ÇOCUGUNUZU GÜVENLE YETÍŞTÍRÍN
Ey iman edenler! Kendinizi ve ailenizi yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun.(Tahrim, 66/6)
ÇOCUGUNUZU GÜVENLE YETÍŞTÍRÍN
Cocuğun sağliıklı psikolojik gelişimi için ailesini, çevreyi ve dünyayı güvenli bir yer olarak algilaması gerekir. Bunun için öncelikle çocuğunuzun güvenli bir ortamda yetişmesini sağlayın ve güvenli ortamlarda bulunmasi husu- sunda farkndalik oluşturun. Sağhklh bir aile-çocuk baği kurun. Çocuğunuzu dinleyin, izleyin, ihtiyaçlarını ihmal etmeyin. Gerçek ya da hayali korku ve endişelerini önemseyin. Ona sevginizi söyleyerek, sarılarak ve öperek gös- terin. "Ailem beni seviyor ve önemsiyor" algısi sağıklı gelişmesi için önemli olduğundan onu onayladığınızı, kabul ettiğinizi gösterin. Korkutarak disip- lin sağlamak yerine ona destek olacak, güvende hissettirecek, gerektiğinde esneyebilen sinirlar koyun. Başkalarına karşı sinir koyması ve hoşlanma- diği bir davranışla karsşılaştığında "hayır" demesi gerektigini, ayrica beden mahremiyetini öğretin. Size ulaşamadığında kime bașvuracağını, nereye gidebileceğini bildirin ve güvenli sosyal ilişkiler kurmasına yardım edin.
D.Takvimi
YORUMLAR
Merhaba Hocam
Kısa, öz ve yön verici bir yazı okudum kıymetli kaleminizden
Başlık temel değerde, kritik eşiği önümüze koymakta
Korku, hiddet, şiddet değil sevgi, bilgi, güven, örnek olmak ögeleri kabul görmekte
Çocuktan yapmasını istediklerimizi, beklediklerimizi biz yerine getiriyor muyuz?
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Selam ve saygılarımla.
yön
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım hepimizin dikkat etmesi gereken bir husus Saygı ve selamlarımla