- 393 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
davanın haklılık kazanması
1
şu sonsuz kainatta insanın arayışıda sonsuz.her sözde bir doğruluk payı olduğundan bugünden yarını görmek mümkün.kimisi için kendini kanıtlama durağıdır dünya.ama söz uçar yazı kalır eskilerin deyimiyle.mutlak özgürlüğün cennette olduğu biliniyor.bir karanlığa hapsolmak ahireti inkar.insana eşrefi mahlükat diyen peygamberin ümmetiyiz.işte ondan miras kalan kuran ve hadis muttakilerin yolunu aydınlatıyor.insan varlık olma itibariyle güzele meyleder daima.kendisi bir damla kandan yaratılmış olsada eşyaya anlam vermenin yükümlülüğünü yaşar.zihnimizdekidünyada yaşanır çelişkller.hayatta insanın yalnız olmasını yazgısından anlarız.insan için davaya omuz vermekle adanmışlığın muhatabı olmak var yalnızca kaderinde.onun için büyük cihat denmiş insanın kötülükle savaşına.ideolojilerin bunu anlamada bir zaafı olduğu düşünülürse izlediği yöntemlere bakılmalı öncelikle.tarihteki savaşların tümü sınıf mücadelesidir sözü kuran için bir açıklama aracı olabilirmi.hak batıl mücadelesine bağlamakla kendimize bir mevzi edinmiş oluruz menfaatperest olmanın dışında kalmakla.kabille habil kıssasını bu noktada başlangıç sayarız dünya savaşları için.maddenin manaya tahakkümüne karşı savaşmak.bir davanın haklılık kazanması neyle mümkün sorusu.buna fikrin gerekliliği denmiştir geçmişte.doksanlı yıllarda bu sözün geçerliliği vardı.12 eylülün bütün kurumsallığı meşru görmesine manı olmamış işkence vetecrit.buna faşizm demenin tutarlı bir yönü olmalı.cemaatleri kimin iktidara taşıdığı sorunu içinde görmeli emperyalizmi eğer inanıyorsak özgürlüğe.kemalizmi anlamak için tarihe bakmak gerekiyor.neyin mücadelesi verilmiş o tarihte.neden anlamını batıdan alıyordu devrimler.anayasada haklara tanım getiren rejim için diğer ideolojiler neden bir tehdit oluşturmuş.günümüzde sosyalist demokrasi tartışılıyor dünyada.buna iştirakiyye denmiştir tarihte.kızılbaşlık bugün için ne anlam ifade eder şeyh bedrettin destanıyla tarihteki yerini almış olan.ilk sosyalistler islam dünyasından çıkmış.osmanlı toprak düzenide ekonomik anlamda bir komün düzeni değilmi.tabiki feodalitenin güç kazanması demekti tarım toplumu için geçerli olan.dünyevileşme iktidar sorunu demek islam için.kaç kişi inanıyor köleliğin islamda olmadığına.oysa nübüvvetin ilk yıllarında bütün sosyal statü eşitlenmiş milliyet farkını cahiliye düşüncesi görmekle.islamın çatışmalara son verdiği yalanı kerbela olayını düşünmemişti.üç halifenin şehit edilmesi ne kadar ayrılıkçılık olduğunu ispatlar.fikir ayrılıkları bir doğa kanunu gibi kendini gösterir.her fikrin takipçileri bulunur ne kadar terörize etsede toplumu.günümüz siyaseti kilişelerle varolmayı sürdürüyor nedense.otorite egemenliği tek seslilikte görmüş yakın tarihte.son yollarda dış siyasette kendini kabul ettirmiş bir ülke türkiye.iftira ve komplolarla etkisiz kılınmak istendi devlet.bütün yıldırmalara rağmen aktif siyasetten vaz geçmedi devlet.
