- 300 Okunma
- 0 Yorum
- 4 Beğeni
KAZANÇLI ALIŞVERİŞ
İlyas orta boylu, hafif kilolu bir esnaftı. Yüzü hep gülerdi. İnsanlara iyi davranırdı. Helalinden kazandığına şükredip geçinir giderdi. Az kazanırdı ama kanaatkârdı. Kazandığına şükrederdi. O, hayırsever, gönlü güzel bir adamdı.
İlyas’ın küçük bir ayakkabı dükkânı vardı. İlyas sabahları erken kalkardı. Sabah namazını kılar, erkenden dükkânını açardı. Ayakkabı dükkânı sahibi İlyas yine sabah erkenden iş yerini açtı. Ayakkabıları vitrine tek tek dizmeye başladı. O sırada iki koltuk değneği ve bir ayağı olmayan isminin Hasan olduğunu söyleyen bir çocuk onu izliyordu. Dükkân sahibi İlyas’ın Hasan dikkatini çekti. İşi bitirince onu dükkâna davet etti.
İlyas:
“Delikanlı, ayakkabılar dikkatini çekti değil mi?” dedi.
Hasan:
“Evet, amca” dedi.
İlyas:
“Özellikle şu üzerinde kırk lira yazan ayakkabı değil mi?” dedi.
Hasan çelimsiz boynunu bükerek:
“Evet, amaca o ayakkabı dikkatimi çekti” dedi.
İlyas:
“O dikkatini çeken ve beğendiğin ayakkabıyı sana vereyim mi?” dedi.
Hasan:
“Amca benim sadece beş lira param var” dedi.”
İlyas:
“Yakışıklı delikanlı! Pazarlık yapalım mı?
Hasan:
“Yapalım amca” dedi.
İlyas:
“Delikanlı nasıl olsa sen tek ayakkabı kullanıyorsun. Kırk liralık ayakkabı yirmi liraya düşer. Sana yüzde elli indirim olur, ayakkabı on liraya düşer. Pazarlık payı da beş lira olur ve ayakkabı beş liraya düşer. Ben beş liraya ayakkabıyı sana veririm” dedi.
Hasan:
“Olur, amca ayakkabıyı ver” dedi.
Hasan beş lirayı dükkân sahibine verdi ve vitrinde gördüğü o güzel gıcır gıcır yeni ayakkabıları aldı.
İlyas, Hasan’dan ayağındaki altı delik yırtık ayakkabıyı istedi.
Hasan:
“Altı yırtık, delik ve eski ayakkabıyı ne yapacaksın abi?” dedi
İlyas:
“Ben eski ayakkabı koleksiyonu yapıyorum ve eski ayakkabıları berkitiyorum” dedi.
İlyas yine sözlerine şöyle devam etti:
“Eski ayakkabılarını kaça verirsin delikanlı?” dedi.
Hasan:
“Abi eski ayakkabılarımın ben de hatırası çok onları sana yirmi liraya veririm” dedi. İlyas ve Hasan eski ayakkabıyı yirmi liraya anlaştılar.
Ayakkabıcı İlyas Hasan’a kırmadan hem yeni bir ayakkabı hem de harçlık vermenin mutluluğunu yaşadı. O akşam mutlu, bereketli ve kazançlı bir alışverişin memnuniyetiyle evine döndü…
30.01.2023
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.