Barbar Klavyeler 7
intaktunun bilgesi mağarasına girmiş üzerinde modaya uygun çam yaprağı markası avcıların avladığı bir ayı kürkü vardı.
avcılar ayıya tuzak kurar ellerindeki mızraklarla kalbini deşerlerdi, ayı biraz böğürse de ölür ve derisi yüzülürdü. zaman doğadan her şekilde yararlanma zamanıydı, bu şekilde avlanan hayvanlardan yüzülen deri şamanın otağının önünde toplanır ve şaman onlara göksel ruhların anlayacağı dilde bir yakarışla kutsardı, dil kutsaması bittikten sonra sıra el kutsamasına gelir ve mübarek tükürüğünü eline tükürdükten sonra ayı, kurt, geyik, sansar, porsuk, tilki gibi vahşi hayvanların derilerinin üzerinde gezdirirdi. en altta en büyük cüsseli hayvanın derisi olmak üzere , deriler büyükten küçüğe üst üste dizilir ve en üsteki deriye de bir kartal kuyruğu konulurdu, böylece göklerin ulu ruhunu temsil eden kartal hepsini avlamış olurdu. ve şamanda yanından bir kaç kartal kuyruğunu hiç eksik etmezdi. vermiş olduğu kutsal kartal kuyruğu avın sahiplerince saklanır sonraki avdan sonra yapılan deri kutsama ayininde şamana geri iade edilir, şamanda yeni kartal kuyruğunu yine en üstteki deriye koyarak yeni bir kutsal kartal kuyruğunu vermiş olurdu avcılara.
ve avcılar anlardı ki asıl güç göklerindeki avcınındı.
üç bacaklı kuzgun hikayelerinin anlatılması için daha asırlar asırlar çok asırlar geçmeliydi.
evcilleştirilmeye başlayan hayvanlardan at, eşek ve at eşekten olma katır, keçi, koyun sürü sahiplerinin deri kutsama günü ise daha yaz başlarında başlamadan asırlar asırlar önce, bilge ile şaman bu törenin başlama zamanında ayrılığa düşmüşler ve o gün bugündür iki kardeş birbirine karşı soğuk davranmaya başlamışlardı. o gün bugündür başlayan soğukluk yüzyıllardır süren şaman ve bilge uzaklaşmasının ilk adımı olarak görülmüş ve günümüz akademia çevrelerince de acaba evcil hayvan derilerinin kutsama gününde ayrılığa düşmeselerdi dünya nasıl bir hale gelirdi sorusu ise bol kepçe fikir yürütmeyi gerektirir olmuştu.
sonraki bölüm:
şamanın göğe ilk kurbanı istemesi ve bilgenin bu konuda da şamana katılmaması...
...Y...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.