2
sosyalizmi toplum düşmanı görenler için islamın farklı yorumlarına bidat gözüyle bakması.kuranda liyakat anlatılır nasıl bir yönetimle yetki alındığını anlamak için.kurana atfedilen hilafetin kapsamı olan seçme seçilme hakkının demokrasiye yakın durduğunu anlamak gerekiyor.hilafet tartışmaları islam felsefesinide etkilemiş.kurandaki hükümler tartışmalara konu olmuş saadet asrında.adalet kavramı kaderle açıklanmak istenmiş farklı kelam ekollerinde.tanrıyı bulma fikri aklın işidir maturidiye göre.osmanlıda halk kavramına dayandırılmış siyaset.halkın üstünde bir güç yoktur savunulan felsefelerde.bu nedenle ihtilaller yaşanmış kendi dönemsel şartları içinde.dinin akla uygunluğu maneviyata ne kadar yakındır.ölüm sonrası hayatın varılacak bir menzil olması.insanoğlu bu yazgıyla ahirete hazırlık yapar.ancak adaleti unutmak yazgısı olmuş ademoğlunun.çağrı filminde anlatılan gerçek budur zamanla islama renk vermiş olan.ancak dünya ahiret arasında bir çizgidir ölüm.insan kalbinde maverayı arar konu öteler olunca.peygamberlerin ruhaniyeti islamda varmıdır sorusu.h.ömerin ölümü kabullenmeyişi buna örnektir en bariz şekilde.tasavvufta böyle bir genek yoktur büyük sufilerden bize miras kalan.ölüm korkusu her velide bulunan hayata veda etmenin yolculuğudur nihayetinde.kabrin bir cennet bahçesi olması ölüm gerçeğini ortadan kaldırmaz.sizden olan emir sahiplerine itaat edin ayetinde sizin hakkınızı koruyacak olan demektir.hz.yusufun mısırdaki saltanatı ilahi bir lütüftür kurana göre.insanlar allahın dinine girince ayeti davayı yürütmenin esasını açıklar.her zorlukta bir kolaylık var demekse yorgunluktan arda kalan.kalkıp insanları korkutmak gerekiyor peygamberde olduğu gibi.bir topluluğa seslenmekle başlamış risalet.buda açıklıyor tebliğ konusunda nasıl bir tavır takıcağını imamların.imam önder demekse kurandan anlaşılan manaya göre.başkumandan sıfatını almıştı mirzabeyoğlu.mücadelesi için işkenceler gördü hapishanelerde.oda islamı hakim kılmak için tağuta savaş açmıştı.şimdi son sınırına dayanmiştır takva üzre olmanın anlamı.din günü islamın vazgeçilmezi.dantenin ilahi komedyasında cennet ve cehennem tasvirleri var.allah bir cehennem hazırlamıştır zalimlere.dünyayı ahirete tercih etmek gafillerin işi.değişik ideolojiler devrini tamamladıktan sonra düşüncenin yeri kalmamış felsefede.sosyalizm için hayatı değiştirmek öncelikli bir konudur materyalist tarih teziyle.tarihte bir ilerleme var başlangıçtan günümüze.islamın ideolojik yorumunda takvanın yeri muğlaktır ne kadar kültürden söz edilsede kitaplarda.şehadete yürümek davanın esasıdır selefi görüşe göre.geçmiş uygarlıklar bir çöküş yaşamışsa azgınlıkları nedeniyle.günümüz dünyasında kültür düşmanlığıdır şeriata sarılmanın gerekçesi.şekilciliğin bu denli rağbet görmesi sosyal hayattada bir tercih konusudur dinin yanlış anlaşılması.ezelden ebede insanın alınyazısında var ceza ve mükafat.tüm mahlükat için imtihan yeridir dünya.zaman hükmünü icra edecektir meçhüle varılan bu yolculukta.tarih şuuru bu açmazın aydınlanması demek.insan akli melekelerini bilginin aydınlığıyla korur.doğum ve ölüm üzerindeki örtüyü kaldırmak gerekiyor oku emrini hayatın gailesi yapmakla.insan aklı ölçüsünde hakikata aşina olur emir ve yasaklarla karşılaştığında.islamın batıni yönü akıl dışılıkla sosyal yaşamdan ayrılıyorsa.sırf bu nedenle anlamın uzağına düşmektir felsefe dışında kalmak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.