- 544 Okunma
- 4 Yorum
- 8 Beğeni
Ayn'ür rıza ile bakmak
Bilmek dedim
Uçsuz bucaksız bir saha
Olsa`da diploman
Öğrendin zannetme
Çoğunu sınav geçmek için
Ezber ettin sadece."
Okumak
Önce insandan başlar
Sonrası ilmihâldir
İnsanın hâlini bilirsen
İlim sahibisindir
Her şeyi okumak değil
Kendini keşfedecekleri
Başucuna koy hele
Orayı ezber ettinmi
Ötesini
Bilki hatmettin,,
Çünkü
Kendini bilmeyen insan
Başka bir şeyi tam öğrenemez,,
Bunca ömür de
Kendimi keşfim
Üç beş yıldır
Düşün ki gençliğim de
Ne kadar cahildim
Binlerce kitap okumuş olmama
Rağmen."
Alıntı
Eğer en yüksek seviye ve en değerli erdem insan
olmaksa, okumak sadece bilgiyi arttırır, dil bilmekte değerli bir meziyettir fakat;
İnsanın tekamülü okumakla ya da bir kaç dil bilmekle gerçekleşmiyor malesef.
İnsan eğer bilgisini herkesin gözüne sokmaya çalışıyorsa, kültürüne yakışır bir olgunlukta davranmıyorsa bir de insan ayrımı yaparak kendini entellektüel görüp başkasını küçümseyerek egosunu tatmin etmeye çalışıyorsa, aldığı eğitim insani değil şeytanidir, bilindiği üzre şeytanda bilgi konusunda ihtisas yapmış bir melekti.
Ben çok bilgiliyim sizde kapasite yoktur mesajı vermek bir başkasını küçük görerek alay etmeye çalışmak ne kadar insanca olabilir ki.
Gerçek insan değeri taşıyan çok örnekler var ki onlar hiç bir zaman bilgisiyle böbürlenmez gerekli gereksiz kendini satmaya çalışmaz. Çünkü bilir ki pazarcı ucuz malı satmak için bağırır sarraf altını satmak için bağırmaz.
İnsanlıkta mastır yapanlar öyle mütevazidir ki size kendisini ispat etmek yerine ihtiyacınız olduğu zaman yeri geldikçe bilgisini paylaşır.
Ben ne matematikten ne tarihten anlarım ve bilmediğim şeyleri söyleme cesaretim vardır Tarihini hatırlamadığım için kısaca çok eski bir geçmiş diyeyim hatırımda olan bir anıyı anlatayım. İyi bir üniversitede okuyan akrabamız vardı babası anlatıyor bir gün sordum oğlum napıyorsun okulun nasıl gidiyor geçebilecekmisin yoksa sınıfta kalma gibi bir durum olabilirmi dedim diyor. O da bişeyler yaparız baba sen kafanı yorma deyip geçiştiriyor.
Ve gün geliyor okul biterken baba mezuniyete davet ediliyor ilk kez orda öğreniyor oğlunun sadece sınıf değil okul birinciliği aldığını rektörün babayı tebrik etmesi vs.nasıl şaşırdığını bizzat kendisinden dinlemiştim.
O çocuk şu anda da öyle hangi topluma girse herkesi insan yerine koyacak olgunlukta yurt dışlarında eğitim gördü, çalıştı çok iyi yerlere geldi ama kişiliğini kaybetmedi.
Kişi istediği mertebeye ulaşsın yanında karakterinide birlikte taşıdığı zaman insanlığından bir şey kaybetmez. Bazı insanlar da var ki malesef en küçük bir mevkiye gelse havaya girer.
Yine başka bir örnekte anlatılan kıssaya göre babası hep oğluna sen adam olamazsın dermiş.
Bu o kadar çok oturmuş ki çocuğun içine hırs yapmış günün birinde bir memlekete sultan olmuş ve adamlarına emir verip babamı saraya getirin demiş adamlar kolundan tuttuğu gibi getirmişler babasını çocukta geçmiş karşısına bak bana baba demiş sen adam olamazsın der dururdun bak sultan oldum deyince yaşlı baba bakmış oğluna oğlum ben sana sultan olamazsın demedim ki adam olamazsın dedim ve hâlâ diyorum eğer sen adam olsaydın babanı sürükleye sürükleye yardakçılarına getirtmezdin demiş.
Ayn’ür rıza ile bakmak insanın tekamülü ile mümkündür sınıf geçer diploma alırsanız bu size teorik bilgi katar ve tabi ekonomik anlamda da ayakta kalmanızı sağlar önemlidir elbette o yüzden herkes eğitimi geçmeli ama insanlığı es geçmemeli...
