- 303 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Yeni Cilalı Devir
MODERN CİLALI DEVİR
Vefanın anlamsızlığa,
mananın ruhsuzluğa
dönüştüğü bir çağdayız. Sadelikte öz kalmadı sadelikte, can çürüdü çekirdekte,hal kalmadı yürekte,
merhamet maraz olmakta, şefkat yanlış ellerde buharlaşmaktadır.
🌺 🌺 🌺
Sorumluluk sorumsuzluk libasına bürünmüş, sadakat yanlış arzu ve tutkuların adı olmuş, kibarlık budalalık çalılarına takılmış, fedakârlık bedavacılığın kardeşi olmuş.
🌺 🌺 🌺
Heyhat kelimeler bir sanal cerrahi müdahale ile yüreğinden koparılmış, saf ve berrak olan yüce manalar bulandırılmış. Sevgi ilgi ve beğeni açlığı kalbimizi ruhumuzu perişan etmiş.
🌺 🌺 🌺
Korkuyoruz kendimiz olmaktan, çekiniyoruz kendimizi tanımaktan. Kimiz biz kimiz? Modern cilalı devrin, ruhsuz bedenleri mi, kudretsiz akıl rehberleri mi, yoksa sanal şövalyeler mi?
🌺 🌺 🌺
Nedir bizi tanımlayan sözler. Nerde dolaşır kimin dilinde doğru ve dengeli tarifler. Söyleyin kim uyutuyor bizi sahte kelimelerle, kim aldatıyor uyandırmayan sözlerle. Hayatın bir narkoz gibi ruhları ve bedenleri uyuşturduğu algı zamanlarında, iyilik ve kötülük, güzellik ve çirkinlik doğru yanlış birbirine karışmış.
🌺 🌺 🌺
Bu sahte anlayış coğrafyasında, kim galip kim mağlup? Ruhumuz hangi güzelin peşinde. Acımasız tepkiler, nedensiz kaygılar, derin korkular gidiş nereye? Bu muydu kalbimizin yurdu, sevgi bize böyle mi buyurdu?
🌺 🌺 🌺
Yaşamanın “hiç”olmak olduğunu yok olunca mı anlayacağız. Dünyaya niçin geldiğimizi, buradan gidince mi fark edeceğiz...
Gerçek bir kişiliğin kutup yıldızı gibi muhkem olduğunu, bir insanın kaderinde ortak bir yaşama başlamanın en önce özveri ve karakterden geçtiğini ne zaman anlayacağız. Ne zaman anlayacağız insanın gönül olduğunu. Bir sevgi ve özgürlük temelinde buluşmayan yürekler, ticaretin sevgiye vitrin olduğu sahte ve sanal aşklara kurban olurlar. Biri fedakarlık diyor diğeri Fed/akar/lık diyor. Gönüllerin buz kesildiği ve yüreklerin katılaştığı bir devirde, yaşam için yeni çılgınlar lazım. Bir yaşamın ruhunda gül açmanın ne demek olduğunu göstermek için, bir kalbin taa içinden yakalamak için neler yapmak lazım
biliyor muyuz?
🌺 🌺 🌺
Zeka zerafetin ve zarifliğin, akıl aydınlık ve ışık için, kalp kalıbı ebedi olana ayarlamak olmalı. Yoksa hiç olmamalı. Şefkat ve merhamet ruhu ve kalbi beslemeden, insanı yüreğinden seslemeden, nasıl biter yalnızlıklar, nasıl biter umutsuzluklar, nasıl tükenir çaresizlikler. Kimin için yaşıyoruz, nedir sahi derdimiz ve sevdamız. “Ruhlarınızı dinlendirin, çünkü onlar da demir gibi paslanır.”der ibn Hazm.
Ruhunu arındıranlara selam olsun
sevgiyle
Ramazan ÇETİN