- 390 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Komşunun Ayakkabı Çekeceğini İzinsiz Kullanmak
Eminim bunun Almancası vardır.Yoksa da bulurlar.Nereden çıktı bu şimdi? Diye sorarsanız eğer anlatayım. Ne zaman sabah işe gidecek olsam ayakkabıyı tamamen giymem ancak tam olarak asansörde mümkün oluyor.Asansörle dairemin arası yaklaşık 9 on metre arası.Asansörü erkenden çekmek için “ tek tek sekerekten” türküsü eşliğinde asansöre gidiyorum.Asansörün önünde beklerken her sabah karşı iki dairenin ayakkabı çekecekleri gözüme takılıyor.Diyorum ki kullansam ne olur?Sonra aklıma aklıma zilzal suresinden bir ayet geliyor. “Kim zerre miktarı kötülük yaparsa onu görecektir.” Vazgeçiyorum. Komşu komşunun külüne muhtaçsa, kül şimdi ihtiyaç değil apartmanda ama çekecek büyük ihtiyaç yerine göre.Sağolsun komşularım çok iyiler sıkıntım yok. Ancak komşudan izinsiz ayakkabı çekeceğini kullanmaya tenezzül ediyorsan eğer komşuların senden çekeceği var demektir Muradım.Merak buyurmayın. Ne kullanırım ne de böyle lüzumsuz bir iş için rahatsızlık veririm, diye düşünüyorum.
Hassas bir dinimiz var. Zerre kadar iyilikte zerre kadar kötülükte elbette kayıt altında.Ancak yapacağımız güzel işler atacağımız güzel adımlar hem bizi hem de bizimle birlikte etrafımızı güzelleştirmeye yetecektir.Örnek verecek olursak bir sünneti yaşatmak ne kadar isabetli bir iş olur aslında.Selamlaşmayı ele alalım.Aynı asansöre binip bırakın selamı sabahı kafayı nereye çevireceğini şaşırmak daha mı işimize geliyor acaba. Hal hatır sormak çok mu zor?Bilemiyorum.
Ahirzaman diyorlar ya.Helalinden kazanmanın zorlaştığı bir dönem. Candan bir dost bulmak en büyük mesele. Dünyanın öbür ucundaki için gözyaşı dökerken yanıbaşındaki görmezlikten gelebiliyoruz.
Dert yanmak, şikayet etmek, kınamak, eleştirmek,sürekli sorun tespiti yapmak ama çözümle ilgili ilk adımı kendisi atacağı yerde hep başkasından beklemek çok daha kolay sanki.
Peki ne yapalım? Güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim diyen peygamberin bir adetini aktif hale getirebiliriz.Yukarıda ele aldığımız selamlaşmak olabilir.İkinci olarak kimsenin bir eşyasını ayakkabı çekeceği de olsa kullanmamak diyebiliriz.Üçüncüsü maddi manevi 7/24 yardımımıza koşacak dostlar edinebilir öyle bir dost olabiliriz.Vaktiyle dost bildiklerime demiştim. İki elimle “Kan film festivalinde “ ödülümü havaya kaldırırken bile olsa ihtiyaç olursa ve çağrılırsam eğer ödülü kenara bırakır yine de gelirim.Şaka bir yana Rabbim maddi manevi destekçimiz olan eşimizi dostumuzu başımızdan eksik etmesin.Amin. Vesselam…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.