YORUMLAR
Çok güzel bir paylaşımdı şahsen haz alarak okudum davası insan olanlar ve cansıza dahi insani bir nazar ile bakanlardan olabilmek ümidi ile hayırlı akşamlar diler saygılar sevgiler ile esenlikler dilerim
Dilek pınarı
İçinde merhamet ve vicdan olan insan her şeye insani nazarla bakar güzel temenni ve duaya amin diyorum.
Saygı ve sevgiler
İyi akşamlar...
Ne güzel bir anlam çıkıyor davası insan ve insanlık davası olmayanın davası havai fişek gösteri gibidir dava insan davası olmalıdır kutluyorum bu güzel çalışmayı saygılar sunuyorum
Dilek pınarı
Harika bir benzetmeyle yorumunuz için çok teşekkür ederim İbrahim bey
Saygı ve selamlar..
Selamlar Dilek hanım,
İnsanın ilk okuduğu kitap kendisi olmalı, kendini anlayamayan eli nasıl anlasın? Önce kendimizi keşfedelim daha sonra başkalarının zihin diyarından zerreler kapalım, kaparken de bizi adım adım yükseltsin, yükselirken de dolu başaklar gibi eğilirken büyüyelim. Hangi kitap insana Hayatsız demeyi öğretir, zira başağın dolusu makbuldür boş başağı kim ne yapsın..? Bazı insanlar ne okursa okusun gaz ile çalışır hazımsızdır, aynı fikirlere sahip olsanız bile saçma sapan o kör zihnileriyle sizi akıllarında süpürüp atmak isterler oysa doğada başka bitkilerde var kaktüs gibi mesela. Nefes almasa da dikenleriyle batar etrafına.
Yazınızın başlığını açayım ve sözlerimi başlığınızla bitireyim.
Kusur aramak İçin bakıyorsanız kusursuz insan yoktur illa ki bir kusur bulursunuz. Baktığınızda gördüğünüz kusurları uygun dil ve tavırla kişiyi bilgilendirerek artıya döndürüyorsanız işte o zaman bakışlarınız sevgiyle rıza ile olur.
“İnsanın hayatını şefkat değerli kılar”
Kaleminizden bal damlıyor tebrik ederim.
Saygı ve Sevgilerimle...
Dilek pınarı
Tam da anlatmak isteğim gibi açmışsınız yazıyı çok teşekkür ediyorum güzel algılayan yüreğinize sarıldım. Zira insan da deniz gibidir kıyısına bazıları içindeki musilajı bırakır bazıları dibinde istiridyede saklı inci gibidir inciye ulaşmak zordur her yiğidin harcı değildir meraklısı onu bulur. Birbirimizi tanımıyoruz ama burda yazılan yazılar tam olmasa da kişilik hakkında biraz ipuçları veriyor ve sizin gibi dolu başağı tanımaktan onur duydum.
Yaratılanı yaratandan ötürü sevmek insanım diyen herkesin felsefesi olmalı diye düşünürüm.
Küçümsediğiniz insan olarakta yaratılmış olabilirdiniz çünkü.
Bir de şöyle düşünüyorum kimse kimsenin hayatını bilemez hangi basamaklardan geçmiş ve elinden geleni yapmıştır da belki bir yerlerde önü tıkanmış olabilir o yüzden önce hüsnüniyetle bakmak sonrasını zamana bırakmak gerekir.
Tekrar teşekkür ediyor karşınıza hep iyi insanlar çıksın diliyorum.
Ülkemizin de ülkelerin de iyi niyetli insanlara çok ihtiyacı var.
Saygı ve sevgiler..
Muhteşem!.İlim bir derya.Kimi bir yudum alır kimi bir kaşık.Ama derya eksilmez.Kimi bir kepçe alır.Kimi bir bardak.Yine derya eksilmez.Şimdi..bu deryadan alınıp içilen damla-kepçe-bardak ölçekli ilimleri hazmetmek önemlidir.Hazımsız olanlar içer içer kudurur.Hazım edenler hak ettiğini bulur ve hizmette bulunur.Aklı eylemez dumur.Yine önemli bir mevzuya parmak basmışsınız.Hani denir ya '' filan kendine 100 kitap okumayı hedefledi.Sadece okumak değil amaç.Güzelce de bir dokumak lazım.Dilek Pınarının yaptığı gibi.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla.Saygıyla.
Dilek pınarı
Deniz derya gibisiniz maşallah.
Okumanın payesini veriyorsunuz.
Burda arada görüyorum şu kadar kitap okuma hedefi falan var gibi.
Elbette okumak çok güzel bir şey farklı ufuklara yelken açtırır insan fırsat buldukça okur bunu satmaz.
Çok teşekkür ederim size.
Saygı ve sevgi ile