- 368 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
SEVİNÇLERİNİ BİR GÖRSEYDİNİZ
Ankara’da Kızılay’da geziyordum. Bir iş hanının önünde durdum. Orda bekleyen bir dilenci dikkatimi çekti. Sanki ben bu yüzü bir yerden tanıyordum. Evet! Evet! Ben bu yüzü tanıyordum. Dilenciye yaklaştım. Bu şahıs, bizim Yozgat’ta görev yapan polis memuru Caner’e benziyordu. Hislerimizde yanılamazdım. O kadar emindim.
Dilencinin yanına yaklaştım:
“Caner! Caner! ”dedim.
Dilenci:
“Git be başımdan. Ne Caner’i? Sen neden bahsediyorsun? Şuradan defol git, uzaklaş…” dedi. Ben de bir iki adım atarak oradan isteksizce uzaklaştım. Elimde olmadan geri döndüm ve dilenciye doğdu tekrar baktım. Dilenciye baktığımda dilenci öyle bir gülüyordu ki.
Hemen geri dilencinin yanına geldim:
“Oğlum ne yapıyorsun? Bu ne hal?” Dedim.
Dilenci:
“Şefim görevdeyim” dedi. Dilenci kılığındaki polis memuru Caner’in önüne koyduğu şapka para ile dolmuştu. O sırada iş hanından bir şahıs ellerinde iki valiz ile dışarı çıktı.
Polis Memuru Caner:
“Aman şefim! Biraz geri çekil, aradığımız şahıs gidiyor” dedi. Caner şüpheli şahsa yaklaştı ve:
Polis! Polis! Dur! Teslim ol…” dedi. O sırada karşıda su ve simit satan sivil polis olan kişiler de olay yerine anıda geldiler. Şüpheli şahsı alıp emniyete götürdüler. Caner polis o telaşla şapka dolu parayı unuttu orada. Ben Caner in şapkasına biriken paraları aldım. Darda kalınca Hızır yetişir derler ya benimki de öyle olmuştu. Beş param kalmamıştı. Karnım çok acıkmıştı. Paranın bir kısmıyla acıkan karnımı bir güzel doyurdum, diğer kısmını da harçlık olarak kullandım.
Kendi kendime:
“Oğlum Caner! Sana borcum olsun. Yozgat’a vardı mı bir şekilde sana bu borcumu öderim” dedim. Yozgat’a dönünce Polis Memuru Caner’le karşılaştık. Ona beni dardan kurtardığı için teşekkür ettim.
Polis Memuru Caner:
“Şefim! O görevleri yaptığımda toplanan paraları yurt çocuklarına veriyorum” dedi. Ben borcumu kendisine verecektim. Harcadığım bütün paraları kendisine teslim ettim. Beraberce Aynalı Kahve’ye gittik birer çay içtik, eski güzel günleri yâd ettik. Çaylarımızı içtikten sonra Çocuk Esirgeme Yurduna gittik ve paraları yurt çocuklarına teslim ettik. Para verdiğimiz yurt çocuklarının sevinçlerini bir görseydiniz...
24.01.2023
Yozgat