Şamanların Yükselişi Ortadoğunun Çöküşü
Bilinmezsin Tanrım, cahil cühelanın kininde tükürüğünde boğulurum diye üç buçuk atıyor pır pır eden kalbim. Sevgili pardon pardon sayın ve mübarek Din ve Mitoloji kanalında Ömer Hayyam’ı gölgede bırakan nice sözler işittim, sosyal medya kullanmadığım için detaylarını bilemedim ancak kanal 2022 yılında kurulmuş gibi hissettim.
Burada Tanrı ile ilgili bir kaç mısra yüzünden iki şiirim silinmişti ya, o rubaileri okusa beni şikayet edenler sanırım ekranları karşısında saç baş yolar, bilgisayarları duvarlara çarpar yani sanırım.
Evladım seccade nerede, orada olacaktı baba dolapta yok, eh bir zahmet kalk da babana seccadeyi buluver, kalktım baktım seccade yerinde değil, alt dolaba bak yoğ, üst çekmeye bağ yok, seccadesiz ev olur mu mübarek bu çağda... Hatun nerede seccade, her zamanki yerinde , yok burada, ben küçük oda da koltuğun kenarına koyduydum diye seslenir annesi oğluna, baba kusura bakma seni de beklettik, her zaman meydanda olan seccade fesübhanallah... iki üç beş adım atar ve yan odada kapının arkasındaki koltuğun kenarında bulduğu seccadeyi edeple alır ve salona geçer, kıbleye doğru edeple serdikten sonra bir köşesine de 99’luk tespihi bırakır gül suyu kokulu veya gül ağacından yapılma tespihi.
Çok rahmetli Necip Fazıl dini tefekkür boyutuyla kuşakları ayırırken 3 kattan bahsederdi.
Üç katlı ahşap evin her katı ayrı âlem!
Üst kat: Elinde tesbih, ağlıyor babaannem,
Orta kat: (Mavs) oynayan annem ve âşıkları,
Alt kat: Kızkardeşimin (Tamtam) da çığlıkları.
Bir kurtlu peynir gibi, ortasından kestiğim;
Buyrun ve maktaından seyredin, işte evim!
Bu ne hazin ağaçtır, bütün ufkumu tutmuş!
Kökü iffet, dalları taklit, meyvesi fuhuş..
NECİP FAZIL KISAKÜREK
"Üst Kat: Elinde tesbih, ağlıyor babaannem" Bir babaanne neden ağlar? Bu sorunun cevabını alt mısrada, "Orta kat: (Mavs) oynayan annem ve âşıkları," Burada anne den maksat bir sonraki kuşağın kadın kısmı, dikkat edilirse anlatılan nesil farklılıkları kadın üzerinden anlatılıyor. annesini ve aşıklarını orta katta dans ettikleriri dile getirirken burada dans sanatına da bir gönderme olmalı, "Alt kat: Kızkardeşimin (Tamtam) da çığlıkları." Bu mısrada yine erkek egemen düşünce ile kız kardeşinin yani bir sonraki kuşağın kadın kısmı , ki burada Tamtam ihtimalen ya taverna ya park gibi yer olabilirse de, bir sonraki kuşağın kadın kısmına verilen veya biçilen paye... ya hu neden hep kadın üzerinden örnek verilir ki...
Sanki sevgili pardon pardon sayın okur, Necip Fazıl’ın sosyolojik acıdan ne anlattığını anlamıyor da kalkmış irdelemeye çalışıyorsun ya hu. Gençliğim NFK eserleri ile geçince ve geride kalınca malum, bir üst versiyon düşüncelere güncellemem gerekti kendimi, düşünüyorum da bir 20 yıl sonra neye güncellemem gerekecek kendimi.
hey gidi hey boşa geçen yirmi yılıma
İlham da gelmedi, ne yazayım...
--alo
How are you Yünyevi
-ı am fine fine.. sen nasılsın, you are you are...
-visit airplane go to into sana misafirliğe come falan..
-What dedin come airplane ... tayyarede misin you are are what kaç kilometre bana misafirliğe mi come come gökte misin...
