- 336 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Deistin beyni eksik...
Deistin beyni eksik...
Allahı tanımak istemiyor ...Deistin beyni eksik...eksik bir ilah oluşturmuş...Allaha ganidir ...ganiliğini sudur ettirdi yani esmasını sudur ettirdi...sudur edeni oku esmasına eriş...yani sonuçtan sebebe"git...sonuç belli kader gözler önünde...kader sonuçtur bu sonuçtan esmayı tanımalıyız...
Evet...Deist diyor ki peygamber kitap gereksiz...İlah onun inandığı güç ekmel değil ama Allah ekmeldir...Rahmandır"Alemlere rahmet gönderir...asr-ı saadet vuku bulacaktı o kardeşlik o huzur çağı.
Hint beyni ilah enerji diyor...oysa Allah irade sahibi esması ve sıfatları var...değilse insanda akıl vicdan olmazdı...sonuç sebebi tanıtır...
Adam diyor ki "Allah bizi yaratmasaydı"beyni eksik...ekmelliğe aşık değil o beyin ekmelliğe aç değil...eksiklikler dolu esmaya ayna değil esmaya aşık değil...saplantılı takıntılı bir beyin...arızalı bir beyin...bozulmuş bir beyin bozulmuş bir fıtrat bozulmuş bir vicdan...onlar ekmel inanca erişemez...
Esmaya aşk ekmel değilse o fıtrat o beyin o vicdan eksiktir...ölçü esma...
Evet...Derdini dermana çevir hz Eyyup şifaya emekle görevliydi.dert verildi derman arattırıldı.görevini yapmış oldu.Allah muradına erişir
Allaha amacına erişir...şeytan eksikliği eksik görevi seçti ama cehennemde tevbe var...hz Adem esmaya aşkı seçti şeytan üstün olmayı seçti...oysa üstün olmanın yolu esmaya aşk iledir...ilmi eksik...işte.şeytan ekmelliğe değil üstünlüğe aşık oldu...Allahın amacı ekmellik çünkü esma ekmel...ama şeytan eksikliği seçti...seçmeliydi adl sıfatı farklılık oluşturur...ama farklılar ekmelliğin parçasıdır...eksikler ekmelliğin parçasıdır...amaç ekmellik yani...ve eksiklerle de olsa Allah ekmellik amacını gerçekleştirecektir...değilse eksiklik var edilmezdi...ekmelden ekmel sudur eder...eksiklik ve zıtlar ekmelliğin parçalarıdır...güünahlar sevapların parçasıdır...
Önceliğin esma olsun.şeytan üstünlük vermezsen ilahım değilsin ...dedi eksikliği seçmiş oldu...tembel zengin olmaz çünkü sebeb-sonuç kuralı var bu varlıkta...ama şeytan üstünlük isteyerek eksikliğini gösterdi...Allah ise eksikleri ekmelin parçaları kılar yani ekmellik amaclandı ve gerçekleşti...Zatının parçalarıyız deme eksiklik olmaz ki zatın parçasında ve zatı gizlidir...esmasının aynasısın ..aynana düşen de eksik .hz İsa ölüyü değiştremezdi...diriltemezdi...Allahta ölüleri diriltme olmasaydı hz İsa bir ayna...ölüleri dirilten var...
İnsan merkez değil.Allah merkez ölçü...esma ölçü.aşkın var mı esmayaesmaya aşkın eksik...şeytanda da eksikti...üstünlüğü secdede esmaya aşkta aramadı ilmi eksikti şeytanın...üstünlük secdede esamaya aşkta...esmayı dilden eyleme hale düşünceye duyguya indir ki kalp tasdiğinden kasıt budur...iman dil ile ıkrardan ibaret değil kalp ile tasdik de şarttır...duaları Kur’anı eylemlere hallere düşüncelerine duygularına indir ki Kur’an sana da inmiş olsun kadir gecen o andır senin...
Günahın faydası olmasaydı olmazdı günah...çünkü Allah ekmeldir ekmelden ekmel sudur eder...eksiklik ekmelliğin parçası olduğu için var edildi...günah tevbeye sebeb olduğu için var edildi tevvablığı bilinmezdi günah olmasaydı...günah işleyen zarardadır günahı yaratan zarar da değil...çünkü günah sevabı tevbeyi sonuç veriyor tohum gibidir günah ürünün tevbedir...bazı tohumlar çürür ama cehenneme kalır tevbesi...
Deistin beyni eksik...vicdanı da aklıda eksik
Şeytanın beyni eksik...vicdanı da aklıda eksik
Mürşikin beyni eksik ilmi eksik...yolu uzatıyor...vicdanı da aklıda eksik
Şükretmeyenin de Sabretmeyenin de vicdanı da aklıda eksik
Eksikler parçadır...ekmelin parçası...şirketin üyesi denklemin bireyleri...Ekmelden ekmel sudur eder çünkü...
YORUMLAR
hocam çok ve daha çok haklısın bu deistler ve agnostikler var ya bence insan bile sayılmaz belki, çünkü sizin gibi inanmıyorlar, onların aşkı vesevgisi de sizlerden büyük olabilir mi haşa, onları avlayıp etlerini yemeyi önerseydiniz belki size katılan bile çıkabilirdi.
yeni nesillere ne oluyor da islam dışında bir din arıyorlar... şu kafa işleri genetik olarak da biraz teknoloji yardımıyla doğumdan sonra cipleyelim insanları kimse islamın dışında bir şeye demesin..
başka türlü yeni nesillerin dinden uzaklaşması önlenemeyecek... allah muhafaza...
saygılar hocam..
çok aydınlatıcı ve bilgilendirici bir yazı idi.
please devam ediniz..