'Sİ
HASAN AMCANIN UMRE’Sİ
Tarih : 06/02/2023
Gün kara idi.
Ülkenin doğusunda tam on sehirini vuran dokuz saat ara ile "7.7 "ve "7.5"olmak üzere iki büyük deprem olmuş üstelik sayısız artçıları ile depremler deva ediyordu.
Toprak doymuyordu.
Birilerinin sevdiklerini alırken adeta,
"daha yok mu?" Diyordu.
Ağzı süt kokan bebeler, çocuklar, gençler, anneler, babalar, dedeler, nineler, halalar. yeğenler, teyzeler göçük altında kalan her insan işte birilerinin bir şeyi bir sevdiği bir yakını idi.
Televizyon başında deprem haberlerini izleyenlerden biri ide Hasan Amca idi.
Hasan amca Edirne neresi doğu illeri neresi ne yapabilirim ki? diye de düşünüyordu.
Gitse gidemezdi. Üstelik yaşlıydı dizleri soğuğa dayanamazdı da.
Ama bir şey yapmalı idi . Deprem ve depremzede haberlerini izlerken ciğerleri adeta sökülür gibi olurken rahat nefes alamıyordu.
Evde bir yudum bir şey içse, ağzına bir lokma atsa oradakileri düşünüyor, yutkunamıyordu.
Kimbilir toprak altında ne kadar üşümüş, ne kadar çaresiz,savunmasız ve açlardı.
Haberlerde izlerken soğuk hava koşullarının hüküm yediği o bölgede depremden kurtulan insanlar ya korkudan ya da evlerinin hasarından, ya da evlerinin tuz buz olmasından buz gibi havada dışarıda kalıyor, yaktıkları ateş ile ısınmaya çalışıyorlar, ya da spor salonu gibi kapalı alanlarda kat kat bulabildikleri battaniyelere sarılıyorlardı.
Hasan amca nasıl şimdi hiç bir şey olmamış gibi yediği lokmayı ağzına atıp rahat rahat yemek yiyerek, kombili sıcacık evinde otururabilirdi ki.
Paltosunu giyip dışarı çıktı.
Karar vermisti. Umre için biriktirdiği parasını depremzedelere bağışlayacaktı.
Varsın etsin o çok sevdiği peygamberinin kabrini ve Kabeyi ziyaret etmek nasip olmasındı.
Bir keresinde onun gibi bir adam Hac’ca gidecekken hac parasını durumu çok kötü ihtiyaç sahibi birine bağışlamıştı.
Sonra rüyasına yaşlı bir zat gelip;
" Ben senin müjdeleyici meleğinim senin haccın kabul oldu" demişti.
O’da,
" Ama ben hacca gitmedim ki " diye cevap vermişti.
"Gitmedin ama hayır yaptığın kişi Allah’a öyle yana yakıla beni dardan kurtaran hac parasını hibe eden zata hacca gidemese de ona hac yapmış gibi sevab yaz Allah’ım" diye niyaz edince Rab’de sana hac sevabı yazdı. Haccın hayırlı olsun diye mujdelenmisti.
"Kimbilir belki bende ahirete intikal ettiğimde böyle bir müjde ile müjdelenirim" diyerek umre parası olan yirmi bes bin lirasını bağış yaptığı makbuzunu gönül huzuru ile aldı.
*********
Bu soğuk kış günlerinde evsiz ve eşyasız kalan, yakınlarını kaybeden depremzedelerimize Allah’tan sabır, deprem sebebiyle vefat edenlere de rahmet, göçük altında olanlarında nice mucizeler ile sağ salim çıkmasını diliyorum ve bir vatandaş olarak bunu bir seferberlik hali kabul ederekten maddi manevi elinden, gönlünden geleni, yapmasını umut ediyorum.Biz Türk halkı olarak birlik beraberlik içinde bu yaraları hep beraber el ele, gönül gönüle saracagız inşaallah.Bize yakışan da budur.”
Nevin Aktekin Gülfırat
YORUMLAR
Duygu dolu hislere muhteşem bir şekilde tercüman olmuşsunuz...
Her karesinde duygulanıp gözyaşlarımıza hakim olamadığımız bir ortamda...
Şukran ve minnet duygularımızla Nevin Hanımefendi...
İki cihan saadeti de dileyerek...