... welcome welcome, Tanrı misafiri baş tacı...
hoşgeldiniz efendim, buyurun buyurun...
perde kapanır, ışıklar söner... sahne... ley perdeci indirsene perdeleri, abi ışıkcı söndürmedi ışıkları ya, herşey sırayla... leyn elektirikçi bas düğmeye karart şurayı... dekor değişecek...
sahne kaç, ben ne bileyim, motor...
eh bir türk kahvesi içeriz artık ...
hatun köpüklü bir kahve...
yoğ yoğ senin elinden içmek isteriz yünyevi..
ben ne anlarım kahve yapmaktan mübarek, çok biliyorsan sen yap, misafirlik bizde en fazla 40 dakika, dur bakayım kapıdan gireli sen 40 dakika 25 saniye olmuş, hadi bakalım kalk da, mutfağı biliyorsun yabancısı değilsin evin..
abi var ya senden bir şey istemeye gelmiyor..
hadi kalk kalk üşenme ben de ne zamandır türk kahvesi içmedim hatun canı isterse yapar ben de sütlü kahve takılırım genelde...
(gelen misafirin eşi kadın kişi, erkekleri balkonda kahve sigara nargile muhabbeti esnasında görür )
abi,
efendim... ya ingilizce konuştursanıza bana geliştirelim biraz şu dili.
-kadının kocası: abi sen zaten geliştirmişsin kendini come come you are you are, tayyare de misiniz. :)
ev sahibi kadına döner, hayırdır ne oldu, biraz durgun gibisin, ablan nerde...
-- my siblings dıkıdık dıkıdık alt komşuya bir şeyler almaya gidip gelecekti abi
abi ben şey isteyecektim,
ya hu söylesene...
kadın kocasına bakar, kocası da evin sahibine... sanki gizli bir gerçek açıklanacak veya uygun olmayan bir şey istenecek havasında ...
şey abi.. ya hu söyleyin ne söyleyecekseniz...
söyle be hatice (kadının ismi), abim anlar bizi...
çatlatacaksınız beni...
abi..
efendim my sister
sizin evde meryem ana heykeli var mı?
- what meryem ana heykeli mi..
o arada zil çalar, evin sahibi komşudan bir şey almaya giden hatununun kapısını açar...
-hayırdır ne eksikti söyleyeydin ben marketten alır gelirdim aşkım..
-markettlik bir şey değil... misafirler nerde, verdin mi heykeli hatceye...
ne heykeli ya hu, az önce konusu açılacak gibiydi sen zile bastın...
tamam tamam ben hallderim
evin hanımı da haticeye seslenir kadınlar sahneden çıkar, salona geçer..
..adam balkona geri döner.
what is this meryem ana heykeli...
ya abi sorma bizim hanım islamı bıraktı Hristiyanlığı seçti de ikindi duası, yani ne bileyim ikindi duası diyorum ben ya ne duası olduğunu bilmiyorum işte... meryem ana heykeli önünde dua etmesi lazım.. ilahi mi okuyor ne yapıyorsa...
ondan mı durgun durgun kem küm edip durdu hatice..
senin işler nasıl sen de mi islamı bırakıp hristiyanlığı seçtin yoksa... yok abi be ,ne işim olur benim orta doğu dinleri ile, ben druitleri araştırıyorum, onlar kafama daha çok yatmaya başladı...
eh sana da bir ağaç pardon saksıda yeşillik bulayım o zaman dua mua edeceksen druit duası...
yok be abi...
motor kes, kapa leyn ışıkları sahne bitti... perdeci indir perdeyi..
bir bardak su verin hele boğazım kurudu...
abi, ziyaretçin var... kimdir demeye kalmadan çekim platasonun girişinde keskin dilli şaman görünür...
yönetmen kapıya döner ve şamanla kucaklaşırlar...
abi where are’sın sen bunca zamandır.. özlettin kendini...
(Animasyon ve TANRI’ya RUBAİLER)’in linki... Şaman Keskindil
www.youtube.com/watch?v=Ou5Ao_37toU&list=PLjQApfEKTFVxSobGDeLPjtcisHf6DmMpk&index=3
***
durum bundan ibaret işte cancağazım...
orta doğu dinleri dump yaşarken ekseriyetle gençler şamanizm kökenli doğa dinlerine dönerek şamanizmin teknolojik versiyonuna inanmaya başladı..
sonuçta bir şeye inanıyorlar ya, ne fark eder ha kabeye dönmüş namaz kılmış, ha meryem ana heykeli önünde niyazda bulunmuş öteler alemine, ha druidizm veya şamanizme inanarak yönelmiş Tanrıya ve Tanrıya içini dökmeye..
Not one: Şamanizm ve druidizmin vb vs kutsallarına ve değerlerine orta doğu kökenli dinleri öne sürerek hakaret etmeyiniz.
Not two: İmla hataları için kılavye sahibi özürlerini iletir. hoş görüle..
Not 3: Fantastik bir yazıdır.
Saygılarımla..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.