- 521 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİLGİYE DAYALI SEVGİ
Arzu ve istekler bir tür bağımlılıktır. Bağımlılıklar süreklilik gerektirir. Ödün gerektirir. Bağımlığınından alacağın hazın ya da hazların bedeli yüksektir. Hayatının akışını etkiler ve dengesini bozar.
Bağımlılıklar doymak bilmeyen bir fil gibidir. Doyurmak için; paranı harcarsın, zamanını harcarsın, sevdiklerini harcarsın. Daha da önemlisi ömrünü harcarsın. Kısaca yaşam at olsun, bağımlılık at sineği, tartıda at sineği attan ağır basar.
Bağımlılıklar yorgan ipinin ucundaki şeytan uçurtmasına benzer. Onu yüksekte tutmak için sürekli koşmak zorundasındır. Durduğun an düşer. Hayat bir denge düzeni olmalıdır. Arzu ve isteklerin fazlası da azı da zararlıdır. Kararında yiyecek, kararında içecek, kararında gezecek, kararında çalışacaksın. Ne fazla ne eksik.
Demem o ki; hayatı güzel yaşamak için kurgulamak gerekir. Kurgulanmış hayat sorunsuz hayattır. İlk olarak kendinizi kendinize kurgulayın, yaşam alanını kurgulayın, çevreyi kurgulayın, en son bunların hepsini kendinize kurgulayın.
Tüm kurgularınız temelinde bilgiye dayalı sevgi olsun. Bilginiz arttıkça sevginizde büyür. Böylece arzu ve isteklerinizi yüksekte tutmak için sürekli koşmak zorunda kalmazsınız.
Hayatta hiç bir şeye doymayın. Doydukça mutluluğunuz azalır. Mutluluk azaldıkça yaşama sevinci kaybolur. Sevinçler kaybolduğunda nefes alan bir et yığınından farkınız kalmaz. O yüzden öğrenerek hayatınızı kurgulayın.
Bilgiyle, sevgiyle yaşayın...
Sadık Uygur
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.