- 276 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yarım Ağız Gülmeler
Şimdilerde anlıyorum: annelerin asri hapishanelerde müebbet yaşadıklarını
Küçük bir çocukken annemin gülüşüne bakar neden yarım ağız güldüğünü düşünürdüm. Tabii o dönemlerde yarım ağız ne demek bilmiyordum, manasız gelirdi sadece gülüşü. Bizim katıla katıla güldüğümüz şeylere o genelde gülüyormuş gibi yapardı, bazen o haline kızdığımı hatırlıyorum. Çoğu şeyin onun için manası yok gibi gelirdi. Yokmuş gerçekten, insanın ruhu, kalbi gülmüyorsa birçok şeyin manası yokmuş.
Yaşınız ilerledikçe, hayat yolunda yoruldukça, maziye dönüp bir şey mi kaçırdım acaba deyip didik didik ediyorsunuz anılarınızı. İşte o vakit anlıyorsunuz o yarım ağız gülmeleri, bıkkınlıkla geçiştirilen günleri, yaşamaya hevesinizin kalmayıp çocuklarınızı yaşamınızın tam ortasına neden koyduğunuzu ve tıpkı anneniz gibi olduğunuzu.
Candal Kadın
YORUMLAR
Aslında hayatın kendisi bir yarım ağız gülüştür. Hüzün; ciğer için kuyruk sallayan bir kedi gibi daima mutlulukların yanı başında bekler durur.
Bir yazar bunu, sanki bir çizgi çizer gibi şöyle açıklıyordu: Acılar, mutsuzluklar uzun bir çizgidir. Sonra kısa bir mutluluk çizgisi; ardından tekrar uzun bir hüzün çizgisi... Böylece uzun ve kısa çizgiler devam eder gider.
Bunları elbette zamanla anlıyor insanlar. Kimileri ise hiç anlamadan o çizgiler arasında boğuşup duruyor. Anlayanların ise yüzünde yarım ağız bir gülüş yer ediyor.
candal kadın
Teşekkür ederim, saygılar.